Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CA-10 SATEL - podłaczenie linii telefonicznej

karlrysz 27 Jan 2013 23:03 10197 29
Optex
  • #1
    karlrysz
    Level 10  
    Witam. Mam pytanie apropo CA-10 i podłaczenia telefonu. Mam Liveboxa i jlinia teleofinczna z telefonem "internetowym: (z tego co się orientuje). Pytanie czy taką linię można podłączyć do CA-10 i bedzie normlanie działać?
    Mogę poprosić o info w sprawie ustawień centrali - aby sprawdzić, czy kable sa dobrze podpięte?
  • Optex
  • #2
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    karlrysz wrote:
    Mam Liveboxa i jlinia teleofinczna z telefonem "internetowym:

    Teoretycznie można, praktycznie brak zasilania lub uszkodzenie Livebox-a uniemożliwia poprawny kontakt ze stacją monitorowania lub powiadomienie.
  • #3
    humek
    Level 32  
    Rozumiem że do dziś się nic nie zmieniło i live box korzysta z linii telefonicznej, (dawno już nie montowałem łącza telefonicznego przewodowego do centrali alarmowej).Możesz śmiało podłączyć pamiętając by modem był podpięty bezpośrednio do zacisków linii natomiast centrala i aparaty telefoniczne poprzez filtr.Wszystkie inne urządzenia muszą być oddzielone filtrem .Jeśli jednak masz tel internetowy to popieram wypowiedź kolegi powyżej choć na brak zasilania można zaradzić stosując UPS-a lub zasilacz buforowy.
  • #4
    karlrysz
    Level 10  
    humek wrote:
    Rozumiem że do dziś się nic nie zmieniło i live box korzysta z linii telefonicznej, (dawno już nie montowałem łącza telefonicznego przewodowego do centrali alarmowej).Możesz śmiało podłączyć pamiętając by modem był podpięty bezpośrednio do zacisków linii natomiast centrala i aparaty telefoniczne poprzez filtr.Wszystkie inne urządzenia muszą być oddzielone filtrem .Jeśli jednak masz tel internetowy to popieram wypowiedź kolegi powyżej choć na brak zasilania można zaradzić stosując UPS-a lub zasilacz buforowy.
    a jedno zasadnicze pytanie- czy po podłączeniu linii do CA-10 w momencie wywołania alarmu - centrala sama zadzwoni na wybrany tel (odpowiednio ustawiony zgodnie z instrukcją) lub np wysle SMSa bez syntezera mowy? Podłaczyłem:
    - dwa kable pod TIP i RING;
    - w momencie alarmu świeci się światełko DIAL tak na 2 sek i gaśnie by za 5 sek się znowy zapalić. Rozumiem ze to znak, że wybiera numer;
    - ustawiłem numer komówrki np 501100100 (FS87), + wpisałem w menu pager (FS95) tresc wiadomości;
    - zmieniłem telefonownie na T.
    Nie wiem czy procedure FS48np trzeba wykonać? Nie za bardzo ją rozumiem,
    Mimo to tel nie drgnie. NIe dzwoni zatem po wywołaniu alarmu. Co robię nie tak?
  • Optex
  • #5
    wampirek
    Level 18  
    Przez zwykła linie tp smsa nie poslesz zakup lepiej dialer i skonfiguruj na powiadomienie głosowe system
  • #6
    karlrysz
    Level 10  
    wampirek wrote:
    Przez zwykła linie tp smsa nie poslesz zakup lepiej dialer i skonfiguruj na powiadomienie głosowe system
    Dziekuje za pomoc. A moze Pan podać jakiś np numer auckji gdzie można taki zakupić? Zatem mam rozumieć ze bez syntezera mowy - nie ma mowy abym na komorke otrzymał jakiekolwiek powiadomienie o właczeniu się alarmu w domu?
  • #7
    wampirek
    Level 18  
    dokładnie ja niestety takich rzeczy na aukcjach nie kupuje Satel SM-2 tak sie nazywa
  • #8
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Aby centrala zadzwoniła w razie alarmu na wybrane telefony potrzebujemy prawidłowo skofigurowanej centrali oraz linii telefonicznej analogowej ( jak ktos woli PSTN), a więc takiej pod która bedzie działał zwykły aparat telefoniczny.
    Na centrali proszę właczyć powiadamianie telefoniczne i go skonfigurować ( od FS 78) oraz zostawić w spokoju funkcje monitoringu ( do których odnosi się FS48)
    Moduł SM2 w niczym tu nie pomoże kolego wampirek Z nim czy bez niego prawidłowo skonfigurowana centrala zadzwoni.. On po prostu przechowuje komunikat słowny. ( zamiast głuchego telefonu dostaniemy komunikat)

