Witam.
Rozbebeszyłem ostatnio padniętego Tecumseh'a dokładnie model TVS90.
Ogólnie wcześniej z kosiarką walczył ojciec, zmieniał klin bo stary był ścięty, bawił się z czyszczeniem gaźnika, po tych operacjach kosiarka odpalała z trudem, a jak już odpaliła to mozolnie zaczynała się wkręcać na obroty jak jakiś antyczny traktor, była słaba, po wjechaniu w większą trawę dymiła(regulator obrotów był odpięty)czyli ogólnie nie wszystko było zrobione jak należy.
Rozebrałem silnik, oto moje spostrzeżenia:
Luzy na zamkach pierścieni po 1.5mm
Duże luzy na prowadnicach zaworów
Jedna śruba w stopce korbowodu była poluzowana, korbowód i wał korbowy w tych miejscach mocno wytarty.
Sworzeń tłoka praktycznie bez luzów- ledwo wyczuwalne.
Myślałem o wymianie prowadnic zaworów, dotarciu gniazd zaworów, regulacji luzu zaworów, pierścienie zostawić stare.
Martwi mnie tylko co zrobić z tym wytartym wałem i korbowodem?
W tym silniku nie było smarowania ciśnieniowego ułożyskowania wału korbowego z korbowodem? Bo nie widzę w wale korbowym żadnej magistrali do smarowania, a wątpię aby się aż tak zatarły że ich nie widać.
Wymieniał już ktoś prowadnice zaworów w tych kosiarkach, są w ogóle dostępne w serwisach, jaki koszt tych prowadnic?
Rozbebeszyłem ostatnio padniętego Tecumseh'a dokładnie model TVS90.
Ogólnie wcześniej z kosiarką walczył ojciec, zmieniał klin bo stary był ścięty, bawił się z czyszczeniem gaźnika, po tych operacjach kosiarka odpalała z trudem, a jak już odpaliła to mozolnie zaczynała się wkręcać na obroty jak jakiś antyczny traktor, była słaba, po wjechaniu w większą trawę dymiła(regulator obrotów był odpięty)czyli ogólnie nie wszystko było zrobione jak należy.
Rozebrałem silnik, oto moje spostrzeżenia:
Luzy na zamkach pierścieni po 1.5mm
Duże luzy na prowadnicach zaworów
Jedna śruba w stopce korbowodu była poluzowana, korbowód i wał korbowy w tych miejscach mocno wytarty.
Sworzeń tłoka praktycznie bez luzów- ledwo wyczuwalne.
Myślałem o wymianie prowadnic zaworów, dotarciu gniazd zaworów, regulacji luzu zaworów, pierścienie zostawić stare.
Martwi mnie tylko co zrobić z tym wytartym wałem i korbowodem?
W tym silniku nie było smarowania ciśnieniowego ułożyskowania wału korbowego z korbowodem? Bo nie widzę w wale korbowym żadnej magistrali do smarowania, a wątpię aby się aż tak zatarły że ich nie widać.
Wymieniał już ktoś prowadnice zaworów w tych kosiarkach, są w ogóle dostępne w serwisach, jaki koszt tych prowadnic?