Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 98r 1.9TDI Skokowo działa wspomaganie, po wymianie oleju od wspomagania.

Endriu.k 27 Sty 2013 18:49 6726 11
  • #1 27 Sty 2013 18:49
    Endriu.k
    Poziom 15  

    Sharan 98r 1.9TDI.

    Wyjąłem pompę od wspomagania, wyjechałem autem z garażu bez pompy gdyż taka była potrzeba (trochę było kręcenia kierownicą, nie wiem czy to ważne ale piszę co robiłem).
    W końcu wjechałem z powrotem na kanał i zamontowałem pompę zalałem nowy olej "Elf Elfmatic G3".
    Pokręciłem kilka razy kierownicą bez odpalania by odpowietrzyć układ.
    Wspomaganie teraz działa ale z dość mocno odczuwalnymi skokami na kierownicy.
    Czasami w zbiorniczku olej jest lekko spieniony.
    Pasek jest mocno napięty, węże dobrze dokręcone.
    Co jest nie tak?.

    0 11
  • #2 27 Sty 2013 19:05
    kwok
    Poziom 39  

    Odpal i pokręć kierą. Jak masz w zbiorniczku pianę to masz i powietrze w układzie. Piana musi się odstać żeby opadła i żeby pompa nie łapała bąbelków. Resztki powietrza mogą się utrzymywać jeszcze kilka dni ale wspomaganie powinno działać normalnie.

    0
  • #3 27 Sty 2013 19:05
    bodzio1980
    Poziom 11  

    zapowietrzony układ

    0
  • #4 27 Sty 2013 19:11
    Endriu.k
    Poziom 15  

    Silnik już odpalałem kierą kręciłem nawet zrobiłem już kilka kilometrów i nic nie pomogło...
    Mam natomiast jeden dylemat...pompę założyłem z silnika benzynowego 2.0 z trochę mniejszym kołem pasowym (nie dużo) czy to ma coś do znaczenia?.
    Pompa jest na 100% sprawna, sam ją sprawdzałem na szrocie w aucie przed jej demontażem.

    1
  • #5 27 Sty 2013 19:16
    kwok
    Poziom 39  

    Jak jest powietrze to pompa lubi zajęczeć, jak chodzi cicho to może problem z maglownicą. Jaki był powód wymiany?

    0
  • #6 27 Sty 2013 19:23
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Jeżeli chodzi skokowo to możliwe, że mimo mocno napiętego paska on się ślizga. Nie musisz tego słyszeć. Piszę z własnego doświadczenia. Po drugie mocno napięty pasek to zdrowe też nie jest - nie dla Ciebie ale dla części jak i samego paska.

    0
  • #7 27 Sty 2013 19:27
    Endriu.k
    Poziom 15  

    Powód wymiany był hmm...ulepszenie czegoś co jest sprawne :oops:
    Wydawało mi się, że moje wspomaganie chodzi ciężej niż w sharanie benzyna 2.0 (miałem okazję pojeździć takim).
    Przed wymianą pompy wszystko było sprawne, maglownica też.

    0
  • #8 27 Sty 2013 19:32
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Nie jestem pewien, ale w 2.0 masz mniejsze koło bo silnik w benzynie osiąga więcej obr na minutę. Przy benzynie masz 750 obr a w dieslu około 900 więc powinno działaś. Układ powinien się odpowietrzyć już przy kilku pokręceniach kierownicą. Po odpowietrzeniu rozumiem, że sprawdziłeś poziom płynu i masz na bagnecie np jak u mnie kreska i "cold max". Na ciepłym oczywiście rośnie. Spróbuj z paskiem. Chyba, że pompa pochodziła na sucho i dostała swoje. A to, że chodziło u Ciebie ciężej to może mieć coś wspólnego z maglownicą... O tym też coś wiem.

    0
  • #9 27 Sty 2013 19:53
    Endriu.k
    Poziom 15  

    Sołtys_Elbląga napisał:
    Chyba, że pompa pochodziła na sucho i dostała swoje. A to, że chodziło u Ciebie ciężej to może mieć coś wspólnego z maglownicą... O tym też coś wiem.


    A możesz rozwinąć temat o tej swojej maglownicy, czemu może być jej wina że ciężej chodzi kierownica?.

    1
  • #10 27 Sty 2013 20:50
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Czemu to nie wiem, ale założona maglownica po regeneracji chodzi dużo ciężej niż ta, która siedziała fabrycznie. Zrobione zostało około 50.000km i nadal chodzi ciężko. Ponoć miała się wyrobić i pracować normalnie. Fakt faktem da się obracać kierownicą jednym palcem, ale trochę boli. Mowa o passacie B5 z 97 TDI. W megane z 96 też zaczęło cienknąć. Nie kupowałem regenerowanej tylko używkę na szrocie z 7 dniową gwarancją. Zalałem olejem i chodziło naprawdę lekko.

    Po zrobieniu około 300km na ciepłym oleju jest niewielki opór z początku. Na zimnym po odpaleniu rano nie czuć tego. Zrobiłem raz próbę i wymieniłem olej z nowego na nowy i ideał. Jak nowe, ale po trasie znów to samo. Nie wiem dlaczego. Po około 10.000km sprawdziłem barwę oleju i niczym się nie różni od nowego. Nie badałem tego zjawiska.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam, że na podniesionych kołach maglownice nie stawiają oporu przy kręceniu kołami.

    0
  • #11 27 Sty 2013 21:19
    andrend
    Poziom 26  

    A łożyska Mc Phersona są w porządku?

    0
  • #12 28 Sty 2013 17:49
    Endriu.k
    Poziom 15  

    No i zrobione.
    Porozkręcałem wszystkie rurki z maglownicy poruszałem kierownicą, skręciłem wszystko zalałem olej. Kilka ruchów kierą na zgaszonym później na odpalonym i na razie wszystko działa idealnie.
    Widocznie coś nie mogło przepchać do końca powietrza.
    Pozdrawiam.

    1