Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.4 8v (nie odpala, tyka)

25 Sty 2013 23:41 3816 9
  • Poziom 8  
    Witam. Chciałbym opisać swój problem i poradzić się, co może być nie tak. Otóż posiadam Astre 1.4 8v B+G która robi mi nie małe niespodzianki. Odpalam samochód, wszystko jest ok, jadę tam gdzie mam jechać, wracam, gaszę go i gdy znowu chce odpalić, nagle słyszę takie ,,tyk" i zero reakcji. Kontrolki nie przygasają, nic oprócz tego tyknięcia nie słychać. Z popychu odpala bez problemu.
    Ten problem sam się pojawia i sam znika ale ostatnio pojawia się on coraz częściej.
    Czytałem na forum o podobnych problemach ale te problemy dotyczyły akumulatorów, albo zabrudzonych klem. Ja od razu uprzedzam, że akumulator jest nowy, i o klemy też zadbałem więc takie usterki na pewno odpadają.
    Moje podejrzenia padają na rozrusznik albo stacyjkę ale chciałem zapytać bardziej doświadczonych kolegów co może być nie tak i jak się upewnić czy to ab na pewno to?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mechanik w opisie i nie wie jak to sprawdzić?
  • Poziom 8  
    Mechanik monter maszyn i urządzeń. Jak widać szkoła nie wiele się przydaje bez odpowiedniej praktyki a ja za każdym razem, gdy opisywałem swój problem, słyszałem co innego i dlatego postanowiłem zadać takie pytanie na tym forum.
  • Poziom 30  
    Wymontuj rozrusznik i sprawdź, nic nie kosztuje a na pewno pomoże nabrać praktyki.
    pozdr
  • Poziom 8  
    Zrobiłem już tak wcześniej. Wyjąłem go, podłączyłem na krótko do akumulatora - kręci jak głupi więc go zamontowałem z powrotem. Przy okazji przeczyściłem też styki żeby mieć pewność, że wszystko jest ok. Mimo to, problem się powtarza.
  • Poziom 34  
    Masa od silnika dobra.
  • Poziom 42  
    Podłączył na krótko , bez cewki automaty!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Masa dobra. Nakrętka też.
    Podłączyłem na krótko w celu sprawdzenia czy rozrusznik kręci. Nie trwało to więcej jak pół sekundy.
    Właśnie ten elektromagnes też mnie ,,przestraszył" ponieważ znajomy mi powiedział że to może być przyczyną ponieważ jak on stwierdził, mógł się ,,przykleić"
    Zdecydowanie wolałbym tą opcje z nakrętką, no ale cóż...
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego, zrób kontrolkę z żarówki od reflektora przedniego, podłącz ją jednym przewodem do masy a drugi przewód podłącz do cienkiego przewodu od rozrusznika. Jeśli kontrolka zaświeci w chwili próby uruchomienia auta (zrób kilka prób), masz do zrobienia rozrusznik a instalacja auta jest sprawna. Następnie podaj zasilanie na krótko w miejsce tego przewodu od rozrusznika. Rozrusznik powinien zakręcić. Powinieneś słyszeć charakterystyczną pracę automatu rozrusznika. Jeśli nic się nie dzieje, automat jest niesprawny, jeśli słyszysz jego pracę, sprawdzasz stan połączeń na śrubach mocujących grube,zasilające przewody. Jeśli jest ok, sprawdzasz, czy silnik rozrusznika zadziała, zwierając dość grubym przewodem, obie śruby. Jeśli usłyszysz pracę silnika rozrusznika, do naprawy/wymiany automat wyjmujesz rozrusznik. Jeśli była cisza, do naprawy sam silnik rozrusznika, może szczotki się skończyły.... też wyjmujesz rozrusznik.

    Dodano po 1 [minuty]:

    P.S. Nie słuchaj znajomego, próby możesz czynić śmiało. Gdyby się skleiły styki, rozrusznik pracowałby cały czas.