Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B - Obrócił się wieniec na kole zamachowym, błedy po naprawie

xsiek 25 Sty 2013 08:33 2565 6
  • #1 25 Sty 2013 08:33
    xsiek
    Poziom 9  

    Witam... Właśnie przywiozłem samochód od mechanika i niby powinno być wszystko ok, ale jednak podejrzewam że tak nie jest ;/ Może zacznę od początku... Nieco ponad tydzień temu pojawił się problem z zapaleniem silnika... wszystko było ok, znajomy wsiadł do mojego auta przejechał może jakiś kilometr zgasił i już nie odpalił... rozrusznik kręcił ale silnik już nie.... dodatkowo było czuć taki zapach palącej gumy lub bakelitu i mały "dymek z okolic rozrusznika". Samochód odpaliliśmy na pych i tak wróciliśmy. Zatem podejrzenie padło na rozrusznik i bendix, ale po wymontowaniu go, okazało się że jest dobry, więc co jak nie on ? Ano obraca się wieniec po kole zamachowym, pewnie pęknięty.... Grubsza sprawa więc auto do mechanika... zaholowaliśmy go i podczas holowania na światłach i na nawiewie padł akumulator (czy to mogło mieć wpływ na pojawienie się błędów)... Okazało się że wieniec nie pekł a po prostu obraca się po kole i jest cały... jaka może być tego przyczyna ( Mechanik się za głowę łapał że takiego czegoś jeszcze nie było :)? Skąd ten zapach nie wiadomo... mechanik nic nie stwierdził, jedynie mówi że to pewnie sprzęgło... ale oglądał go dokładnie i jak to powiedział " jeszcze sporo pojeździ". Zatem uradowany z naprawy samochodu wróciłem nim do siebie... po drodze zauważyłem że dwukrotnie na moment pojawiła mi się kontrolka check... sprzęgło jest nad wyraz miękkie teraz... a po powrocie od razu z czytałem błędy... i nie było za wesoło... oto one :
    P0725, P1345, P0703, P1635, P1650, P1651, P0400, P0195
    Jest parę które by mogły wskazywać na pompę i to mnie trochę zaniepokoiło.... ale z nią nigdy problemów wcześniej nie było więc nie wiem, może coś nie poskładał jak się należy ;/ Po skasowaniu błędów i przejechaniu paru kilometrów pojawiły się tylko dwa ostatnie... czyli urwany kabelek od czujnika poziomu oleju i 0400 który już był usunięty a teraz znów się pojawił... może coś gdzieś rozpiął :) Chodzi mi natomiast o pozostałe błędy pomijając ten od świec bo świece też wymienione... o czym to może świadczyć i gdzie szukać przyczyny ? Dziękuje za wszelkie wskazówki :)

    0 6
  • #3 25 Sty 2013 22:31
    T5
    Admin grupy Samochody

    Nie szukaj dziury w całym.Mechanik naprawił wieniec?Naprawił.Reszta to z twojej winy.Przecież nikt Ci nie będzie naprawiał auta gratis.To twoje auto- nie mechanika.

    0
  • #4 26 Sty 2013 10:42
    xsiek
    Poziom 9  

    Ale czy ja powiedziałem że winie za coś mechanika ? nie powiedziałem ! Problem myślę rozwiązany... po wykasowaniu błędów nie pojawiają się a przejechałem już ponad 100 km... mruganie checka podczas jazdy było spowodowane przez P0400... Nie wpiął jednego wężyka do trójnika i stąd nieszczelność ;) tylko ten dziwny zapach pozostaje... nie wiadomo skąd ;/

    0
  • #5 26 Sty 2013 10:58
    trans-serwis
    Poziom 39  

    xsiek napisał:
    Jest parę które by mogły wskazywać na pompę i to mnie trochę zaniepokoiło.... ale z nią nigdy problemów wcześniej nie było więc nie wiem, może coś nie poskładał jak się należy
    xsiek napisał:
    Ale czy ja powiedziałem że winie za coś mechanika ? nie powiedziałem !
    Nie powiedziałeś ale napisałeś.

    0
  • #6 26 Sty 2013 18:37
    xsiek
    Poziom 9  

    Oj czepiasz się :P ale faktem jest że błąd był z przyczyny nie podpięcia wężyka !

    0
  • #7 14 Lut 2013 13:02
    Strambo
    Poziom 11  

    Ciężko jest znaleźć dobrego mechanika, a jeszcze trudniej jest znaleźć dobrego elektryka...
    Sprawdź sam podłączenia wszystkich czujników. Wejdź pod samochód i posprawdzaj, gdzie się da.

    0
  Szukaj w 5mln produktów