Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vaneo 1,7 CDI 2002r - Wyciek oleju

27 Sty 2013 17:39 9945 19
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Sprawdź czy odma jest drożna.
  • Poziom 23  
    Jaki to kolor oleju? Czarny czy czerwony? Skrzynia automatyczna czy manualna?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Na przykładzie innego silnika:

    Mercedes Vaneo 1,7 CDI 2002r - Wyciek oleju
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Jeżeli to tylko odma ,to dasz radę .Wyczyść przedmuchaj sprężonym powietrzem i powinno być dobrze.
  • Poziom 8  
    Hej ja w sprawie tej odmy . Przeczytałem już prawie wszystko o tej odmie , ale u mnie jest prawie tak samo jak opisane na forum oprócz tego że po ściągnięciu kompletnego filtra, wraz z kolektorem ssącym okazało się że w części kolektora ssącego znajdującego się w głowicy na 2 cylindrach licząc od strony zbiorniczka na płyn chłodniczy w otworach zauważyłem olej . Olej ten odessałem i wyczyściłem do sucha . Oczywiście plama oleju pod Merolem .I tu mam pytania
    1 którędy dostał się olej do kolektora
    2którędy wycieka olej jak miarka oleju była na swoim miejscu
    Zaznaczę że plama oleju na ziemi pod autkiem jest po stronie zbiorniczka z płynem do chłodnicy
  • Poziom 23  
    Uszczelka pod deklem (pokrywą). Stawiam na bank że to to. Musisz dokładnie obejrzeć silnik w miarę możliwości (dostępu). Będzie widać którędy "kaszle". Najlepiej było by go umyć jakimś środkiem w sprayu (do czyszczenia zacisków, silników). Wytrzeć na sucho. Zamontować nową uszczelkę pod pokrywę (wraz z silikonem!) i sprawdzić za kilka dni czy olej nadal cieknie. P plamie oleju na "ziemi" nie zawsze ocenisz skąd dokładnie cieknie. Zauważ że olej wyciekający np. spod uszczelki pokrywy pokonuje do dołu różną, czasem "zakręconą" trasę bo ścieka różnymi miejscami. Gdybym ja miał to robić to w pierwszej kolejności zamontował bym nowe uszczelki i umył silnik. Po zaschnięciu silikonu rozgrzał motor i zablokował go na wyższych obrotach tak by wytworzyć wyższe ciśnienie oleju. Wtedy bym oglądał spód silnika patrząc gdzie kapie. Od tego miejsca szedł bym wzrokowo w górę szukając "dziury".
  • Poziom 8  
    Witam właśnie wróciłem od Merola wszystko sprawdziłem ,i nic żadnych wyraźnych śladów wycieku oleju, ale zauważyłem w turbinie olej i w rurze wydechowej .Nawet pod spodem auta na połączeniu rur gdzie jest taka klamra sprężynowa.
    Kolego box-mann jeśli chodzi ci o wyciek oleju spod pokrywy zaworów to odpada .
    Olej w kolektorze ssącym i począwszy od turbiny a skończywszy na rurze wydechowej .
    Możliwe że to padła turbina ?
  • Poziom 23  
    Przecież jeśli jest ten wyciek - a silnik umyty, czysty to... po 5minutach na obrotach rzędu 4000-5000 (symulacja jazdy na 4 biegu z prędkością 100-120km/h) musi kurcze być widać którędy leci... bo pod takim ciśnieniem nie ma bata by olej nie ciekł. Cztery warunki: rozgrzany olej, wysokie obroty, czysty silnik i dobry halogen by wszystko obejrzeć od A do Z. No nie wierzę że nie bedzie widać bo sam mówisz że nie jest to 30 czy 50ml oleju.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie muszę napomnieć, że zdemontowałem
    1Całą obudowę filtra /widać wtryskiwacze/
    2 Przewód sztywny ssania powietrza wraz z przepływomierzem
    3 Odkręciłem zacisk pomiędzy turbiną a katalizatorem i lekko odchyliłem
    Żeby sprawdzić czy olej też tam jest /i był/
    4 Spuściłem resztę oleju ok. /1L/ i zdemontowałem od razu filtr oleju bo muszę
    Założyć nowy i zalać nowym olejem.
    Dlatego też odpalenie i próba odpada. Tylko mam obawy, że jak go poskładam i odpalę
    I okaże się, że to turbina padła, bo olej w niej jest i Znów cały ten korowód z odkręcaniem .
    Dlatego chcę się upewnić że to nie turbina padła . Może to wina tej odmy przymarzniętej , bo jak ją rozebrałem to było pełno szlamu i wody .
  • Poziom 23  
    Tak na odległość to się kurdę nie da robić auta
    Jedyne co jeszcze dopowiem - to - sie powtórzę. Wiem że to czasochłonne. Trzeba poskładać, umyć ten motor, osuszyć i zrobić to co mówiłem. 5-10minut wysokich obrotów. Inaczej nie dasz rady. Wtedy auta nie ruszać, niech stoi tam gdzie stał i rozkręcać oglądając wszystko od A do Z. Jeśli silnik i podzespoły zostały umyte - osuszone - to pod światło (np. halogenowe) będziesz widział co i gdzie się świeci od oleju. Rozbryzgane krople oleju świadczą że jesteś blisko "dziury". Tam wydostaje się olej pod ciśnieniem stąd "rozbryzg". Nie przejmuj się składaniem i rozkładaniem. Wynagradzasz to sobie ceną, bo jak znajdziesz przyczynę - wymienisz ją sam za cenę części a nie cenę usługi w serwisie która jest o 500-800% wyższa jak sama część.
  • Poziom 8  
    Oki dzięki za radę box-mann jutro wyjeżdżam ,ale zaraz w sobotę biorę się za składanie i jak coś ustalę to zaraz napiszę .
    G
  • Moderator na urlopie...
    Tak czytam i oczom własnym nie wierzę! Co za bzdury wypisujecie. Czekam, na konkretny wpis autora tematu i jeśli nadal będzie na tym poziomie - wątek przeniosę w kosz!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Witam ponownie szanownych czytelników , po odkręceniu obudowy filtra powietrza okazało się że , olej się dostał nawet do kanałów dolotowych powietrza tuż nad zaworami . Część loeju odessałem . Zaznaczę że olej był na 4 z 8 kanałów ,licząc od strony zbiorniczka na płyn chłodzący . Pytanie jak sprawdzić czy olej niedostał się nad tłoki ,bo wyczytałem w necie że mogą się pogiąć korbowody . Poniżej zdjęcie obrazujące kanały wypełnione olejem.
  • Admin grupy Samochody
    Chłopie masz turbinę do wymiany.
    g2szalik napisał:
    zauważyłem w turbinie olej i w rurze wydechowej .Nawet pod spodem auta na połączeniu rur gdzie jest taka klamra sprężynowa

    A tego w tym przypadku NIE RÓB NIGDY
    box.mann napisał:
    5-10minut wysokich obrotów.
    Bo będziesz zbierał korbowody po parkingu.
  • Poziom 8  
    Witam ,a jak pozbyć się oleju ,z nad tłoków masz pomysł :?:
  • Moderator Samochody
    Jeśli masz obawy że olej został zassany na tłoki to, jeśli Ci się uda, wykręć świece żarowe i włącz rozrusznik na 10-15s... tylko jeśli został zassany to i tak jest już po przynajmniej jednej korbie.

    Możesz więc odessać olej strzykawką/osuszyć ręcznikiem papierowym i sprawdzić czy można obrócić wałem.