Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato Multijet 100 - Ducato 2008 nie kręci - pali bezpiecznik rozrusznika

24 Sty 2013 18:36 9912 13
  • Poziom 14  
    Drodzy koledzy jak w temacie autko I właściciel salon Polska przebieg autentyczny 33000! Objawy podobno każdej zimy te same aczkolwiek tej zimy dodatkowy efekt. Mianowicie akumulator naładowany błędów brak zresztą raczej z elektroniką nie związane, rozrusznik próbuje przekręcić silnikiem ale słychać tylko elektromagnes i próbę obrotu wałem i cisza, przy dłuższym przytrzymaniu na rozruchu spalił mi się bezpiecznik tzw. CLA.5 na klemie dodatniej od aku. Dodam że alternator odłączony z obiegu poprzez odkręcenie zacisku 30. Rozrusznik po wyjęciu z auta rozebrany, było tylko trochę opiłków ze szczotek ale to ma w końcu 30tyś przebiegu. Po ponownym zamontowaniu objawy te same.Bezpiecznik znów spalony. Nie ma siły obrócić wałem. Teraz następuje wywiad z właścicielem: objawy pojawiają się każdej zimy, w czasie gwarancji w serwisie podobno naprawiali zawsze grzaną odmę nad skrzynią biegów, lub ogrzewali ją przez jakiś czas "farelką" i auto o dziwo odpalało (podobno). Tej zimy właściciel dokonał tego samego: 3 godzinne grzanie "farelką" okolic odmy przy skrzyni - efektów brak, dalej nie ma siły kręcić. Co sprawdziłem - poziom płynów ok, bateria ok, rozrusznik 100% ok. Ktoś może spotkał się z takim dziwadłem? Podobno jest to silnik ford-owski, czyż nie?
    Pozdrawiam i czekam na propozycję co jeszcze sprawdzić , mechanikiem nie jestem :)
  • Poziom 27  
    Tak fordowski.
    Cóż, osłona podwoziowa na osprzęt jest co by woda nie chlapała?
    Zamarza alternator na kość i trzyma wał poprzez pasek alternatora.
    Uszczelnić podszybie.

    Dziękuję.
  • Poziom 14  
    Na to bym nie wpadł ale po wrzuceniu biegu nr 5 i próbie pchnięcia samochodu paski się obracają, co prawda nie można wykonać całego obrotu wału ale ruszają się.?!

    Poziom oleju na bagnecie jest ok, ale może ch..owy jest i nie ma siły obrócić? Miałem kiedyś coś takiego ale w starym audi, jak chciałem dolać oleju przed holowaniem( po holowaniu ok 600m zawsze odpalała) to się okazało że nie mogę go z butelki wylać bo leżał w bagażniku:)
  • Poziom 27  
    Ściąg pasek z alternatora i sprawdź.
  • Poziom 14  
    Pasek faktycznie w lodzie, rzeczywiście to fakt podszybie nieszczelne, pasek wymienię na nowy, po zdjęciu paska - bez zmian :) Robi się ciekawie.
  • Poziom 27  
    To wyczyść połączenie masowe skrzynia - karoseria
  • Poziom 14  
    Plecionka karoseria - skrzynia biegów wyczyszczona, dodatkowo założyłem nową zamiast tej - bez zmian, masa przy akumulatorze też idealna.
  • Poziom 32  
    Klient mówił jak latem odpala? Czy z werwa, czy również słabo? Zdarzały się rozruszniki nowe z fabryki z wadą.
  • Poziom 14  
    Objaw występuje tylko zimą, w lato jest jak fabryka, tylko jak zima przychodzi to zamarza i dupa z odpalania, tyle że co zima był odmrażany i było ok a niestety tej zimy nie pomogło.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
  • Poziom 14  
    Rozrusznik drugi zamontowany, wyjęty z odpalającego rozbitka, bez zmian!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trzeba było zrobić pomiary, o których pisałem. To by dało obraz, czy usterka jest elektryczna, czy raczej mechaniczna. Zablokowany, np przez silnik, rozrusznik właśnie da takie efekty.
  • Poziom 34  
    Pokręć wałem korbowym ,np.kluczem . Da radę obrócić pełny obrót.
  • Poziom 14  
    Zamykam temat. Budyń w misce olejowej :)