Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360

Androw 28 Jan 2013 18:24 102474 58
  • #31
    jasiek1122
    Level 21  
    Quote:
    Do c330 się zastanawiałem nad takim sprzętem ale silnik pasowało by wsadzic od ursusa 255 bo oryginalny i tak ma co robic.


    jpna100 to planujesz zrobić taką c-330-3p z napędem 4x4,SUPER :D ale trudniej ci będzie założyć napęd, może do wałka WOM :?:
    A co do c-360 na youtube, widziałem filmik gdzie ktoś założył napęd od Land Rovera, zobacz sobie, jak dla mnie bomba. :D
  • #32
    remus2233
    Level 11  
    Wiem że promień skrętu spadnie zależy mi by napęd działał na polowych oś mam gotową czekam na przystawke a skrzynia i tak jest do remontu wiec jakbym wiedział co i jak to bym przerobił mając skrzynie na warsztacie
  • #33
    Sylwek23111
    Level 11  
    Witam kolegę. Na aagroffoto jest temat napędu i proszę poczytać ;) jest tam o tych polowych i terenowych biegach. czytałem to kilka miesięcy temu i już mi wyleciało co dokładnie trzeba zmienić przy reduktorze. Więc nie bede wprowadzał w błąd. jest troche tych stron ale idźe znaleźć wszystkie odpowiedzi na pytania odnośnie 4x4(prawie wszystkie). pozdrawiam sam też tworzę 4x4 ale terenowych nie robię bo nie ma sensu rozbierać skrzyni u mnie
  • #34
    remus2233
    Level 11  
    przeglądałem juz to forum i nic konkretnego nie znalazłem każdy pisze że to bardzo proste ale nikt nie chce udzielic jakichs konkretnych instrukcji a jaki bedziesz miał most i rozmiar kół?
  • #35
    Sylwek23111
    Level 11  
    Dolny wałek i koło przesuwne reduktora trzeba wymienić na zetorowskie. Na 100% to nie jest pewne. Kolego powiem Ci tak, nie chce mi się obecnie w tej chwili szukać schematów skrzyni w c360 jak to jest z tym reduktorem. Gwarantuję że jeżeli masz troszkę wyobraźni to sam dojdziesz do tego co brakuje w skrzyni.(sam nie wiem co brakuje.) koło 38zębów jest cały czas zazębione z przystawką i nie "działa" na nie położenie reduktora. Czyli jak mamy wbity bieg włączony napęd i reduktor na szosowych a przełożenia i przystawka jest obliczona prawidłowo to przód się kręci nam o od 1-3% szybciej niż tył. bierzemy reduktor na N (luz) i kręci się nam sam przodek. Bierzemy terenowe i przód się nam kręci tak jak na szosowych lecz tył powoli na terenowych. Czyli tu gdzies jest pies pogrzebany. na 90% jest to koło przesuwne reduktora i wałek. koło23zęby (z23) daje napęd kołu 38z na dole. gdy reduktor jest na szosowych to NIE zazębia się koło reduktora z44 z kołem dolnym z17 i koło 38z na dole się cały czas kręci jednakowo. a trzeba tak zrobić by wraz gdy ruszymy kołem z44 reduktora na górze koło z38 równierz zwolniło. Musisz popatrzeć jak zetorze np 5748 jest a jak bez napędu 5718. Pisz jak coś osiągniesz
  • #36
    remus2233
    Level 11  
    witam dzięki za informacje po niedzieli wyciągam skrzynie i bede coś działał swoja drogą myslałem ze nie da sie włączyć napędu tylko na przednią oś :)
  • #37
    Sylwek23111
    Level 11  
    Na 90% da się to zrobić ale pewny na 100 nie jestem bo jeszcze nie mam przystawki. Pozdrawiam
  • #38
    remus2233
    Level 11  
    a co do działąnia tego napędu tzn chodzi mi o ten opis co napisałes że przez reduktor można włąćzyc sam przedni napęd to prawda?
  • #39
    Sylwek23111
    Level 11  
    Naaaa 100% Ci nie powiem. Teoretycznie jest taka możliwość. ale tylko teoretycznei to trzeba zobaczyć w skrzyni jak się dokładnie zazębia
  • #40
    rafalregulski30
    Level 12  
    Miałem w planach kupno c360 3p 4x4 ale dałem spokój i radzę wam też chyba że chodzi o sprawdzenie swoich umiejętności w innym wypadku jest to nie opłacalne. Nawet jak by wpakowal 20000 zł w tą konstrukcje to i tak lata 50 niby do wszystkiego ale do niczego. U mnie c360 tylko obornik wyciąga bo tylko do tego się nadaję.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Taka uwaga wiekszosc tych przerubek pozostawia wiele do życzenia i nie chodzi mi tylko o jakość użytych materiałów w google grafika jest troszkę fotek.
  • #42
    remus2233
    Level 11  
    witam musze powiedziec że z tym reduktorem co pisał kolega sylwek23111 to prawda można załączyc sam przedni napęd poprzez położenie reduktora w pozycji neutralnej :)
  • #43
    remus2233
    Level 11  
    Witam wszystkich musze sie pochwalić mianowicie projekt montażu przedniego napędu dobiegł końca wszystko ładnie pracuje :))
  • #44
    jarekstryszawa
    Level 22  
    Super! Poka foty- filmik jakiś też by się zdał!
  • #45
    remus2233
    Level 11  
    witam oto pare fotek mojego c360 :)

    Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360 Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360 Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360 Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360 Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360
  • #46
    gilus1
    Level 28  
    Estetycznie wykonane. Mam kilka pytań:
    1. Z jakiego pojazdu jest most?
    2. Jaki jest rozmiar przednich opon?
    3. Jaki jest prześwit w najniższym punkcie pod mechanizmem różnicowym?
  • #47
    remus2233
    Level 11  
    Witam most jest z samochodu Aro Muscel rozmiar opon to 7.5 r16 a prześwit wynosi 20pare cm zmierze jak bede w domu bo mnie chwilowo nie ma ale taki prześwit w zupełnośći wystarcza biorąc jeszcze pod uwage to że mechanizm różnicowy jest z lewej strony wiec przy orce nie bedzie tak blisko ziemi
  • #49
    gilus1
    Level 28  
    Przy orce będzie dobrze, ale przy prasowaniu słomy będzie mi przeszkadzać. Kiedyś podczas prasowania zapychała mi się słoma pod tylnym zaczepem, więc trochę pokombinowałem i podniosłem go z 31 cm na 35 cm. Teraz jest dobrze. Obawiam się podobnej sytuacji z mostem, aczkolwiek widzę, że mechanizm różnicowy nie jest na środku. A jaki wie ktoś może, jaki prześwit jest na moście robura na określonej wielkości oponach?
  • #50
    remus2233
    Level 11  
    Witam prześwit wynosi dokładnie 26 cm nic nie zostało zmienione w układzie kierowniczym i powiem szczerze że napewno ciężej sie nie kieruje niz na oryginalnej osi mam drugiego c360 i wydaje mi sie ze nawet jakby troche ciężej sie w nim kierowało
  • #51
    Solarek_32
    Level 9  
    Nigdy nie podobały mi się pomysły na takie cuda, ale wyszło Ci to na prawdę ciekawie. Jak z promieniem skrętu? Bardzo ucierpiał?
  • #52
    frank404
    Level 10  
    witam wszystkich forumowiczów oto moje wypociny
    Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360 Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360 Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360
    most jest oryginalny od robura koła też.
  • #53
    qoompel
    Level 21  
    frank404 wrote:
    oto moje wypociny

    most jest oryginalny od robura koła też.
    Wygląda solidnie. Nic mostu nie skracałeś?
  • #54
    frank404
    Level 10  
    Most został skrócony 30 cm i teraz środek opony z przodu to środek tej z tyłu idealnie tak wychodzi.
  • #55
    remus2233
    Level 11  
    witam kolego ile cie kosztowała taka przeróbka?
  • #56
    Androw
    Level 11  
    Witam
    Most od gaza 63 z kołami 2200zł , przystawka w sklepie 1600 zł i własny montaż.

    Pozdrawiam
  • #57
    Mariusz.Mikołajewski
    Level 9  
    Wg. mnie lepiej jest zainwestować w większy ciągnik. Zależy do czego go używasz . Do pracy w polu czy bardziej do jazdy po asfalcie. Montaż jest kosztowny . Porządny napęd (z możliwością rozłączenia ) to koszt w ok 10-15 tys. zł. Sprzedaj tą 60-tke + koszt napędu+ trochę dorzuć i masz ciągnik z oryginalnym napędem.
  • #58
    bizon_126
    Level 31  
    Mariusz.Mikołajewski wrote:
    Wg. mnie lepiej jest zainwestować w większy ciągnik. Zależy do czego go używasz . Do pracy w polu czy bardziej do jazdy po asfalcie. Montaż jest kosztowny . Porządny napęd (z możliwością rozłączenia ) to koszt w ok 10-15 tys. zł. Sprzedaj tą 60-tke + koszt napędu+ trochę dorzuć i masz ciągnik z oryginalnym napędem.

    Z silnikiem do remontu a być może i skrzynią i znowu będzie dokładał
    Jakoś u nas w polsce nikt dobrego nie sprzedaje-wiem co mówię bo jeździłem wiosną za ciągnikiem i widziałem nie jednego IGŁA SUPER STAN
  • #59
    Mariusz.Mikołajewski
    Level 9  
    Cóż można kupić nowy z salonu, ale sam napęd będzie tańszy.