Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vectra b silnik x18xe a z18xe - przekładka silnika z anglika

ferdek16 25 Jan 2013 21:44 8379 43
  • #1
    ferdek16
    Level 17  
    Witam kolegów, posiadam Vectrę b HB z 1998 r z silnikiem 1.8 116KM niestety silnik się zatarł. Miałem możliwość zakupu wersji angielskiej vectry lecz z 2001 r silnik też 1.8 ale 125km z18xe zaczęliśmy z kolegą przekładkę , różnice są wiedziałem to od początku min skrzynia sterownik położenia czujników sterowanie gazem itp, lecz zaskoczeniem jest fakt iż po wymontowaniu obu silników całkowicie różnią się instalacje elektryczne. I tu daje pytanie może ktoś się z tym spotkał czy trzeba przełożyć cała instalacje czy można wykombinować coś innego.

    z góry dziękuje za odpowiedź
  • #2
    tomi8669
    Level 12  
    Musisz przełożyć instalacje w komorze silnikowej ,a w przedziale pasażerskim dorobić instalacje na pedał gazu.Praca ze schematami.Tak chyba będzie najprościej i najszybciej.Myślę ze to nie był najlepszy pomysł.
  • #3
    ferdek16
    Level 17  
    hm pomysł jak pomysł to wszystko fundusze był anglik za grosze to wolę tak niż kupować goły słupek za dużą kasę, no nic lepszą opcją będzie przełożenie calutkiej instalacji
  • #4
    mail4skwarka
    Level 19  
    Przełożyć musisz CAŁĄ instalację a to dlatego że masz auto przed liftem a silnik chcesz kupić z poliftowego. CAŁĄ - mam na myśli z całego auta.
  • #5
    ferdek16
    Level 17  
    ja oba auta posiadam już na podwórku, no trudno. a kolego nie wiesz czy wiązki idące do tylnich świateł tez ?
  • #6
    mail4skwarka
    Level 19  
    Obie w tej samej wersji? hatchback > hatchback czy sedan>hatchback lub inna.
    Do przełożenia całość, plus do tego będziesz miał dwie wkładki zamka z lewej i z prawej :)
  • #7
    ferdek16
    Level 17  
    hatchback > hatchback a zamek dlaczego ?
  • #8
    mail4skwarka
    Level 19  
    Z anglika przełożysz wiązkę z drzwi kierowcy(normalnie pasażer i masz z dwóch stron)
  • #9
    ferdek16
    Level 17  
    nie od drzwi utnę i przelatuje ta od mojej te same wersje wyposarzenia
  • #10
    mail4skwarka
    Level 19  
    Zrobisz jak uważasz...
  • #11
    ferdek16
    Level 17  
    witajcie autko już po przekładce tylko mam problem bo nie działają mi żadne światła oprócz wstecznych nie mogę połączyć się ze sterownikiem ABS opel tech wywala mi przełączenie na pin 12 i sterownik nie odpowiada, no i licznik nie wyświetla prędkości, macie jakieś pomysły
  • #12
    mail4skwarka
    Level 19  
    Brak wskazań prędkościomierza to brak komunikacji z ABS-em.
    Co do świateł to muszę zerknąć do schematów.
    Napisz co dokładnie przełożyłeś i z którego do którego, wiązki itd.

    Napisałem żebyś przełożył komplet...
  • #13
    ferdek16
    Level 17  
    witam , dokładnie przełożone z anglika poliftowego silnik kompletny ze skrzynią instalacja silnika skrzynki z bezpiecznikami oraz deski rozdzielczej. reszta pozostała stara czyli wiązka ABS , świateł przednich oraz świateł tylnych, światła wsteczne działają
  • #14
    mail4skwarka
    Level 19  
    W angliku inaczej idzie wiązka od świateł, czy jest tam taki przewód który jest za krótki (po prawej stronie)a ma kable koloru żółty, biały, szaro-czerw, szaro-czarny, czarno-biały, czarno -zielony, czarno-czerw. etc.. ? A po lewej w dużym zielonym gnieździe jest gniazdo do niej...???
    Bo to są brakujące światła... i trzeba te przewódy po prostu przedłużyć.

    Rzucę jeszcze okiem na ten ABS co go boli..

    Na tym samym pinie co masz ABS jest jeszcze Airbag oraz ECC(klimatyzacja elektroniczna) czy możesz wejść w te sterowniki?

    Jak tak to na krótko ze sterownika ABS puść przewód na pin 12 (pozostałe odetnij i zobacz czy możesz wejść w niego).
  • #15
    ferdek16
    Level 17  
    a no fakt jest taka kostka niebieska i czarna w angliku była połączona w prawym słupku po przełożeniu jest w lewym, lecz mimo wszystko w mojej nie było takiej kostki w prawym słupku , w lewym tym bardziej, dobrze rozumiem żę tą niebieską kostkę trzeba by wpiąć w tą dużą zieloną ??

    Dodano po 1 [minuty]:

    hm i jeszcze jedno jak dobrze pamiętam to ta kostka idzie do tylnych świateł, a co z przednimi ?
  • #16
    mail4skwarka
    Level 19  
    A gdzie teraz masz te dwie kostki czarną i niebieską ?
  • #17
    ferdek16
    Level 17  
    mail4skwarka wrote:


    Na tym samym pinie co masz ABS jest jeszcze Airbag oraz ECC(klimatyzacja elektroniczna) czy możesz wejść w te sterowniki?