    Pozdrawiam
  • #9
    karlrysz
    Level 10  
    suworow wrote:
    Aby centrala zadzwoniła w razie alarmu na wybrane telefony potrzebujemy prawidłowo skofigurowanej centrali oraz linii telefonicznej analogowej ( jak ktos woli PSTN), a więc takiej pod która bedzie działał zwykły aparat telefoniczny.
    Na centrali proszę właczyć powiadamianie telefoniczne i go skonfigurować ( od FS 78) oraz zostawić w spokoju funkcje monitoringu ( do których odnosi się FS48)
    Moduł SM2 w niczym tu nie pomoże kolego wampirek Z nim czy bez niego prawidłowo skonfigurowana centrala zadzwoni.. On po prostu przechowuje komunikat słowny. ( zamiast głuchego telefonu dostaniemy komunikat)

    Pozdrawiam

    czyli rozumiem, że pod telefonem internetowym, jakim rozumiem jest ten z liveboxa nie pojdzie mi żadne powiadomonienie i tel nie zadzwoni? A ten komunikat słowny(pager) równiez nie wysle zadnej wiadomości?
  • #10
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    karlrysz wrote:
    czyli rozumiem, że pod telefonem internetowym, jakim rozumiem jest ten z liveboxa nie pojdzie mi żadne powiadomonienie i tel nie zadzwoni?

    Skąd te wnioski? Jeżeli działa zwykły aparat telefoniczny, to i centrala powinna dać radę.
    karlrysz wrote:
    A ten komunikat słowny(pager) również nie wyśle żadnej wiadomości?

    Zostaw w spokoju ten pager. Skonfiguruj w końcu prawidłowo to powiadomienie.

    Pozdrawiam.
  • #11
    Klaudekc
    Level 11  
    Witam,podepnę się troszkę pod temat...bo o ile z powiadomieniem nie powinno być problemów, to jak wygląda sprawa monitoringu do stacji,próbował ktoś ?
  • #12
    humek
    Level 32  
    Dialer w centrali alarmowej działa tak jak aparat telefoniczny podłączony do tego Twojego LIVEBOXA. Skoro telefon podłączony działa to i dialer powinien wybierać numer .W centralce masz kilka opcji do ustawienia (ważne jest wybieranie tonowe , wybranie numeru po czasie itd) Jesli masz syntezer mowy to w nim sa gniazdka do podsłuchu komunikatu i podsłuchu linii telefonicznej .Po wpięciu słuchawki wszystko słychać co robi centralka .Natomiast CA 10 nie wysyła SMS o ile mi wiadomo.
  • #13
    Klaudekc
    Level 11  
    Dialer centrali się dodzwoni,ale pytanie czy sygnały DTMF prawidłowo dolecą do stacji ?
  • #14
    wampirek
    Level 18  
    Nawet po VoIP bez problemu chodzi monitoring DTMF to standard więc nie ma problemu z transmosją do Stacji monitorowania.
  • #15
    Klaudekc
    Level 11  
    Pytałem czy ktoś próbował w praktyce?
    w teorii to w/g mnie powinien działać,co ciekawe technik z Satela twierdzi,że nie będzie poprawnie działało,gdyż VoIP "ścina niektóre tony DTMF"
    i teraz pytanie czy wpinamy do Liveboxa,czy do linii (równolegle do Liveboxa) poprzez filterek ?
  • #16
    wampirek
    Level 18  
    Skoro pisze o tym to znaczy chyba ze próbowałem
  • #17
    Klaudekc
    Level 11  
    to ok,
    gdzie wpinałeś centralkę,do liveboxa,czy linii poprzez filterek ?
  • #18
    humek
    Level 32  
    Wepnij tam gdzie masz wpięty telefon , a telefon w zaciski centrali .Chodzi o to by podczas alarmu centralka miała "priorytet" i odpinała aparat telefoniczny na czas działania dialera.
  • #19
    Klaudekc
    Level 11  
    To,że centrala ma mieć priorytet to wiadomo,pytanie gdzie ja wpiąć ?
    z tego co piszesz wynika,że do liveboxa,ale jest to raczej mało bezpieczne...
    np. w przypadku braku zasilania nie mamy monitoringu...
    pytam bo w najbliższych dniach będę musiał się wybrać na obiekt i wtedy się "pobawię"...
    po pierwszej próbie jaka było wpięcie się do liveboxa,centrala wywaliła brak linii tel.
    ale mogło to być spowodowane tym,że nasza wspaniała TP-sa telefon uruchamia dopiero po "jakimś czasie np. kilku dni"... więc na razie czekam
  • #20
    wampirek
    Level 18  
    wpinałem i tu i tu wszystko zależało od sytacji na obu konfiguracjach działało bezbłędnie stacja monitoringu STAM-2. Codo ścianania częstotliowości tonów w DTMF to nie do końca tak jest jak mówią wszystko zależy od urządzeń akurat LB tych tonów nie ściana.pozatym DTMF ma pwne standardy które musza zostać zachowane.
  • #21
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Klaudekc wrote:
    po pierwszej próbie jaka było wpięcie się do liveboxa,centrala wywaliła brak linii tel.


