Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

W124 Mercedes - Pali bezpiecznik "C" odrazu po włożeniu

28 Jan 2013 11:58 4896 4
  • Level 10  
    Witam, problem jest taki że przestał mi działać centralny zamek. (MB W124 250D kombi). Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to zajrzałem do bezpieczników i zobaczyłem że jest spalony bezpiecznik C odpowiadający za Centralny zamek. Próbowałem zmienić i przy każdej próbie włożenia bezp. odrazu mi go przepala. Zmierzyłem napięcie na stykach w gnieździe bezpiecznika i pokazuje 12,2 V !!! Myślałem że pompa od centralnego gdzieś robi zwarcie więc ją odpiąłem i dalej jest napięcie na gnieździe z bezpiecznikiem C.

    Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Czy pokolei musze pruć samochód i iść po kablu aby sprawdzić gdzie może być zwarcie.

    Dodam że nie mogę też odpalić samochodu ponieważ immobilajzer jest chyba pod tym samym bezpiecznikiem
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli masz 2,5D to odpalenie dość szybko sobie zrobisz. Gaszony jest podciśnieniem. Nie podałeś rocznika i nie napisałeś jaki masz klucz. Podczerwień? Co do usterki bezpiecznika, zapewne przewody w drzwiach kierowcy lub pasażera przetarte. Możesz odłączyć wszystkie sterowniki, łącznie z tym w klapie tylnej, takie okrągłe kostki. Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę i szukaj zwarcia. Innej metody nie ma. Rozumiem, że z pompki wypiąłeś obie wtyczki.
  • Level 10  
    Rocznik 1995, silnik 2,5 D a kluczyk to scyzoryk na podczerwień. Czyli wstawic zarówke 12 v i ruszac przewodami szukając zwarcia?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak 95 rok, to pewnie rozrusznik nie kręci. Informacja na PW.
  • Mercedes specialist
    Pawel wawa wrote:
    Innej metody nie ma

    Ja mam inną propozycję. W pierwszej kolejności podnosimy skrzynkę bezpieczników, i do bezpiecznika C mamy przykręcone śrubką dwa druty. To nam szybko i bezinwazyjnie pozwoli zlokalizować na którym drucie jest zwarcie. Sprawa druga: nad pedałem hamulca pomocniczego (trzeba zdjąć tą osłonę - tapicerkę) jest przymocowana kostka zasilająca wyposażenie dodatkowe. Dochodzą tam różne napięcia: z akumulatora (właśnie bezpiecznik C), zapłon, podświetlanie i pozycja "radiowa" oraz oczywiście masa. Następnie w prosty sposób (wtyczkami) napięcie idzie sobie do różnych odbiorników. Wystarczy teraz po kolei ściągać wtyczki i znowu zawęzimy krąg poszukiwań. Dla mnie najbardziej podejrzane jest oświetlenie tyłu auta (przewody przechodzą przy zawiasie klapy - tam się przełamują w czasie jej otwierania i zamykania i potrafią zrobić zwarcie). Drugi podejrzany to antena automatyczna. Jeżeli nie trafiłem to pozostaje szukać wg podanej powyżej metody, bo wsadzanie kontrolki z żarówką i ruszanie kablami to szukanie igły w stogu siana...