Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault ESPACE lll 2.0 8V - Ładowanie akumulatora 12V 70Ah 680A

27 Sty 2013 13:31 2892 5
  • Poziom 9  
    Witam.
    Przed zimą kupiłem nowy akumulator, no i pewnie bym się nie zorientował, że coś jest nie tak gdybym nie wystawił na noc auta z garażu przy temperaturze -6 i rano ku mojemu zdziwieniu rozrusznik miał problem z kręceniem.
    Trochę poczytałem na forum i wykonałem pomiary miernikiem Fluke (na wolnych obrotach silnika)
    I tak: Napięcie bez obciążenia na zaciskach akumulatora - 14,27 +-0,2 na alternatorze 14,49 +- 0,1
    Z pełnym obciążeniem na akumulatorze 12,01 +-0,6 i na alternatorze 12,39 +- 0,7
    Spadek napięcia na masie = 0,031 +-1
    Jak podłączam prostownik to nie wykazuje poboru prądu na wyświetlaczu prostownika, ani na zaciskach w momencie podłączenia zacisków do ładowania.
    Proszę o rady co mam jeszcze sprawdzić zanim udam się z akumulatorem do reklamacji.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 35  
    Czy jest możliwość sprawdzenia gęstości elektrolitu?
  • Poziom 27  
    Zanim udasz się do reklamacji napraw w aucie alternator.Podczas pracy silnika powinieneś mieć 14V(pod obciążeniem) a ty piszesz że masz 12v. Po drugie masz fluka to włącz go w szereg z ładowarką i sprawdź prąd płynący do aku podczas ładowania, Amperomierze w prostownikach na ogół dają pomiar poglądowy a nie dokładny.Z mojej praktyki jeśli akumulator jest uszkodzony(nie daje się ładować) to często regulator podczas pracy silnika podnosi napięcie w okolice 15 V .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    enriqo napisał:
    Jak podłączam prostownik to nie wykazuje poboru prądu na wyświetlaczu prostownika, ani na zaciskach w momencie podłączenia zacisków do ładowania.
    Proszę o rady co mam jeszcze sprawdzić zanim udam się z akumulatorem do reklamacji

    - Czy sam prostownik jest sprawny, czy bezpieczniki są dobre.
    - Jeżeli ma 2 zakresy napięciowe 6/12V czy jest ustawiony na właściwym zakresie (12V).
    - To mało prawdopodobne, ale możliwe, jak prostownik ma zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem - sąsiad garażowy chciał reklamować prostownik, bo nie ładuje, a podpinał prostownik odwrotnie.
    Sprawdzić prostownik przez podłączenie do innego akumulatora, bo przy podłączaniu sprawnego prostownika do akumulatora, wcześniej podłączonego do sieci, w momencie podłączania powinno lekko zaiskrzyć.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Do wymiany okazał się akumulator, zamykam temat.