Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW T4 MULTIVAN 2.8 VR6 automat - źle zmienia biegi

miedziak1992 26 Jan 2013 22:32 4299 3
  • #1
    miedziak1992
    Level 2  
    Witam, posiadam Volkswagena t4 2.8 vr6 w automacie. Mam problem ze skrzynia, polega on na tym iz skrzynia przerzucajac na 4 bieg czasami szarpie. Drugim problemem jest to iz niekiedy 4 bieg nie chce wlaczyc sie w ogole, chyba ze przy obrotach ok 5000, co jest osiagalne jedynie na autostradzie. Gdy pojawia sie ten problem nalezy zgasic samochod i odpalic jeszcze raz, wtedy 4 bieg ponownie sie wlacza. Nie wiem co moze byc przyczyna tego, problem pojawil sie przy pierwszej zmianie oleju w niezbyt profesionalnym jak sie pozniej okazalo warsztacie. Dodam iz olej ktorym jest zalana skrzynia ma kolor czerwony. Bardzo prosilbym o jakiekolwiek porady co moze byc przyczyna tych problemow. Czy skrzynia jest do wymiany czy da sie cos jeszcze z nia zrobic. Pozdrawiam
  • #2
    Piasek80
    Level 31  
    Dobrze byłoby się dowiedzieć czegoś więcej nt parametrów wlanego oleju - być może po prostu wlano niewłaściwy. To podstawa. Ale przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, począwszy od niewłaściwego oleju, nieprawidłowej ilości, zapchanego filtra którego nie wymieniono, braku adaptacji skrzyni po tym zabiegu (może wymaga), przypadkowego uszkodzenia jakiejś elektroniki sterującej czy wiązki na totalnym przypadku i zbiegu okoliczności skończywszy w którym zamęczona skrzynia zalana była jakimś "motodoktorem" a po jak najbardziej prawidłowo przeprowadzonej zmianie oleju na jak najbardziej właściwy wyszły kwiatki...
    Sugeruję poszukanie dobrego warsztatu specjalizującego się w ASB i udanie się na diagnozę... może do 2 różnych cobyś nie trafił na asów którzy wiedzą co w trawie piszczy ale... profilaktycznie skasują cię parę tysięcy za remont główny skrzyni wcale go nie robiąc bo ta jest w dobrej kondycji a przyczyna problemów to błahostka.
    Może tutaj kogoś znajdziesz
    http://www.prnd.pl/
  • #3
    miedziak1992
    Level 2  
    Dzieki kolego za odpowiedz przyczyn jak widac moze byc wiele tylko teraz niewiadomo co z tym fantem. Jak wiadomo prawdziwych mechanikow od automatow w naszym kraju jest niewielu moze polecilbys mi jakis warsztat ktory bylby w 100 procentach pewny. Poprzedni wlasciciel zaprowadzil auto do warsztatu wymienili sprzeglo i jeszcze kilka innych rzeczy zaplacil ok 2000 i dalej to samo.
  • #4
    mark1980
    Level 11  
    miedziak1992 wrote:
    Dzieki kolego za odpowiedz przyczyn jak widac moze byc wiele tylko teraz niewiadomo co z tym fantem. Jak wiadomo prawdziwych mechanikow od automatow w naszym kraju jest niewielu moze polecilbys mi jakis warsztat ktory bylby w 100 procentach pewny. Poprzedni wlasciciel zaprowadzil auto do warsztatu wymienili sprzeglo i jeszcze kilka innych rzeczy zaplacil ok 2000 i dalej to samo.


    Stary temat, ale może opiszesz jak udało się Tobie usunać usterke???