Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Tecumseh vantage 3.5km - Wymiana prowadnic zaworów

26 Sty 2013 14:49 5832 8
  • Poziom 16  
    Witam.
    Rozbebeszyłem ostatnio padniętego Tecumseh'a dokładnie model TVS90.
    Ogólnie wcześniej z kosiarką walczył ojciec, zmieniał klin bo stary był ścięty, bawił się z czyszczeniem gaźnika, po tych operacjach kosiarka odpalała z trudem, a jak już odpaliła to mozolnie zaczynała się wkręcać na obroty jak jakiś antyczny traktor, była słaba, po wjechaniu w większą trawę dymiła(regulator obrotów był odpięty)czyli ogólnie nie wszystko było zrobione jak należy.
    Rozebrałem silnik, oto moje spostrzeżenia:
    Luzy na zamkach pierścieni po 1.5mm
    Duże luzy na prowadnicach zaworów
    Jedna śruba w stopce korbowodu była poluzowana, korbowód i wał korbowy w tych miejscach mocno wytarty.
    Sworzeń tłoka praktycznie bez luzów- ledwo wyczuwalne.
    Myślałem o wymianie prowadnic zaworów, dotarciu gniazd zaworów, regulacji luzu zaworów, pierścienie zostawić stare.
    Martwi mnie tylko co zrobić z tym wytartym wałem i korbowodem?
    W tym silniku nie było smarowania ciśnieniowego ułożyskowania wału korbowego z korbowodem? Bo nie widzę w wale korbowym żadnej magistrali do smarowania, a wątpię aby się aż tak zatarły że ich nie widać.

    Wymieniał już ktoś prowadnice zaworów w tych kosiarkach, są w ogóle dostępne w serwisach, jaki koszt tych prowadnic?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Dopiero teraz doczytałem że dopuszczalny luz to 1mm, pomyliło mi się z 3mm co mnie zdziwiło bo do spory luz.
    Spróbuję ogarnąć samemu te prowadnice oraz wał i korbowód metodą "low budget". Jak się uda to pierścienie pójdą na wymianę.

    Wie ktoś tylko co z tym wałem i smarowaniem korbowodu?
    To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Właśnie przeglądając elektrodę zauważyłem rózne rodzaje tych wałów dlatego mnie to zaciekawiło.
    Mam zamiar dobrać jakieś prowadnice z samochodu osobowego, podszlifować zawory i ustawić luz, a wał przeszlifować i dodać między niego a korbowód jakąś panewkę, poskładać na starych pierścieniach. Jak zadziała i będzie pluło olejem to wymienię pierścienie, może te 3-4 sezony jeszcze polata.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Tyle twoje, co się napracujesz przy tym silniku. Coś się tak uwziął na te prowadnice? One maja minimalne znaczenie, jeśli silnik pluje olejem, to przez przedmuchy tłoka. Co to wału korbowego, to zużył się nie przez to że poluzowała się śruba korbowodu, tylko było na odwrót - wibracje związane ze zwiększonym luzem pasowania czopa wału z korbowodem, spowodowane zużyciem poluzowały tę śrubę.
  • Poziom 16  
    Na prowadnice się uwziąłem bo mają duży luz. Ale fakt mimo luzów mogą być szczelne, pomierzę te luzy i zrobię próbę szczelności to się okaże co i jak.
    A pierścienie tłokowe mam nadzieje dobiorę z jakiejś osobówki, najwyżej lekko się podszlifuje na zamkach- płacić za oryginały 40-60 zł to bezsens.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto