Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360

28 Sty 2013 18:24 86946 58
  • Poziom 10  
    Witam
    Posiadam c 355 i zastanawiam się nad zamontowaniem przedniego napędu.Szukałem na forum, ale brak tego tematu.Może ktoś wie od czego będzie pasował najlepiej napęd.Zastanawiam się jeszcze czy w skrzyni jest wyjście i nie trzeba jej rozbierać, żeby zamontować przystawkę. Może ktoś wie coś na ten temat.
    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc w tym temacie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 2  
    Raczej będzie to trudna sprawa ponieważ skrzynia biegów w ciągniku C-360 stanowi wprawdzie oddzielny element ale jest zintegrowana z silnikiem i tylnym mostem tworząc jak gdyby jedną całość.Nie posiada żadnego wyjścia zewnętrznego służącego do przeniesienia napędu w kierunku przedniej osi ciągnika.Wydaje mi się trudnym znalezienie skrzyni z wyjściem napędu na przednie koła.można był by pokusić sie o budowę przystawki przekazującej napęd od wałka przekażnika mocy wałem kardana pod spodem ciągnika.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Skrzynia i cały ciągnik nadaje się do tego doskonale. Pod spodem skrzyni jest okienko z którego można wyprowadzić napęd i przykręcić skrzynię rozdzielczą. Mosty zakładają ze starszych zetorów, uaza lub robura najczęściej. konstrukcje są całkiem ciekawe i służą bezawaryjnie lata. Na allegro są osoby oferujące komplety do samodzielnego montażu.
  • Poziom 25  
    W skrzyni masz wyjście jak się nie myle jest on po to by wymienic wałek wom bez rozpaławiania skrzyni. Pod niego montują przystawki to co słyszałem od jakiegoś zetora niby. A most to chyba od Robura. Teraz pytanie czy opłaca ci się to. Po pierwsze dużo roboty po drugie koszty.

    Dodano po 1 [minuty]:

    widzę że seweryn7701 mnie wyprzedził :P
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    He he tak. Jakieś koszty na pewno są. Tyle że kupienie ciągnika z przodkiem to też wydatek. posiadając 60-ke w dobrym stanie ludzie nie chcą ryzykować kupnem niepewnego tylko zakładają napęd do tego czemu wierzą.
  • Poziom 25  
    Z tym się zgodze, zdrowy silnik po remoncie w c360 troszkę mocy ma. A w końcu dobre bo polskie i jeszcze wiele lat będzie służyło. Jak to na wsi w zimie jest dużo czasu i się grzebie przy maszynach co by w polu nie było niespodzianek. Do c330 się zastanawiałem nad takim sprzętem ale silnik pasowało by wsadzic od ursusa 255 bo oryginalny i tak ma co robic.
  • Poziom 22  
    heniudem napisał:
    Raczej będzie to trudna sprawa ponieważ skrzynia biegów w ciągniku C-360 stanowi wprawdzie oddzielny element ale jest zintegrowana z silnikiem i tylnym mostem tworząc jak gdyby jedną całość.Nie posiada żadnego wyjścia zewnętrznego służącego do przeniesienia napędu w kierunku przedniej osi ciągnika.Wydaje mi się trudnym znalezienie skrzyni z wyjściem napędu na przednie koła.można był by pokusić sie o budowę przystawki przekazującej napęd od wałka przekażnika mocy wałem kardana pod spodem ciągnika.


