Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TestoTesto
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Licznik energii - Montaż licznika energii elektrycznej

27 Jan 2013 01:40 21834 13
  • Level 12  
    Witam,

Chcę zdjąć licznik, zmodernizować starą rozdzielnię elektryczną i zainstalować licznik z powrotem (niestety muszę ten licznik ruszyć, a nawet dwa - oba od jednego budynku, bo tak kijowo jest rozplanowana stara rozdzielnia)

Rozumiem, że fakt demontażu licznika muszę zgłosić do zakładu energetycznego? Czy pracownik ZE musi być obecny przy takim demontażu, czy wystarczy, że zaproszę go na "odbiór" nowej instalacji, żeby podpisał stosowny papierek?

Ile może kosztować taka przyjemność?

Jestem początkującym elektromonterem i rozdzielnię montowałem nie raz, ale jakoś temat liczników zawsze mnie omijał, stąd moje pytanie.

P.S.
    Wymieniam tylko rozdzielnię ze starymi bezpiecznikami topikowymi (przy okazji trzeba tam dodać kilka obwodów, bo został dobudowany garaż przeznaczony na warsztat samochodowy - stąd zmiany), stara instalacja w domu zostaje (jest miedziana). RCD nie ma i nie będzie (do czasu wymiany kabli - w bliżej nieokreślonej przyszłości). Czy zakład energetyczny może zażądać wykonania jakiś pomiarów? Do tego uprawnień już nie mam :/
  • TestoTesto
  • Helpful post
    Level 35  
    Na wszystkie zadane pytania dostaniesz odpowiedź w BOK swojego dostawcy energii elektrycznej.
    Na pewno musisz zgłosić ten fakt u swojego dostawcy.
  • TestoTesto
  • Helpful post
    Level 14  
    W Tauronie jest tak, że dzwonisz na 991 i zgłaszasz chęć rozplombowania licznika i zabezpieczenia głównego. W twoim przypadku musisz zgłosić obydwa liczniki. Dostaniesz zgodę i zakończeniu prac przyjadą panowie wszystko oplombować. Koszt w przypadku Taurona to coś ok. 30 zł za pierwszą plombę i 7 za każdą następną.
  • Level 42