Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Meriva - Gaśnie podczas jazdy, brak błędów.

23 Sty 2013 23:13 30867 58
  • Poziom 15  
    Witam. Wiem, że na forum jest już podobny temat. Prześledziłem go, ale jednak mój nie jest taki sam. W kwietniu 2012 zakupiłem Merivę z 2003 r. Silnik 1.6 16V Z16XE. Zaraz po zakupie ujawnił się wieszający się EGR. Silnik podczas jazdy czasami lekko szarpał przy ujęciu i dodaniu gazu i po wrzuceniu na luz w tym momencie gasł. Po przeczyszczeniu zaworu problem znikł na jakieś 4 miesiące. Potem ponownie się pojawił i zastosowałem zaślepkę 1.5 mm z blachy kwasowej. Przez pół roku był całkowity spokój i teraz ponownie pojawił się identyczny objaw gaśnięcia (ale tylko przy wrzuceniu na luz podczas jazdy. Jeżeli nie wrzucę na luz i cały czas będę przytrzymywał pedał gazu to nie zgaśnie a jedynie będzie słabiej przyspieszał.Teraz już jestem mądrzejszy i jak poczuję, że szarpnie to nie wrzucam na luz tylko przegazowuję i objaw mija. Nie chce doprowadzić do zgaśnięcia. Żadnych kontrolek z błędami nie ma. Czy to możliwe, aby taka blaszka już się przepaliła, bo coś nie chce mi się wierzyć.? Na razie nie mam czasu aby to sprawdzić, więc zapytam forumowiczów, którzy są w temacie głębiej. Co Wy na to? (auto bez LPG)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Witam przyczyną tego gaśnięcia może być silniczek krokowy biegu jałowego lub brudna przepustnica i wtedy komputer nie pokaze żadnych błędów
  • Poziom 15  
    W tym silniku nie ma krokowego jako odrębnej części ponieważ jest elektroniczna przepustnica.
  • Poziom 38  
    Na moje to będzie coś z zasilaniem wtrysków lub ciśnienie paliwa.
  • Poziom 11  
    a wie ktos do czego słuzy tester diagnostyczny. plus dobry operator = sukces
  • Poziom 42  
    Wiesz auto-elektronika , że zdanie nie rozpoczynamy z litery A , a jeżeli już , to z dużej litery.
    Z zawartością i meritum się zgadzam.
  • Poziom 29  
    Oddać auto do warsztatu bo skończy ci się blacha kwasoodporna na zaślepianie zaworów i czujników. Jak piszą przedmówcy tester + wiedza i nie płakać ze trzeba zapłacić. Zawsze pozostaje autobus.
    Wracając do tematu diagnostyka TECH2 i potem rozmowa.
  • Poziom 16  
    Na początek sprawdzić i ewentualnie wyczyścić przepustnicę...

    Zespół elektronicznej przepustnicy może mieć zużyte kółka zębate, wskutek czego następuje nieprecyzyjne wysterowanie położeniem przepustnicy (bolesne szczególnie w zakresie b. jałowego). Dorwać bliźniaka, podmienić przepustnice, adaptacja...

