Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

POLO 1,9 SDI 2002 - Wysokie obroty

Zioło0909 25 Sty 2013 23:13 4008 16
  • #1 25 Sty 2013 23:13
    Zioło0909
    Poziom 9  

    Witam.
    Zwracam się do posiadaczy VW POLO 1,9 SDI 2002r. Mam podejrzenia co do skrzyni biegów w autku które kupiłem, wymieniałem olej i przy okazji zwróciłem uwagę na ruszane śruby od skrzyni biegów i wtedy zacząłem się zastanawiać czy skrzynia nie została podmieniona z innego modelu auta.
    Chciałbym się dowiedzieć jakie obroty mają wasze autka(zakładając oczywiście że macie oryginalne skrzynie) przy poszczególnej prędkości na 5 biegu.
    Moja polówka przy 80km na godzinę ma 2000 obr/min przy 100km/h jest już prawie 3000 obr/min a 120 to 3500 obr/min.
    czy takie parametry są normalne czy jednak coś nie tak?

    1 16
  • #2 25 Sty 2013 23:53
    justat
    Poziom 11  

    Prawdopodobnie masz założoną skrzynie od benzyny (pasuje np. od 1.4). Na naklejce w bagażniku i książce serwisowej (obie są identyczne) jest oznaczenie skrzyni biegów trzy literowe. Na skrzyni od góry możesz odczytać jaką masz.

    0
  • #3 26 Sty 2013 00:03
    Zioło0909
    Poziom 9  

    Książki serwisowej nie posiadam. W którym miejscu w bagażniku?

    -1
  • #4 26 Sty 2013 10:42
    TMEA
    Poziom 16  

    Z tego co pamiętam to tam gdzie masz koło zapasowe. Musisz je wyciągnąć

    0
  • #5 26 Sty 2013 13:24
    Zioło0909
    Poziom 9  

    Naklejkę znalazłem ale na skrzyni to nie mogę nigdzie się doszukać żadnych znaków.

    0
  • #7 26 Sty 2013 22:49
    krocze
    Poziom 25  

    Przy 80km/h powinno być ok 1750 obrotów, więc skrzynia jest prawdopodobnie wymieniona. Zastanawia mnie tylko, dlaczego takie rzeczy sprawdza się dopiero po kupnie?

    0
  • #8 26 Sty 2013 23:39
    tzok
    Moderator Samochody

    Może poza tematem ale mojemu koledze też założyli taką skrzynię po awarii oryginalnej, a czemu "takie rzeczy" sprawdza się po zakupie - a kto normalny sprawdza numery skrzyni biegów w kupowanym samochodzie, przecież normalnemu człowiekowi nawet na myśl by nie przyszło, że ktoś mógł zrobić taką podmiankę. Zazwyczaj przed kupnem robi się jakąś rundkę po placu/w okół osiedla i ew. podjeżdża się na SKP, przy takiej różnicy przełożeń, przy "miejskich" prędkościach nikt nie zauważy że coś jest nie tak, zwłaszcza jak nie szuka konkretnego modelu i pierwszy raz jedzie takim autem z takim silnikiem.

    ***

    Rozmawiałem z tym kolegom, on miał nawet lepszy motyw, bo obudowę miał oryginalną i ponoć tylko 5 bieg miał "naprawiany"... nie wiem na ile to możliwe, nie znam budowy tej skrzyni.

    1
  • #9 27 Sty 2013 00:09
    krocze
    Poziom 25  

    tzok napisał:
    przecież normalnemu człowiekowi nawet na myśl by nie przyszło, że ktoś mógł zrobić taką podmiankę.


    Kolego, proszę nie mylić pojęcia normalny z naiwnym. Zawsze przed zakupem naciskam na sprzedawcę z odpowiednim elementem psychologii o ewentualne naprawy. Gdy właściciel mówi, że nic nie robił przy aucie, to mówię, że nie dbał i szukam innego i wówczas często przypomina on sobie o wielu rzeczach, a ja wiem więcej (to tylko trywialny przykład, przecież zespół cech behawioryzmu ludzkiego oferuje nam wiele kombinacji manipulacji umysłowej). W ciemno kupuję zawsze tylko to auto, w które z góry planuję zainwestować kilka tysięcy i taki koszt mi wówczas nie straszny, ale gdy kupuję auto, które ma jeździć sprawdzam je dokładnie i tak robi raczej większość, bo wiele osób oglądało moje auto, gdy sprzedawałem i każdy sprawdzał do 100 km/h, aby być przekonanym, że "w pełni sprawne". Czyżby "Ci" ludzie stanowili element nienormalny społeczeństwa w twoim mniemaniu? Zawsze powtarzam, że naiwność to zły doradca podczas zakupu.

