Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Calibra 2.0 16V 136KM - kolory kabli wtyczki w czujniku połozenia wału

26 Jan 2013 22:42 3147 5
  • Level 8  
    Posiadam Calibre x20xev 2.0 16 V 136KM produkcja 1995

    Niestety pojawił się problem bo pare dni temu autko odmówiło współpracy. Przyczyną był prawdopodobnie czujnik położenia wałka pod silnikiem.

    Stary był oryginalny simensowski - teraz mam nowy innej firmy.
    Problem pojawił się w momencie gdy chciałem założyć nowy czujnik. Niestety ktoś przede mną uciął wtycznę starego czujnika i podpiął czujnik na ostro lutując kable...

    Rozdarłem to wszystko i chciałem zrobić to jak człowiek ( założyć kostkę tak jak powinno być i do niej dopiąc czujnik ) i teraz mam pytanie. Bo niestety nie mam tego jak sprawdzić.

    Jaka jest kolejność kabli która idzie do kostki od komputera.
    Bo nowy czujnik ma wszytko zalane plastikiem i nie chce tego rozrywać a stary czujnik nie miał wtyczki.
  • Level 28  
    1- masa
    2- na pin 24 ECU
    3- na pin 16 ECU
    Tak jest w Vectrze B X20XEV. Myślę że tu powinno być tak samo. Oczywiście mówimy o czujniku Halla na wale korbowym.
  • Level 8  
    A znasz może kolory tych kabli ?
  • Level 21  
    MARIUSZ R wrote:
    1- masa
    2- na pin 24 ECU
    3- na pin 16 ECU
    Tak jest w Vectrze B X20XEV. Myślę że tu powinno być tak samo. Oczywiście mówimy o czujniku Halla na wale korbowym.


    Vectra jest na Siemensie, a Calibra pewno na Motronicu ; więc raczej napewno nie jest tak samo.
  • Level 8  
    Dzięki śliczne za pomoc, ale ja potrzebowałem prostą łopatologiczną odpowiedź.
    Podałem wszystkie niezbędne info i chodziło mi tylko o kolory kabli.
    Czasem żeby otworzyć drzwi nie trzeba kombinować z wytrychami, wołać specjalistów, przynosić młotki i mierzyć odległości, wystarczy pociągnąć za klamkę i sprawdzić czy są otwarte.

    do x20xev kolejność kabli we wtyczce jest taka.

    pin 1 - szaro - czarny lub biało -czarny
    pin 2 - szaro - czerwony lub biało - czerwony
    pin 3 - brązowo - czerwony - lub brązowo - zielony
    jeżeli w kablu jest 4 kabel najprawdopodobniej jest to ekran.

    Dziękuję za pomoc.
  • Level 28  
    dnolek wrote:
    Dzieki sliczne za pomoc, ale ja potrzebowałem prostą łopatologiczną odpowiedź.
    Podałem wszystkie niezbędne info i chodziło mi tylko o kolory kabli.
    Czasem żeby otworzyć drzwi nie trzeba kombinować z wytrychami, wołać specjalistów, przynosić młotki i mieżyć odległości, wystarczy pociągnąć za klamkę i sprawdzić czy są otwarte.

    do x20xev kolejność kabli we wtyczce jest taka.

    pin 1 - szaro - czarny lub biało -czarny
    pin 2 - szaro - czerwony lub biało - czerwony
    pin 3 - brązowo - czerwony - lub brązowo - zielony
    jeżeli w kablu jest 4 kabel najprawdopodobniej jest to ekran.

    Dziekuje za pomoc.

    No nie no. Czytać to ja potrafię. Kolega w pierwszym poście pytał o kolejność a nie o kolor kabli. Więc nie wiem z jakiej racji hallo.
    dnolek wrote:
    Posiadam Calibre x20xev 2.0 16 V 136KM produkcja 1995

    Niestety pojawił się problem bo pare dni temu autko odmówiło współpracy. Przyczyną był prawdopodobnie czujnik położenia wałka pod silnikiem.

    Stary był oryginalny simensowski - teraz mam nowy innej firmy.
    Problem pojawił się w momencie gdy chciałem założyć nowy czujnik. Niestety ktoś przede mną uciął wtycznę starego czujnika i podpiął czujnik na ostro lutując kable...

    Rozdarłem to wszystko i chciałem zrobić to jak człowiek ( założyć kostkę tak jak powinno być i do niej dopiąc czujnik ) i teraz mam pytanie. Bo niestety nie mam tego jak sprawdzić.

    Jaka jest kolejność kabli która idzie do kostki od komputera.
    Bo nowy czujnik ma wszytko zalane plastikiem i nie chce tego rozrywać a stary czujnik nie miał wtyczki.

    omegolotC30NE wrote:
    MARIUSZ R wrote:
    1- masa
    2- na pin 24 ECU
    3- na pin 16 ECU
    Tak jest w Vectrze B X20XEV. Myślę że tu powinno być tak samo. Oczywiście mówimy o czujniku Halla na wale korbowym.


    Vectra jest na Siemensie, a Calibra pewno na Motronicu ; więc raczej napewno nie jest tak samo.

    Skoro jest na Monotronicu 2,5 to;
    1- 48 pin
    2- 47 pin
    3- masa
    W każdym razie tak wychodzi z eTecha