Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW JETTA II gaźnik Pirburg 2E2 nierówna praca silnika na ssaniu.

26 Sty 2013 16:03 5547 7
  • Poziom 16  
    Moim VW JETTA II 1.8 mam gaźnik Pirburg 2E2 zamieszczony na załączonych zdjęciach mam problem ze "ssaniem" , Mianowicie:
    NA BENZYNIE:
    - gdy odpalam na zimnym silniku w pierwszej chwili ma 900 obr/min i "pryka" jakby się zalewał.
    - przy rozpędzaniu się gdy poszczam gaz przy zmianie biegów na chwilę spadają do 0 i podskakują z powrotem, powoduje to szarpanie samochodu, gdy jadę nie ujmując gazu jest OK , nie szarpie.
    - Po przejechaniu około 1 km obroty wzrastają do 1800 obr/min i spadają o ok 100 obr/min średnio co 2 km, a 950 obr/min osiągam dopiero po przejechaniu 15 km gdy samochód uzyskuje swoją normalną temperaturę pracy ok 90 stopni
    - przy ciepłym silniku nie ma żadnych problemów.
    NA GAZIE:
    - Odpalając na gazie samochód zachowuje się identycznie z tym, że nie szarpie , a obroty przy rozpędzaniu auta spadają do 1800 obr/min a nie do 0 reszta jest tak samo. Jeśli ktoś miał podobny problem, albo szerszą wiedzę na ten temat proszę o pomoc.
    VW JETTA II gaźnik Pirburg 2E2 nierówna praca silnika na ssaniu. VW JETTA II gaźnik Pirburg 2E2 nierówna praca silnika na ssaniu.
  • Poziom 32  
    Ta puszka z lewej strony to jest bimetal podgrzewany elektrycznie. Regulujesz poprzez przekręcenie obudową. Przekręć około 30° w kierunku otwierania przepustnicy ssania, tak by szybciej się otwierała. Z twojego opisu wynika, że za mocno przymyka przepustnicę ssania i z tego powodu ma zbyt bogatą mieszankę.
  • Poziom 16  
    Przekręciłem w lewo tak jak zasugerowałeś, ale nic to nie zmieniło.
    Chcę doprecyzować zachowanie się obrotów na zimnym silniku (na gazie i na benzy)
    - Jak odpalam na zimnym silniku, przez pierwsze 5 sek. ma obroty 1500 or/min, później słychać jakieś pyknięcie jakby zamykający lub otwierający się zaworek i obroty spadają na 900 obr/min. To pyknięcie dochodzi z gaźnika z miejsca zaznaczonego na zdjęciu , gdyby to pyknięcie opóźnione było ok 2 min to nie byłoby spadku obrotów do 900 i szarpania.
    Gdy wypiąłem przewód z tego gniazda obroty są wyższe i utrzymują się dużo dłużej,
    - Czy w przewodzie podpiętym do tego gniazda powinno cały czas znajdować się napięcie , czy może powinno po jakimś czasie ginąć, ewentualnie czy jest jakiś czujnik gdzieś zamontowany, który odpowiada za to kiedy to napięcie tam powinno się znajdować, a kiedy nie.
    VW JETTA II gaźnik Pirburg 2E2 nierówna praca silnika na ssaniu.
  • Poziom 9  
    poszukaj na gurze gaznika w oslonie kolo klapki ssania powinna bys sroba do regulacji co2
  • Poziom 16  
    czy chodzi o tę śrubkę zaznaczoną na zdjęciu? Ale co regulacja nią może zmienić?
    VW JETTA II gaźnik Pirburg 2E2 nierówna praca silnika na ssaniu.
  • Poziom 16  
    Regulacja tą śrubką nic nie zmieniła.
    Silnik przy odpalaniu na benzynie nadal pracuje tak jakby się zalewał i ma bardzo niskie obroty, czy jest coś w tym gaźniku co może spowodować, że na zimnym silniku dostaje za dużo paliwa i się zalewa ?
  • Poziom 16  
    Ponawiam pytanie, może coś komuś się przypomni.
  • Poziom 16  
    Widzę, że nikomu się nie przypomniało . Zamykam temat.