Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"zwarcie w alternatorze Valeo TG11co11 samoch renualt

26 Sty 2013 17:05 2823 12
  • Poziom 16  
    alternator valeo TG11co11 jest jakieś zwarcie .
    po uruchomieniu na stole bez obciążenia straszny opór silnik napędowy staje,
    w samochodzie zniszczony pasek i koło napędowe.

    Sprawdziłem diody OK 6 szt
    Sprawdziłem uzwojenia przejście i do masy OK.
    Co może być przyczyną ?? ,może zwarty zwój w stojanie ??

    Alternator wymieniłem ale nurtuje Mnie pytanie o przyczynę .
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 38  
    Jak najbardziej może posiadać zwarcia międzyzwojowe.
    Tam są jeszcze 3 diody prostownika pomocniczego- czy też je sprawdziłeś?
    Trzeba było zmierzyć rezystancję poszczególnych uzwojen.
  • Moderator Samochody
    kwantor napisał:

    Trzeba było zmierzyć rezystancję poszczególnych uzwojen.

    Za mniej bzdurne porady ostrzeżenia się sypały. Jaką Twoim zdaniem rezystancję ma 8 zwojów wykonanych drutem 1,5mm?
    [/mod]
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    0,3 Ω jest zakładam wartością prawidłową, oraz mierzalną, (miernik UT61B) jeśli zwarcie będzie np. na początku i blisko końca tylko na jednym uzwojeniu, powstanie zawsze różnica w odniesieniu do pozostałych trzech uzwojeń. Minimalna różnica skłania do przyglądnięcia się kolorowi izolacji, lub bardziej zaawansowanym pomiarom, np. jak pisał kol. Motronic.
    Naturalnie jest to metoda bardzo zgrubna. Ilekroć mierzę diody itp, podświadomie mierzę też uzwojenia- a może trafię, że jest przerwa, zwarcie do masy- co mnie to kosztuje?
    W 24V alternatorach rezystancja wynosi w granicach 1Ω.
    Czasem lepiej darować winę 100 winnym, niż ukarać jednego niewinnego. :wink:
    Przepraszam za brak skromności.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Uzwojenia sprawdziłem multimetrem ,przy tak małej rezystancji ,wyglądały podobnie
    znalazłem tylko diody 6 szt. pomocniczych regulatora nie znalazłem
  • Moderator Samochody
    Te 0,3 oma, to będzie rezystancja samych połączeń. Nawet pomijając błąd wskazań, wynikający z rezystancji samych przewodów pomiarowych. Nie da się w ten sposób jednoznacznie określić dobre/niedobre. Pomijając wspomniany pomiar metodą techniczną, można posłużyć się albo urządzeniem do elektromagnetycznego wykrywania zwarć, podobnego jak w przypadku wirników, albo próbować oscyloskopem mierzyć poszczególne fazy. Zresztą w przypadku zwartego stojana przeważnie widać łuszczącą się izolację uzwojeń i stopioną izolację żłobkową.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Motronic napisał:
    kwantor napisał:
    0,3 Ω jest zakładam wartością prawidłową, .

    No co ty. Wiesz jak to by się grzało? Z pamięci-0,145 Ω to rezystancja jednej fazy w alternatorze w polonezie.

    No.. alternator stawał i darło paski.Czyli coś na rzeczy.
    Mój miernik przy zwarciu sond pokazuje 000.0 do 000.1Ω i tak sobie skacze na tych wartościach.
    Naturalnie zgadzam się z wami i nie zamierzam forsować wiedzy starych wygasów- ja poruszam się bardziej w 24V alternatorach i tą metode stosuję, nawet zgodnie z zaleceniami servisowymi.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto