Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault kangoo 1,5 dci - Pali bardzo bardzo ciężko

27 Sty 2013 15:37 11814 22
  • Poziom 16  
    Witam wszystkich , postanowiłem założyć nowy temat . Kangoo 1,5 dci 60 kw rano ciężko palił za trzecim czwartym razem. Poprzednio , ktoś wymieniał rozrząd , właściciel zgłaszał problemy - od razu zauważył że silnik po tej wymianie chodzi sporo głośniej. Ale wiadomo , a się ułoży , a to coś tam , a potem przejechał pan 10.000 km i czego pan chcesz.
    Po podłączeniu CDP wyszedł błąd czujnika położenia wału korbowego . została sprawdzona wiązka , ok , dla pewności został zmieniony drugi , oraz czujnik wałka rozrządu.Sprawdziłem ustawienie rozrządu , było ok.
    Oddałem wtryski do sprawdzenia - okazało się że szału nie ma jedna końcówka stała . właściciel serwisu pomył wszystkie w myjce poskładał i było ok.Przez sześć dni rano palił od strzała był cichszy.
    Ale teraz mimo tego że stoi w garażu odpala za 15 razem .
    Auto nie było tankowane od ostatniego razu .Co proponujecie ?
    Ach zapomniałem po trzech dniach znów kontrolka i pewnie znów czujnik - jeszcze nie czytałem , ale jestem pewien.
    Za wszelkie sugestie będę wdzięczny, na razie wyjmę wtryski i dam jeszcze raz do sprawdzenia - ponoć na przelewach nie puszczały - czyżby zostały do wymiany końcówki ? Tak sugerował spec od wtrysków .
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Jeśli nie był tankowany to może paliwo bardzo kiepskiej jakości było ,miałem tak w 307 hdi zatankowałem V-power na shelu i pozapychało wtryski tak mi powiedział mechanik który je regenerował ze to juz nie pierwsza taka akcja z tym paliwem po teraz szwagier który odkupił go leje zwykłe paliwo "zadne uszlachetnione" i autko pali az miło
  • Poziom 16  
    Też właśnie myślałem aby go roztankować i nalać nowego paliwa .
    Na razie zobaczę co powie gość od wtrysków.
    Ale dzięki za wszelkie sugestie.
  • Poziom 27  
    Mam takie pytanie w temacie czy silnik dobrze pracuje jak odpali czy jest spalanie na wszystkie cylindry. Miałem taki przypadek że w pracy mało było elektryki do roboty facet przyjechał autem z tym silnikiem na wymianę turbo (na holu). Wykręciłem turbo poszło do regeneracji po powrocie silnik uruchomiłem i mała niespodzianka silnik pracował ale na jeden cylinder nie pali .wtryski poszły do pompiarza . Po regeneracji lepiej ale dalej nie pali na cylinder okazało się że wypaliło dziurę w tłoku.Do twojego przypadku proponuje podłączyć oscyloskop dwukanałowy i porównać przebiegi nałożyć je na siebie od razu będzie odpowiedz co jest nie tak.
  • Poziom 16  
    DziadzioMiecio , z oscyloskopem to zrobię .
    Teraz podpiołem CDP i wyszło :
    DF137 regulacja ciśnienia w rampie poniżej wartości
    DF023 czujnik wału zanik sygnału zębów nieciągły
    DF099,DF101,DF102,DF100, wtryskiwacze ciśnienie nieosiągnięte , lub poniżej granicy.
    Na moje oko to wyglada jakby się końcówki wtrysków przywieszały .
    Dzisiaj zapalił od strzała , ciśnienie na rampie skoczyło po kilku obrotach na 320, czujnik ciśnienia z 0,58 V na 1,18.
    Wczoraj gdy postał dwie godziny na mrozie myślałem że nie odpali kręcone z 10 razy , zaskoczył na dwa gary z tyłu siwo , potem złapał na wszystkie , dlatego podejrzewam końcówki .
    Mam jeszcze pytanie do bardziej doświadczonych formułowiczów .Po kiego grzyba jest tam czujnik pompy wysokiego ciśnienia , przecież nie ma znaczenia w jakim punkcie ona jest jest jeśli chodzi o hydraulikę - chyba że ma wskazywać pierwszy cylinder - gdy walnie czujnik wału korbowego i ten czujnik przejmuje jego funkcje.
    Proszę o sugestie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jaek1970 napisał:
    chyba że ma wskazywać pierwszy cylinder - gdy walnie czujnik wału korbowego i ten czujnik przejmuje jego funkcje
    Dobrze myślisz, mówi też o synchronizacji.
  • Poziom 16  
    Tak też Pawle myślałem , czy możliwe jest że gdy wiesza się wtrysk i silnik chodzi niemiarowo może zapalać kontrolkę i wywalać błąd czujnika wału korbowego ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jaek1970 napisał:
    błąd czujnika wału korbowego
    Jak już to błąd synchronizacji. Znaczyłoby to, że musisz zainteresować się rozrządem. W sprawnym aucie nie da tego błędu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Powinieneś zainteresować się samymi czujnikami i ich oprzewodowaniem. Kiepskiej jakości czujniki to niemal pewna reklamacja.
  • Poziom 16  
    Otóż Paweł rozrządem się zainteresowałem . Ustawiony na blokady zgodnie z procedurą z KTS . Czujnik wału i wałka wymieniony i po kilku dniach znów czujnik wału .
    Cuda się dzieją czy co ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czujnik wału normalny orginał delfi , czujnik wałka także , w wiązce nie mogłem nic znalezć , albo kiepsko szukałem :-) Także dopuszczam taką możliwość.
    Kontrolka zapala się po kilku dniach .
  • Poziom 27  
    A jak wyszły pomiary oscyloskopem czy jest synchronizacja wał/wałek rozrzadu. Czy sprawdziłeś styki na obu czujnikach, czy sprawdziłeś przewody czujnik-komputer?
  • Poziom 13  
    Niektóre miały czujnik obrotów w pompie wys. ciśnienia. Pompa w takim przypadku musi też być dokładnie ustawiona.
  • Poziom 23  
    W nissanach często wyrzuca błąd czujnika jak jest rozciągnięty łańcuch. Tu może być podobnie. Interpretacja opisu kodu błędu zależy od testera. Pompa na bank w tym silniku musi być ,,zgrana" (znak na kole pompy ze znakiem na pasku rozrządu).
  • Poziom 16  
    Dziadzio na oscyloskop pojadę w piątek . Pompa i pasek ustawione jak trzeba , koło pasowe pompy ustawione na śrubę mocującą , znaki na pasku na znakach pompy i wałka - wałek zablokowany na blokadę , wał także . Żeby było śmieszniej dzisiaj palił dobrze i wczoraj także - aczkolwiek może troszkę go telepta.
    Także cuda :-)
    Ale co nas nie zabije to nas wzmocni - może się habilituję na tym wozidle ?
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
  • Poziom 9  
    Panowie wiedza kosztuje, jeżeli tester pokazuje błąd czujnika wału , lub wałka, a czujniki w porządku należy zainteresować się synchronizacją pompy wtryskowej z której koła czujnik czyta położenie. Trudności z uruchomieniem i błąd czujnika to złe ustawienie koła na pompie wysokiego ciśnienia. Do prawidłowego ustawienia oprócz blokady wału korbowego i wałka rozrządu producent przewidział znaki na pasku rozrządu. Pozdrawiam i życzę powodzenia w psuciu samochodów.
  • Poziom 16  
    Dzięki za p;owodzenie w psuciu .
    Ale trzeba czytać ze zrozumieniem tekst .
    Napisałem że znaki paska na znakach koła - mam ESI i płacę pełny abonament.
    Dlatego zastanów się troszkę .
    I także pozdrawiam i powodzenia w psuciu panie S.......
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po pierwsze próba przelewowa, szybciej i taniej niż wozić do pompiarza, po drugie, odkręć kółko na wałku rozrządu i sprawdź jak klin się czuje.

