Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W124 Mercedes - Pali bezpiecznik "C" odrazu po włożeniu

nonameno 28 Sty 2013 11:58 3882 4
  • #1 28 Sty 2013 11:58
    nonameno
    Poziom 10  

    Witam, problem jest taki że przestał mi działać centralny zamek. (MB W124 250D kombi). Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to zajrzałem do bezpieczników i zobaczyłem że jest spalony bezpiecznik C odpowiadający za Centralny zamek. Próbowałem zmienić i przy każdej próbie włożenia bezp. odrazu mi go przepala. Zmierzyłem napięcie na stykach w gnieździe bezpiecznika i pokazuje 12,2 V !!! Myślałem że pompa od centralnego gdzieś robi zwarcie więc ją odpiąłem i dalej jest napięcie na gnieździe z bezpiecznikiem C.

    Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Czy pokolei musze pruć samochód i iść po kablu aby sprawdzić gdzie może być zwarcie.

    Dodam że nie mogę też odpalić samochodu ponieważ immobilajzer jest chyba pod tym samym bezpiecznikiem

    0 4
  • #2 28 Sty 2013 12:33
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli masz 2,5D to odpalenie dość szybko sobie zrobisz. Gaszony jest podciśnieniem. Nie podałeś rocznika i nie napisałeś jaki masz klucz. Podczerwień? Co do usterki bezpiecznika, zapewne przewody w drzwiach kierowcy lub pasażera przetarte. Możesz odłączyć wszystkie sterowniki, łącznie z tym w klapie tylnej, takie okrągłe kostki. Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę i szukaj zwarcia. Innej metody nie ma. Rozumiem, że z pompki wypiąłeś obie wtyczki.

    0
  • #3 28 Sty 2013 13:25
    nonameno
    Poziom 10  

    Rocznik 1995, silnik 2,5 D a kluczyk to scyzoryk na podczerwień. Czyli wstawic zarówke 12 v i ruszac przewodami szukając zwarcia?

    0
  • #4 28 Sty 2013 13:28
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak 95 rok, to pewnie rozrusznik nie kręci. Informacja na PW.

    0
  • #5 29 Sty 2013 08:45
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Pawel wawa napisał:
    Innej metody nie ma

    Ja mam inną propozycję. W pierwszej kolejności podnosimy skrzynkę bezpieczników, i do bezpiecznika C mamy przykręcone śrubką dwa druty. To nam szybko i bezinwazyjnie pozwoli zlokalizować na którym drucie jest zwarcie. Sprawa druga: nad pedałem hamulca pomocniczego (trzeba zdjąć tą osłonę - tapicerkę) jest przymocowana kostka zasilająca wyposażenie dodatkowe. Dochodzą tam różne napięcia: z akumulatora (właśnie bezpiecznik C), zapłon, podświetlanie i pozycja "radiowa" oraz oczywiście masa. Następnie w prosty sposób (wtyczkami) napięcie idzie sobie do różnych odbiorników. Wystarczy teraz po kolei ściągać wtyczki i znowu zawęzimy krąg poszukiwań. Dla mnie najbardziej podejrzane jest oświetlenie tyłu auta (przewody przechodzą przy zawiasie klapy - tam się przełamują w czasie jej otwierania i zamykania i potrafią zrobić zwarcie). Drugi podejrzany to antena automatyczna. Jeżeli nie trafiłem to pozostaje szukać wg podanej powyżej metody, bo wsadzanie kontrolki z żarówką i ruszanie kablami to szukanie igły w stogu siana...

    0