    Jak tak to na krótko ze sterownika ABS puść przewód na pin 12 (pozostałe odetnij i zobacz czy możesz wejść w niego).


    z airbagiem się łączy bo wyrzucałem błędy bez żadnego problemu

    Dodano po 37 [sekundy]:

    mail4skwarka wrote:
    A gdzie teraz masz te dwie kostki czarną i niebieską ?


    te 2 kostki są w lewym słupku wolne leżą bo niem a ich gdzie wpiąć
  • #18
    mail4skwarka
    Level 19  
    A to co było do nich wpięte to zostało w angliku? Zobacz kontrolką czy masz światła na czarnej kostce.
  • #19
    ferdek16
    Level 17  
    mail4skwarka wrote:
    A to co było do nich wpięte to zostało w angliku?


    tak ta część instalacji jest w angliku lecz nie szukaliśmy jak narazie do czego to idzie, w prawdzie przewidywaliśmy że jedna nich jest do podłączenia haka
  • #20
    mail4skwarka
    Level 19  
    ABS jest z kontrolą trakcji czy bez? Czy masz przycisk TC na środkowym panelu (pewnie nie) ?
  • #21
    ferdek16
    Level 17  
    Nie wiem czy to istotne ale wspomnę że światła wsteczne działają jako jedyne

    Dodano po 44 [sekundy]:

    mail4skwarka wrote:
    ABS jest z kontrolą trakcji czy bez? Czy masz przycisk TC na środkowym panelu (pewnie nie) ?
    Nie nie ABS jest bez kontroli trakcji i bez czujników klocków
  • #22
    mail4skwarka
    Level 19  
    Wsteczny idzie inna drogą dlatego działa jako jedyny :).

    Dwie opcje:

    1 - robisz na nowo przekładkę czyli kompletna instalacja z Anglika i zostaje Ci tylko do przedłużenia wiązka albo dwie(plus kupa roboty bo trzeba wnętrze do zera wyciągnąć)

    2 - rzeźbimy dalej (pomogę Ci w miarę moich możliwości czasowych). Przygotuję Ci schematy podłączenia świateł i wytłumaczę jak je czytać. Reszta będzie należała do Ciebie.
  • #23
    ferdek16
    Level 17  
    No teraz zaczynam się zastanawiać co będzie gorszę rozbierać czy kombinować ze schematów, podpowiedz może z doświadczenia co będzie prostsze dla średniaka w tych sprawach
  • #24
    mail4skwarka
    Level 19  
    Rzuć okiem na ten schemat. Tu masz plik z opisanymi światłami, zwróć uwagę na oznaczenia LHD i RHD i co po drodze tam jest, X to są wtyczki, gniazda.

    LHD - Left Hand Drive - kierownica z lewej
    RHD - Right Hand Drive - kierownica z prawej

    Skoro tylko nie działają światła myślę że to ma sens. ale sprawdź czy wszystko działa na 100%, centralny, klima etc.

    ABS już wiem czemu nie działa, inaczej idzie zasilanie po 15(zapłon), anglik-znowu przez te wtyczki(niebieska).
    Możesz na krótko do ABS-pin 15(czarny przewód) podać zasilanie i ABS zadziała.
  • #25
    ferdek16
    Level 17  
    nie tak to wszystko działa, klima podświetlenia itp, no poza ośw kabiny ale to nie wiem czy ma coś wspólnego, i jeszcze niema łądowania akumulatora, ale to raczej nie problem z instalacją bo cała instalacja silnika przełożona od anglika, a kolego ten pin 15 to przy sterowniku, a podać go z zapłonu czy z niebieskiej kostki
  • #26
    mail4skwarka
    Level 19  
    To jedno i to samo bo on się pojawia na niebieskiej kostce po zapłonie :)
    Podaj go na próbę. Potem napiszę który pin do którego kabla w nadwoziu i będzie prawie jak oryginał.
    Na dziś kończę, muszę się wyspać a o 5 pobudka.
  • #27
    ferdek16
    Level 17  
    ok dzięki wielkie
  • #28
    ferdek16
    Level 17  
    kolego tak nie do końca rozumuje z tym ABS skąd mam wziąć to zasilanie normalnie z aku, i gdzie na krótko podpiąć, a co do świateł to potrzebny by był jeszcze schemat z przedliftowej z 1998r ?
  • #29
    mail4skwarka
    Level 19  
    Już tłumaczę:

    Tak do ABS-u na krótko podłącz napięcie nawet z akumulatora celem sprawdzenia czy działa- dzie ? -> Pin 15 przy sterowniku ABS(czarny przewód).
    Jak tylko będę miał chwilkę czasu to przygotuję ci rozpiskę który kabel gdzie masz wlutować do dużego zielonego gniazda w lewym słupku z przodu.
    Schematy mam tylko czasu brak...
  • #30
    ferdek16
    Level 17  
    dobra nie spieszy się aż tak i tak dopiero w poniedziałek będziemy grzebać