    Wystarczyło podłączyć miernik i sprawdzić to co tak naprawdę sprawdza centrala, czyli napięcie. Oczywiście wiem że łatwo być takim" madrym" gdy siedzi się wygodnie w domu w fotelu, a inaczej jest na instalacji gdy gni nas czas i mamy np utrudniony dostęp do urządzeń.
    Klaudekc wrote:
    ale mogło to być spowodowane tym,że nasza wspaniała TP-sa telefon uruchamia dopiero po "jakimś czasie np. kilku dni".


    Nie znam livboxa i sposobu kreowania usługi przez TP (wypadłem dośc dawno z tego rynku) ale sprawdziłbym zanim się tam wybierzesz, czy mimo wszystko na wyjściu linii telefonicznej nie powinno być napięcia. Będziesz wiedział czego się spodziewać

    pozdrawiam
  • #22
    karlrysz
    Level 10  
    Klaudekc wrote:
    To,że centrala ma mieć priorytet to wiadomo,pytanie gdzie ja wpiąć ?
    z tego co piszesz wynika,że do liveboxa,ale jest to raczej mało bezpieczne...
    np. w przypadku braku zasilania nie mamy monitoringu...
    pytam bo w najbliższych dniach będę musiał się wybrać na obiekt i wtedy się "pobawię"...
    po pierwszej próbie jaka było wpięcie się do liveboxa,centrala wywaliła brak linii tel.
    ale mogło to być spowodowane tym,że nasza wspaniała TP-sa telefon uruchamia dopiero po "jakimś czasie np. kilku dni"... więc na razie czekam

    podsumowując:
    - rozumiem ze CA10 nie jest w stanie wyslac smsma np z komunikatem "alarm"
    - nie mam syntezera mowy - tylko CA10 + prosty system - manipulator + czujki - wiec pytanie czy w takim przypadku dostane w ogole jakies powiadomienie i czy warto cokolwiek ustawiac? Moim zdaniem ustawilem wszystko - co widac po wybieraniu sygnału - czyli telefonowanie, numer telefonu etc. Nie wiem gdzie sie ustawia wybieranie tonowe?
  • #23
    wampirek
    Level 18  
    Wybieroane tonowe FS-5 drugi zestaw opcji
  • #24
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    karlrysz wrote:
    ozumiem ze CA10 nie jest w stanie wyslac smsma np z komunikatem "alarm"

    Zgadza się
    karlrysz wrote:
    nie mam syntezera mowy - tylko CA10 + prosty system - manipulator + czujki - wiec pytanie czy w takim przypadku dostane w ogole jakies powiadomienie i czy warto cokolwiek ustawiac?

    Tak centrala zadzwni do Ciebie z wymownym milczeniem. Ale to chyba jasne żę skoro nie ma nikgo w domu a on do nas dzowni to cos się dzieje.
    karlrysz wrote:
    Moim zdaniem ustawilem wszystko

    Co to znaczy wszystko? A może tak łaskawie byś napisał co dokładnie ustawiłeś? Bo jak na razie to biadolisz jak stara baba że cię boli, ale żadnej konkretnej informacji od Ciebie raczej trudno uświadczyć.

    Aby przekonać się czy centrala wybiera numer i jak to robi (tonowo czy impulsowo) wystarczy podpiąć się równoległe telefonem.


    karlrysz wrote:
    Nie wiem gdzie sie ustawia wybieranie tonowe?