    heniudem głupoty piszesz ucz się i praktykuj!! Najłatwiej jest założyć zetorowski napęd ale koszt ok 8-10k, z nieoryginalnych najlepiej roburowski (przyzwoity prześwit z przodu i wytrzymałość, prosta przystawka) można też ze stara 660 ale skracać trzeba bodajże 43 cm no i ten prześwit mały zostaje, co do uaz mała wytrzymałość duży prześwit cena znikoma ale przystawka bardziej skomplikowana.
  • Poziom 10  
    Mam takie pytanko uważacie, że jeśli są dwa okienka w skrzyni to tylko podłączyć przystawkę i nic nie trzeba montować w skrzyni dodatkowego koła.Posiadam most od gaza 66 myślę , że tylko go skrócić i byłby dobry. Moc bym mu zwiększył do 75KM bo mam silnik do c360 o symbolu S-43 .Prawdopodobnie wyszło ich tylko kilka sztuk.Panewki na korbach mają wymiar głównych z C360
  • Poziom 22  
    Przystawkę montujesz pod okno od strony mostu. W skrzyni nic nie trzeba grzebać natomiast przystawkę trzeba obliczyć. Z tym zwiększaniem mocy to pierdoły piszesz: w ursusie 360 nie było nigdy silnika 75 KM a jeśli chodzi o symbol silnika to jest S-4003 i posiada 52KM.
  • Poziom 28  
    Jeśli masz ciągnik z turem to szukaj solidnego mostu, bo będzie przenosił duże obciążenia. Mosty od stara są bardzo wytrzymałe, ponadto ciągnik na niskich biegach ma duży moment przenoszony na koła, przy słabej konstrukcji mostu (np uaz) zdarzają się uszkodzenia półosi i mechanizmu różnicowego. Tutaj masz na chwile obecną 51 stron na ten temat: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/1852-przedni-naped-do-c-360/ Część wypowiedzi napisały osoby posiadające ten napęd.
  • Poziom 18  
    c360 to wierna kopia zetora 5718 ale po polskim faceliftingu więc wiadomo na co powinieneś zamienić traktor (5718 to 4x2 a 5748 to 4x4) mosta od stara to można do ursusa lub zetora 80-ki wsadzić a do 60 coś lzejszego od jakiegoś jeepa lub coś podobnego byleby był zawias i podwójny kardan z każdej strony a jak jeszcze trafisz na oś z hamulcami tarczowymi lub bębnowymi to już będzie całkiem burżuazja więc szukaj czegoś takiego
    Ursus 360 - montaż przedniego napędu w c 360
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    To nie jest kopia zetora 5718 tylko ursusa c-4011 który jest wzorowany na zetorze 4011. Pomyliły ci się lata produkcji. Jak wyszła wersja zetora 5718 to ursus 4011 jeździł już kilka lat.
    Z jeepa takie sobie mosty bo krzyżaki taką sobie posiadają wytrzymałość a zazwyczaj jest homokinetyk. I o jaki zawias ci chodzi? najlepszy most był by z robura lub starszego zetora.
  • Poziom 18  
    Z tym zawiasem , to chodzi mi o coś takiego ,że ten kardan jest widoczny z zewnątrz jak w we wszystkich znanych konstrukcjach (4x4) w maszynach rolniczych i budowlanych.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Określenie zawias używa się odnoście zawieszenia a nie samego wału kardana.
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich forumowiczów podobnie jak Wy myślałem nad zaadaptowaniem przedniego napędu do ursusa. Po długich poszukiwaniach, godzinach spędzonych nad literaturą fachową znalazłem rozwiązanie tego problemu. Otóż jestem w stanie zaadaptowac napęd od bez nie fachowych przeróbek. Po założeniu takowego napędu nie ma problemu z dopasowaniem części zamiennych w razie awarii oraz z luzującym się mocowaniem przodu jak to jest w przypadku kombinowanych napędów od robura ził-a i innych mostów. Wszystkie elementy wykorzystane do przeróbki są ogólno dostępne na rynku. Wszystkie przełożenia i warunki wytrzymałości zostały policzone więc nie ma obaw że coś bd się psuło. Co więcej po zaadaptowaniu takowego napędu można zainstalowac wspomaganie. Osobiście posiadam taki ciągnik po przeróbce pracuje u mnie juz 2 lata i nie ma z nim najmniejszych problemów. Dzięki założonemu napędowi spadło zużycie paliwa, czas pracy się zmniejszył ponieważ szybciej się jezdzi nie ma problemu z jazdą w mokrym terenie. Moje gg 46671550 pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Kolega może powie od czego ten most. Do każdego napędu czy osi można dołożyć wspomaganie, z tym paliwem to dobre:)
    Zapomniałbym o najważniejszym jaka jest cena jeśli nie tajemnica.
  • Poziom 28  
    To ja się zapytam o moment, na jaki był wyliczany owy most i dopuszczalne obciążenie, które jest ważne przy pracach z ładowaczem czołowym. Interesuje mnie także poślizg, czyli prędkość liniowa przedniej opony względem prędkości liniowej tylnej opony(wiadomo, im większa różnica, tym szybsze zużywanie się np podczas zawracania na terenach twardych). O cenę nie pytam, bo to pytanie jest w poście wyżej.
  • Poziom 18  
    Prędkość liniowa to przód ma iść ok 1-2% szybciej niż tył
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    A nie wolniej? To znaczy nie powinny pokonywać mniejszej drogi niż tył? Wtedy gdy tył ma poślizg, a zawsze ma gdy jest ciężko to przód idzie równo. A gdyby pokonywał większą drogę niż tył to przy małym poślizgu tylnych kół przednie straciły by większość przyczepności przez niepotrzebny uślizg. Przynajmniej w mtz-cie przodek pokonuje mniejsza drogę od tylnych kół.
    Chociaż znów sugerując się pomocami naukowymi to kolega ma rację.
    http://www.trelleborg.com/pl/wheelsystems/PL/Informacje-techniczne/Mechanical-lead/
  • Poziom 9  
    [quote="heniudem"]Raczej będzie to trudna sprawa ponieważ skrzynia biegów w ciągniku C-360 stanowi wprawdzie oddzielny element ale jest zintegrowana z silnikiem i tylnym mostem tworząc jak gdyby jedną całość.Nie posiada żadnego wyjścia zewnętrznego służącego do przeniesienia napędu w kierunku przedniej osi ciągnika.Wydaje mi się trudnym znalezienie skrzyni z wyjściem napędu na przednie koła.można był by pokusić sie o budowę przystawki przekazującej napęd od wałka przekażnika mocy wałem kardana pod spodem ciągnika.[/quote