    Jakie kółko? Z fasolkami?
  • Poziom 16  
    Dzięki Przemo , wszystko sprawdzone i klin także - dlatego ręce opadają :-)
    Jednak dzięki za sensowną odpowiedxz
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pasek stosowny do tego silnika? Kierunek pracy paska odpowiedni?

    Wał opierasz na blokadzie, wkładasz blokadę w kółko rozrządu, luzujesz szóstki i napinasz pasek, tak robisz?

    Czepiam się tego ponieważ w pierwszym poście napisałeś że ktoś wymieniał i nie bardzo po wymianie chodził.
  • Poziom 16  
    Sprawdzony rozrząd wszystko od nowa zapięte pasek od tego auta >
    I krew mnie zalewa .
    Sterownik , kilka dni auto jezdzi i zaraz dupa.
    I to w różnych sytuacjach.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A próbowałbym na drugim sterowniku. Podmieniałeś?
  • Poziom 11  
    sprawdź czy nie wysypaly się z pamięci kody wtryskiwaczy
  • Poziom 9  
    Proszę się nie obrażać udzielam odpowiedzi z myślą o pomocy, sam nie raz szukam usterki kilka dni.
    Miałem podobny wypadek w Citroenie Jumper 1,9 HDI, tam jest z czujnikami inaczej, a usterka była podobna, powodem był cieknący (zacinał się i puszczał ) wtrysk , który doprowadził do wypalenia denka tłoka i jego pęknięcie.
    Widać jednak było usterkę w spalinach po uruchomieniu silnika (biały dym) i to pomogło w jej ustaleniu. Powtórzę więc, jeżeli rozrząd i czujniki są w porządku, a synchronizacja pompy wtryskowej odpowiednia usterka może być w układzie pompa-wtryski, lub w procesorze sterowania wtryskami, lub w zaworze ciśnieniowym common rail.Życzę powodzenia, bez obrazy o psuciu.
  • Poziom 16  
    Panowie nie pisałem długo na temat , ponieważ nie chciałem zapeszać - jednak wszyscy troszkę pomogliście :-)
    Wpisałem ponownie kody do wtrysków znów się zapaliła - po konsultacji z pompiarzem dośc znanym w okolicy warszawy ( przysłał mi nowe kody do 4 wtrysku - wbiłem )
    I Panowie auto jezdzi już trzeci tydzień żadnych błędów, nawet wałka rozrządu .
    I tutaj konkluzja , błąd musiał powodować niemiarowość pracy silnika i zapalać lampkę - tak to tłumaczę