    W centrali a opisane jest to w instrukcji szukaj FS5 ( opcje systemu) Tam też załącza się powiadamianie. Aha .. i jeżli wcześniej załaczyłeś w opcjach monitorowanie to go wyłącz, może przeszkadzać.
  • #25
    humek
    Level 32  
    Reasumując: Masz rację!! Twoja uwaga jest słuszna ! podepnij centralkę poprzez filtr bezpośrednio do linii telefonicznej - unikniesz awarii kiedy LIVEBOX straci zasilanie sieciowe (brak prądu) .Co do CA-10 nie nadaje ona wiadomości SMS tylko może wybrać kilka wpisanych w menu numerów telefonicznych i wysłać jeden komunikat słowny przyczynowy o czasie trwania do 15 sekund. Jeśli chcesz mieć powiadomienie SMS -ami musisz dokupić modem GSM4 lub jeden z tańszych komunikatorów GSM Satela T1 czy inny posiadający wejścia wyzwalające wiadomości SMS.Centrala CA-10 jest to już stare opracowanie ma ok 20lat i wtedy zapotrzebowania techniczne były zupełnie inne.
  • #26
    karlrysz
    Level 10  
    humek wrote:
    Reasumując: Masz rację!! Twoja uwaga jest słuszna ! podepnij centralkę poprzez filtr bezpośrednio do linii telefonicznej - unikniesz awarii kiedy LIVEBOX straci zasilanie sieciowe (brak prądu) .Co do CA-10 nie nadaje ona wiadomości SMS tylko może wybrać kilka wpisanych w menu numerów telefonicznych i wysłać jeden komunikat słowny przyczynowy o czasie trwania do 15 sekund. Jeśli chcesz mieć powiadomienie SMS -ami musisz dokupić modem GSM4 lub jeden z tańszych komunikatorów GSM Satela T1 czy inny posiadający wejścia wyzwalające wiadomości SMS.Centrala CA-10 jest to już stare opracowanie ma ok 20lat i wtedy zapotrzebowania techniczne były zupełnie inne.
    dziekuje wszytkim za informacje.
  • #28
    karlrysz
    Level 10  
    suworow wrote:
    Chłopie Ty nie dziękuj tylko napisz czy Ci zadziałało. Zobacz ile osób Cię dopingowało...
    Pozdrawiam

    napisalem dziekuje, bo szczerze mowiac to sie troche poddałem. Oto co zrobilem w menu systemowym:
    działam głównie w POWIADAMIANIU (nie zmieniam nic w MONITORINGU)
    FS 87 - NADALEM NUMER 48501XXXXXX, w FS88 dałem 0501XXXXXX, FS89 501XXXXXX moze ktorys zadzwoni
    95- STR1, KOM 1 (strefa 1 bo tam mam wszystko);
    96 - ustawielm komunikat ale rozumeim ze to nie ma znaczenia, bo PAGER nic nie wysle
    119- KOMUNIKAT HEX- nie wiem do czego to jest wiec nie nie dotykalem. Pojawia sie tam ciąg 10-15 cyferek/literek, wiec nic nie modyfikuje
    100-(kolejki powtórzen)- dalem na 7
    101-ilosc dzwoków- dalem 7
    117-cas braku linii - jest zero- nic nie zmieniałem
    118-Parametry PAGER- nic nie zmieniam- jest ciag literek;
    zmieniłem jeszcze - OPCJE systemu - telefonowanie- T, wybieranie tonowe T;Zawiesz.Monitori T

    Po właczeniu sie alarmu - dioda dialer swieci sie jakies 3-4 sek ciaglym czerwonym swiatlem. Potem gasnie. i potem co 4 sek wlacza sie na 1 sek, wiec już pewnie nie wybiera. Niby swiecąca sie dioda jest znakiem ze dialer zyje i raczej podłaczenie jest ok - jak pisałem dwa kable podłaczym pod RINg I tip.Niestety tel komorkowy gluchy po wywyłoaniu alarmu.
  • #29
    humek
    Level 32  
    Miej to na uwadze że monitoring i powiadomienie telefoniczne są to 2 różne rzeczy. Aby działało powiadomienie głosowe musisz uruchomić następujące funkcje: FS-5, FS-95, FS-117, FS-87-94, FS- 100. Dziwię się że chcesz mieć powiadomienie a nie chcesz zakupić syntezera mowy-generatora komunikatu głosowego za 100zł. Fakt bez syntezera system zadzwoni pod wskazany telefon ale potem będzie cisza. Jak już uruchomisz wszystko to napisz tu nam że działa .Połączenie na 100% powinno być jeśli z zacisków TIP,RING podepniesz się
    poprzez filtr tel/neostrada do linii telefonicznej.
  • #30
    Anonymous
    Level 1