    Mylisz się bo co ciekawe fabryka pomyślała i na export szły c-360 4x4 bo wypatrzyłem na allegro juz kilka wersji exportówych z oryginalnym przednim napędem skoro zetor 3045 ma 4x4 a ona jest prawie że identyczna jak w 60 a fabryki razem pracowały to na pewno przewidzieli możliwość założenia przedniego napędu:)
  • Poziom 29  
    Witam
    Może mi ktoś powiedzieć jak do końca jest z tym przednim napędem?
    Naczytałem się sporo i jedni piszą że nie działa przedni napęd na reduktorze a inni nie-Rozwieje ktoś wątpliwości?
    Mnie właśnie przydałby sie napęd na ''terenówkach'' bo używam c 360 do kombajnu i obecnie muszę non stop na blokadzie jeździć[do agregatu też by sie przydał]
    Opony prawie nowe, silnik świeżo po remoncie ale pochylenie terenu robi swoje
  • Poziom 2  
    Witam. Ja potrzebuje katalogu z częściami do przystawki zetora.
  • Poziom 18  
    no to poszukaj katalogów części lub instrukcji napraw do zetorów X245 lub X340 i powinno być tam jakoś rozrysowany i rozpisany cały przodek.
  • Poziom 10  
    witam mógłby mi ktos pomóc jak rozwiązać problem napędu na biegach terenowych??
  • Poziom 10  
    no tak proste jak ktoś wie jak to zrobić co oznacza przerobic cały reduktor? wystarczy tryb reduktora wymienic? czy cały wałek mógłbym prosic o jakies dokładnijsze instrukcje?
  • Poziom 8  
    Kolego, po co Ci ten przedni napęd? Nie lepiej po prostu kupić minimalnie mocniejszy ciągnik? Promień skrętu znacznie spadnie.