Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Ducato Multijet 100 - Ducato 2008 nie kręci - pali bezpiecznik rozrusznika

24 Jan 2013 18:36 13758 13
  • Level 14  
    Drodzy koledzy jak w temacie autko I właściciel salon Polska przebieg autentyczny 33000! Objawy podobno każdej zimy te same aczkolwiek tej zimy dodatkowy efekt. Mianowicie akumulator naładowany błędów brak zresztą raczej z elektroniką nie związane, rozrusznik próbuje przekręcić silnikiem ale słychać tylko elektromagnes i próbę obrotu wałem i cisza, przy dłuższym przytrzymaniu na rozruchu spalił mi się bezpiecznik tzw. CLA.5 na klemie dodatniej od aku. Dodam że alternator odłączony z obiegu poprzez odkręcenie zacisku 30. Rozrusznik po wyjęciu z auta rozebrany, było tylko trochę opiłków ze szczotek ale to ma w końcu 30tyś przebiegu. Po ponownym zamontowaniu objawy te same.Bezpiecznik znów spalony. Nie ma siły obrócić wałem. Teraz następuje wywiad z właścicielem: objawy pojawiają się każdej zimy, w czasie gwarancji w serwisie podobno naprawiali zawsze grzaną odmę nad skrzynią biegów, lub ogrzewali ją przez jakiś czas "farelką" i auto o dziwo odpalało (podobno). Tej zimy właściciel dokonał tego samego: 3 godzinne grzanie "farelką" okolic odmy przy skrzyni - efektów brak, dalej nie ma siły kręcić. Co sprawdziłem - poziom płynów ok, bateria ok, rozrusznik 100% ok. Ktoś może spotkał się z takim dziwadłem? Podobno jest to silnik ford-owski, czyż nie?
    Pozdrawiam i czekam na propozycję co jeszcze sprawdzić , mechanikiem nie jestem :)
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 27  
    Tak fordowski.
    Cóż, osłona podwoziowa na osprzęt jest co by woda nie chlapała?
    Zamarza alternator na kość i trzyma wał poprzez pasek alternatora.
    Uszczelnić podszybie.

    Dziękuję.
  • Level 14  
    Na to bym nie wpadł ale po wrzuceniu biegu nr 5 i próbie pchnięcia samochodu paski się obracają, co prawda nie można wykonać całego obrotu wału ale ruszają się.?!

    Poziom oleju na bagnecie jest ok, ale może ch..owy jest i nie ma siły obrócić? Miałem kiedyś coś takiego ale w starym audi, jak chciałem dolać oleju przed holowaniem( po holowaniu ok 600m zawsze odpalała) to się okazało że nie mogę go z butelki wylać bo leżał w bagażniku:)
  • Level 27  
    Ściąg pasek z alternatora i sprawdź.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 27  
    To wyczyść połączenie masowe skrzynia - karoseria
  • Level 32  
    Klient mówił jak latem odpala? Czy z werwa, czy również słabo? Zdarzały się rozruszniki nowe z fabryki z wadą.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Trzeba było zrobić pomiary, o których pisałem. To by dało obraz, czy usterka jest elektryczna, czy raczej mechaniczna. Zablokowany, np przez silnik, rozrusznik właśnie da takie efekty.
  • Level 35  
    Pokręć wałem korbowym ,np.kluczem . Da radę obrócić pełny obrót.