    Oczywiście moja propozycja to jeden z możliwych wariantów problemu...
  • Poziom 15  
    Wielkie dzięki za wszystkie informacje, niedługo idę na urlop i postaram się wykonać polecane czynności, dzięki Wam za spore zainteresowanie. Macie na myśli tester w celu odczytu parametrów jak sądzę ponieważ jak napisałem błędów nie będzie?
  • Poziom 28  
    Kolego identyczny problem z gaśnięciem mieliśmy u siebie, tyle że autko z LPG i zawory wydechowe były zbyt ciasno.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Dziś zaobserwowałem nowy objaw. Po przejechaniu jakichś 3 km w mieście zostawiłem samochód na pół godziny. Był już lekko nagrzany. Po tym czasie gdy uruchomiłem go odpalił normalnie, ale nie utrzymywał normalnych wolnych obrotów. Obroty zaczęły falować tak około 400-600, tak jakby silnik chciał zgasnąć ale nie gasł, jakby go coś dusiło, nie przerywał, ale falował. Po dodaniu gazu na jakiś czas poprawa. Potem znowu przejechałem podobny odcinek, rozgrzałem do 90 stopni i chodził sobie normalnie na jałowym. Zgasiłem i zaraz odpaliłem ponownie, i znowu falowanie obrotów jak poprzednio tak na granicy zgaśnięcia silnika. Nadal żadnych kontrolek. Doszedłem do wniosku, że objaw występuje pod warunkiem przynajmniej częściowego nagrzania silnika. Na całkowicie zimnym się to nie zdarza. A może sonda, są tutaj dwie?
  • Poziom 11  
    wymieniaj po koli potem i tak odasz na warsztat
  • Poziom 15  
    Nic nie nadmieniłem o żadnej wymianie, oddam do naprawy, ale póki co można chyba skonfrontować swoje spostrzeżenia na forum, poza tym jeszcze mam ręce nogi i głowę, żeby móc coś samemu sprawdzić, chociaż wyeliminować pewne rzeczy, np.przeczyścić przepustnicę jak proponowali przedmówcy. Właśnie zakupiłem interfejs OBD II na bluetooth, ażeby przynajmniej sprawdzić pewne parametry w czasie jazdy i nie tylko. Jak tylko przyjdzie powiadomię czy są jakieś niespodzianki.
  • Poziom 39  
    jarek14r napisał:
    Co mianowicie?
    Sam zobaczysz bo to ty będziesz twórcą tego teatrzyku 1000 pytań. Myślisz że jak zakupiłeś fejsik to auto już naprawione?
    Czekamy na przesyłkę z fejsem i 1000 twoich pytań.
  • Poziom 15  
    Kolego, fejsik zamówiłem wcześniej tak dla własnego komfortu, i właśnie dlatego, że nie robię sobie zbyt dużych nadziei, że sam czegoś dojdę założyłem ten post. Wiesz, czasem warto popatrzeć samemu, niż jechać i za samą diagnozę bulić ile wejdzie. Wiem na ile mogę sam dojść przyczyny, ponieważ już nieraz doszedłem pomagając innym, jednak nie jestem żadnym perfekcjonistą i nie znam się na wszystkim, a pomagam innym tylko wtedy gdy miałem z czymś konkretnym do czynienia. Jeżeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia na temat mojego problemu to po co te uszczypliwości. Nie chcesz, nie odpowiadaj.
  • Poziom 12  
    Zwróć uwagę na czujnik temperatury ,może oszukiwać .Powodzenia.
  • Poziom 13  
    Przyczyną falowania może być zły odczyt czujnika temperatury lub przycieranie się któregoś wtryskiwacz
  • Poziom 15  
    Czujnik brałem pod uwagę i sprawdzę. Dziś odpalałem, i właściwie już na zimnym obroty były dziwne. Niby około 1000 jednak z tendencja do szybkiego spadnięcia, efekt taki jakby silnik szybciej osiągał temperaturę. Na początku utrzymywał obroty około 1000,wskazówka obrotomierza nie bujała się jednak po dźwięku z wydechu słyszałem nierówną, rytmicznie przerywaną pracę silnika, ale tylko na biegu jałowym. Po dodaniu gazu chodził na wyższych równo. Potem to już powtórka: rozgrzany silnik zgasiłem sam i po ponownym odpaleniu (bez problemu) trzymał obroty, ale jak dodałem lekko gazu to obroty nie spadły do normalnych tylko silnik prawie gasł, i trzeba było mocniej przegazować aby utrzymał bieg jałowy. Jakoś dziwnie też po odpaleniu najdłużej świeci mi się kontrolka ABS, tak około 2 sek dłużej niż reszta lampek. Nadal brak błędów. Zobaczę w tygodniu bo ma się znacznie ocieplić i dam znać. Dzięki za kolejne rady.
  • Poziom 15  
    Panowie, a przepustnica a raczej jej potencjometr? widzicie, często jest tak, że gdy chodzi już dość równo na wolnych to po ponownym odpaleniu i dodaniu gazu znowu poszarpuje na jałowym w okolicy 500 obr/min, chociaż wydaje mi się, że przy złym sygnale z potencjometru powinien być check, sam już nie wiem. Jednak mimo, iż poszarpuje na jałowym to zawsze jak dodam gazu to ochoczo wchodzi na obroty i równo pracuje. Diagnostę mam umówionego dopiero za tydzień, boje się właśnie najbardziej o przepustnicę, bo nowa dość droga. Mówicie o czujniku temp. cóż jak wspomniałem wcześniej brałem pod uwagę, ale z kolei nie ma problemu z rozruchem na zimno więc na logikę odpada ta część. Dziwię się, że przy tak wyraźnych objawach sterownik nie zapala lampki.
  • Poziom 15  
    No więc dziś dotarł do mnie interfejs OBD i sprawdziłem co nieco. Dwa błędy: P0130 i P0170. Obydwa są ze sobą powiązane jeden to zły sygnał z sondy a drugi mówi o złym składzie mieszanki, za bogata za uboga. Jednak nie ekscytuję się, że już po kłopocie. Muszę jeszcze zobaczyć to napięcie na sondzie, ale to już u diagnosty. Mam tylko nadzieję, że chodzi o sondę przed katalizatorem skoro jest zły skład mieszanki. Temperatura płynu w porządku więc czujnik odpada. Macie jakieś sugestie?
  • Poziom 42  
    Co za program masz z tym kabelkiem ,że nie możesz podglądnąć działania sondy lub MAP sensora i EGR (masz go ze zwrotną)?
  • Poziom 15  
    Program to za dużo powiedziane. Ot taka aplikacja na androida Torque pro i interfejs na bluetooth, wyświetlał tylko niektóre parametry t.j. temperaturę płynu, powietrza w dolocie, obroty, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika, i możliwość odczytu błędów. Także traktowałem to trochę jako rozrywkę, ale jednocześnie coś tam zobaczyłem.