    A jeżeli mowa o tej skrzyni, to wada jest taka, że trudniej o ekonomiczną jazdę przy większych prędkościach, ale w przypadku obciążenia samochód będzie silniejszy.

    0
  • #10 27 Sty 2013 12:52
    Zioło0909
    Poziom 9  

    Sprawdziłem dokładnie u mnie przy 80km/h jest 2250 obr/min przy 100km/h jest 2900 a przy 120km/h jest już 3500obr/min.
    Tak więc wygląda na to że jest na pewno podmieniona.
    Dzisiaj postaram się sprawdzić jaki jest symbol na skrzyni.

    Co do sprawdzania podczas zakupu to kolega krocze ma trochę racji, warto by się zapoznać trochę z autem które się chce kupić przed jego zakupem.
    Ale w moim przypadku było inaczej, vw polo z taką jednostką napędową nigdy nie jeździłem więc nie miałem porównania, ale w tym dniu oglądałem jeszcze 3 takie same auta, niestety pogoda śnieżna nie pozwoliła na rozwinięcie dużej prędkości więc się nie zorientowałem.

    Dodano po 4 [godziny] 21 [minuty]:

    Sprawdziłem na naklejce w bagażniku jest oznaczenie GDJ a na skrzyni FCX.
    Mógłby mi ktoś powiedzieć od jakiego modelu jest ta skrzynia?

    0
  • #11 28 Sty 2013 01:07
    krocze
    Poziom 25  

    Kolego, nie chcę Cię wprowadzać w błąd, ale jest to skrzynia prawdopodobnie z Fabii 1.9SDi.

    0
  • #12 28 Sty 2013 11:36
    Zioło0909
    Poziom 9  

    No właśnie przydała by się wypowiedz kogoś kto posiada takie auto i by sprawdził czy te prędkości z obrotami się zgadzają.

    0
  • #13 28 Sty 2013 14:06
    krocze
    Poziom 25  

    Kolego, tak jak pisałem, masz zbyt wysokie obroty na 5 biegu przy 80km/h i innych prędkościach, jeżeli nie ufasz mi, to przeczytaj opinię innej osoby, która jeździła również polówką (ostatnia wypowiedź na dole):

    http://www.konin.lm.pl/forum/viewtopic.php?t=601238

    Przy takich obrotach jakie masz przy 100km/h nie będziesz jeździł oszczędnie, a i silnik dostanie po garach. O ile dobrze pamiętam to przy 100km/h powinno być ok. 2200 obrotów, ale głowy nie dam, bo rzadko jeździłem taką prędkością, z reguły ponad 100km/h.

    0
  • #14 28 Sty 2013 23:01
    Zioło0909
    Poziom 9  

    Witam.
    Generalnie to bardzo dziwna sprawa z tą moją skrzynią.
    Na naklejce mam GDJ, po rozkodowaniu VIN wychodzi że powinna być GDR.
    Z ASO dowiedziałem się że GDJ I GDR to skrzynie o tych samych przełożeniach, natomiast FCX jest jest skrzynią od Skoda Fabia ale też od silnika SDI 1,9 i generalnie ma większe przełożenie więc powinna być jeszcze szybsza.
    Podzwoniłem trochę dzisiaj w celu uzyskania logicznego wytłumaczenia tej sytuacji po fachowcach od skrzyń i dowiedziałem się że prawdopodobnie świadomie lub nie świadomie ktoś naprawiając lub regenerując skrzynię mógł założyć inne tryby np od skrzyni benzynowej i jest taki efekt, a ponoć budowa skrzyni pozwala na wiele modyfikacji.

    0
  • #15 01 Lut 2013 19:49
    Zioło0909
    Poziom 9  

    Witam.
    Skrzynie dzisiaj wymontowałem jutro jadę do fachowca i zobaczymy co tam było w niej namieszane że niby powinna być szybsza a jest wolniejsza.
    Znalazłem gdzieś informację że w polo SDI 2002 r jest koło dwu-masowe, u mnie nie ma jest normalne koło zamachowe.

    0
  • #16 25 Gru 2013 13:17
    Filantrop1
    Poziom 11  

    a czy skrzynia biegów może mieć coś wspólnego z buczeniem auta przy prędkości ok 80-100 km/h?
    Auto Skoda fabia 1,9 sdi

    0
  • #17 25 Gru 2013 16:45
    Zioło0909
    Poziom 9  

    Oczywiście że tak, ale powinieneś to dobrze zaobserwować w rożnych momentach może się przenosić z innego podzespołu.

    0