Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brother J140W - Trudności z instalacją

wojtekszary 27 Sty 2013 15:01 1908 2
  • #1 27 Sty 2013 15:01
    wojtekszary
    Poziom 2  

    Witam
    Posiadam drukarkę Brother J140W świeżo po zakupie i mam problem ze sterownikiem. Polega on mniej więcej na tym, że drukarka po zainstalowaniu pakietu sterowników (najnowsze pobrałem ze strony producenta) i zalecanym restarcie komputera nie chce nic wydrukować przez kabel USB, ani przez WiFi, jedynie jest w stanie wykonać skanowanie( drukarka jest zainstalowana wskazuje to manager urządzeń Windows XP, ale w panelu sterowania Drukarki i faksy na liście nie widać żadnego urządzenia), diagnostyka Brother wskazuje, że drukarka jest podłączona prawidłowo jak i skaner, ale w przypadku drukarki instalacja sterowników się nie powiodła. Instalowałem pakiet naprawczy i reinstalowałem sterowniki dziesiątki razy, przepinałem gniazda, ale to nic nie dało, a żeby było śmieszniej raz nie restartując komputera po instalacji miałem sprawną drukarkę, ale skaner nie działał do póki nie włączyłem komputera ponownie i w tedy sytuacja się odwróciła z powrotem :!: Aktualnie posiadam Win XP SP3
    Drukarkę instalowałem na koncie administratora innego na notebooku nie posiadam

    0 2
  • #2 27 Sty 2013 15:27
    SP2UKP
    Poziom 15  

    Usuń sterowniki do tej drukarki a najlepiej wszystkie. Uwaga - zwykłe usunięcie w menadżerze urządzeń to za mało. Najprościej jest ściągnąć oprogramowanie do usuwania sterowników drukarek ew. usunąć sterowniki po uruchomieniu systemu w trybie awaryjnym. Zrestartować (przy odłączonej drukarce) i sprawdzić w menadżerze urządzeń czy wszystkie urządzenia są poprawnie zainstalowane (brak żółtych znaczków). Dodatkowo jeśli używałeś tego komputera z oprogramowaniem do obsługi telefonu warto sprawdzić czy zainstalowane sterowniki do USB są standardowymi sterownikami producenta (oprogramowanie do Sony Ericsson lubiło podmienić sterowniki Intela na swoje własne - badziewiaste).
    Warto też sprawdzić dysk czy jest w porządku.
    Jeśli wszystko jest OK to dla pewności polecam instalację CCleanera i usunięcie śmieci z dysku i z rejestru.
    Jeśli wszystko jest OK, ponowny restart i ściągnięcie oprogramowania z strony producenta (raz jeszcze) ale najlepiej nie wersji Suite (kompletnej) tylko oddzielnie sterowniki do urządzenia (najnowsze) a osobno oprogramowanie.
    Zainstalować sterowniki i jeśli wszystko jest OK doinstalować oprogramowanie.
    Pozdrawiam i powodzenia

    0
  • #3 27 Sty 2013 17:03
    wojtekszary
    Poziom 2  

    Niestety nie pomogło, z tych informacji co mi podałeś tylko samych sterowników nie znalazłem i razem z oprogramowaniem próbowałem zainstalować. Problem dalej jest ten sam. Resztę zrobiłem jak napisałeś. Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł na ten problem.

    Dodam jeszcze, że podczas wejścia w panel sterowania w zakładki Drukarki i Faks i naciśnięciu dodaj drukarkę Wyświetla się komunikat "Nie można zakończyć operacji. Usługa buforowania druku nie jest uruchomiona.

    No i jeszcze dodam, że próbowałem i zrobiłem zgodnie z instrukcją podaną przez kolegę lecz dalej problem nie rozwiązany.

    0