    Dodano po 4 [godziny] 16 [minuty]:

    Sprawdziłem MAP i na jałowym jest 26 kPa i MAF 1,28 g/s
  • Poziom 39  
    jarek14r napisał:
    Sprawdziłem MAP i na jałowym jest 26 kPa i MAF 1,28 g/s
    No i jak oceniasz te wyniki?
  • Poziom 15  
    To ja proszę o ocenę, bo akurat na tych parametrach się nie znam.
  • Poziom 15  
    Udało mi się ustawić w aplikacji obserwację sygnału sondy na bieżąco. Na zimnym po włączeniu zapłonu wartość 0.5 V, po uruchomieniu silnika sonda powoli zaczęła oscylować prawie w całym zakresie. Przejechałem parę kilometrów i podczas jazdy była widoczna sinusoida chociaż niezbyt regularna, ale ciągła. Po zdjęciu nogi z gazu sonda wskazywała 0,0 V, ale być może tak ma być. Gdy zatrzymałem się po przejechaniu tego odcinka silnik był już rozgrzany i wtedy na wolnych obrotach było znowu 0,0 V, no może nie wielkie wahania, ale wykres był linią prawie prostą. Dodatkowo po raz pierwszy zaświecił się check gdy wracałem z powrotem P0400 więc sygnał egr, ale osiągi nie spadły ponieważ mam zaślepkę.
  • Poziom 39  
    jarek14r napisał:
    Co mianowicie?
    trans-serwis napisał:
    Sam zobaczysz bo to ty będziesz twórcą tego teatrzyku 1000 pytań. Myślisz że jak zakupiłeś fejsik to auto już naprawione?
    Czekamy na przesyłkę z fejsem i 1000 twoich pytań.
    Jednak jest festiwal tysiąca pytań.
    Oddaj to auto do warsztatu. To jest wbrew pozorom dobra rada.
  • Poziom 15  
    Wczoraj byłem w warsztacie (dopiero) gdyż wcześniej nie mogłem. Na razie spec informuje mnie, że po odczycie wszystkie "parametry życiowe" są ok. ale to dopiero wstępne badanie. Wstępnie poinformował mnie, że problem występuje tylko na biegu jałowym i tylko wtedy silnik dostaje za mało paliwa, trochę się dławi i żeby sprawdzić do końca musi przeprowadzić jeszcze szereg różnych pomiarów dlatego muszę zostawić auto na kilka dni. Na razie muszę jeździć więc za jakiś tydzień do dwóch dam znać. Powiem tylko jak jest teraz z autem. Mianowicie: odpalam po nocy, wszystko ok, ruszam w trasę 80 km, i całą drogę wszystko ok. Dojeżdżam na miejsce gaszę silnik. Po chwili odpalam i lekko przydławia na jałowym. około 500 rpm Czasem się stabilizuje a czasem nie. Objaw tylko na rozgrzanym, po ponownym odpaleniu, jeżeli bym nie gasił byłoby ok. No nic poczekamy zobaczymy, ale jeśli chcecie możecie wysnuwać pomysły.
  • Spec od samochodów
    Panowie może napiszemy tu wykład co i jak powinno być i jak to posprawdzać oczywiście można coś podpowiedzieć ale tu co chwila jest inny problem skończy się jeden zacznie drugi
    Moderowany przez robokop:

    Nie krępuj się.