Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 1.9 TDI110KM B5 98r - Kotrolka akumulatora

24 Sty 2013 07:23 7971 9
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam problem z kontrolką akumulatora, a mianowicie jak mi samochód stoi mniej więcej dzień gdy go odpalam po chwili zaświeca mi się kontrolka że nie ładuje mi akumulatora, światła świecą marnie i wycieraczki wolno działają. Dopiero gdy silnik się nagrzeje kontrolka gaśnie, lub gdy uruchomię silnik ponownie...
    Przed wystąpieniem tego objawu w samochodzie była robiona uszczelka pod głowicą, wymieniane świece i wymienione sprzęgło w alternatorze. Potem oddałem alternator do sprawdzenia i ładuje książkowo. Pytałem się już paru elektryków samochodowych ale żaden nie wie co się dzieje
  • Poziom 39  
    Jeśli alternator ładuje książkowo to gdzie jest napięcie? Sam sprawdź napięcie ładowania, powinno być 14,4V na załączonym silniku. Jeśli jest około 12V ( napięcie akumulatora) to nie ma ładowania i trzeba odwiedzić warsztat.
  • Poziom 10  
    Jeśli ma spory przebieg to mogą się kończyć szczotki na alternatorze i zaraz po wyjęciu zazwyczaj działa. Można profilaktycznie zmienić regulator napięcia i co ważne dobrze pooczyszczać masy i zasilania. Sprawdzić jeszcze prąd na pobudzenie D+. Pzdr
  • Poziom 9  
    Szczotki w alternatorze zostały zmienione przy wymianie sprzęgiełka.
  • Poziom 35  
    Sprawdź dobrze przewód niebieski (cieniutki) zasilający uzwojenie wirnika (wzbudzenia), który często się łamie. W moim przypadku kabelek ten "wisiał" na izolacji i przewodził tylko podczas większych drgań silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Masa i klemy na akumulatorze sprawdzone? Może przy wymianie sprzęgła ktoś nie dokręcił dobrze masy.
  • Poziom 39  
    Motronic napisał:
    Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator?


    Właśnie, to powinno być na początku, może Bosch, może Valeo, może 9 diod a może 6. A co się dzieje gdy nie ma ładowania a Ty zwiększysz obroty do np 3000-4000. Ale skoro kontrolka świeci (zakładam że jest Bosch) to raczej przewód od wzbudzenia powinien być cały (o tym przewodzie pisał Staszek49), regulator, szczotki, wirnik też.
    Nie pamiętam dokładnie teraz ale w grupie Vag jest opór równolegle do diody (dla zwiększenia prądu wzbudzenia), być może on się wysypał (skoro na stole jest OK).
    Zrób prosty test - gdy silnik pracuje ale nie ma ładowania podaj przez żarówkę 3 lub 5 watową napięcie na wzbudzenie (jeden koniec na wzbudzenie drugi do plusa akumulatora). Jeżeli się wzbudzi to już wiesz gdzie szukać, w liczniku.

    Miałem coś podobnego w seacie kolegi.
  • Poziom 9  
    Przepraszam że nie odpisywałem ale nie miałem dostępu do netu. Alternator jest firmy bosh. A gdy dodaje gazu i obroty się zwiększają kontrolka gaśnie ale zara po poszczeniu gazu kontrolka zaświeca się ponownie. Zauważyłem że nie raz ja się świeci kontrolka od akumulatora wystarczy uruchomić ponownie silnik i wszystko jest w porządku. A można wiedzieć gdzie znajduje się to przewód od wzbudzenia bo w tych sprawach jestem laikiem...
  • Poziom 16  
    W ostatecznosći gdybyś już nie miał pomysłu można podmienić alternator i zobaczyć jak sprawa wygląda.