Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomoc - silnik spalinowy własnej roboty

28 Sty 2013 22:50 40215 183
  • Poziom 10  
    Witam.
    Na wstępie zgłaszam :D że nie mam pewności co do poprawności tematu.
    Dziś znalazłem piękne cudo...
    http://www.youtube.com/watch?v=XIcJnpdEs84
    To przekonało mnie że polak potrafi, i że skoro jestem polakiem zrobię coś podobnego
    tylko! pare pytań.
    jak wykonać te otwory? jakie jest ich poprawne nachylenie. gdzie mają się zaczynać i kończyć.
    jak zrobić taki model ale na akumulator? mam akumulator z UPSa
    model rozrusznika sam już zbudowałem :d pochodzi on z starego kompresora, oraz części z starego walkmen-a
    czyli. podczas startu silniko-rozrusznika, mechanizm kieruje się na zębatkę silnika. i pobudza go do pracy. podczas braku siły z silnika przekładka cofa się w dół.
    tylko... jak zbudować sam model tłoka z cylindrem by tak to działało jak działa na filmie :D? i no najważniejsze :D automatyka :D zbudowanie iskry + ew. przyśpieszenia silnika.
    nie oczekuję że osiągnie obroty takie że mi zerwie ... kapcia z opony lego. ale żeby mozna było dodąć mu gazu, lub go wygasić nie odcinając prądu. a zwalniająco obroty do zera :D
  • HELUPOWER
  • Poziom 10  
    Nie wiem czy to dobry pomysł, ale gdyby zbudować jakiś prosty wzmacniacz. który dawałby określoną ilość hz mógłby działać jako ustawianie zapłonu? a do konfiguracji audacity. np. przyśpieszanie co 1 Hz zwalnianie o 2 Hz, a wzmacniacz zbudowałbym na TDA2030. układ podwójny, znalazłem na elektrodzie, jak sądzicie da radę takie coś uruchomić?
  • Poziom 10  
    Pomoże ktoś?
    potrzebuje obecnie tylko tego jak nawiercić otwory przez które doprowadzę mieszankę, oraz odprowadzę spaliny. do tego zastosuję zaworek zwrotny. by przez wlot mieszanki ni ewydaliły się spaliny i na odwrót by przez spaliny nie wleciało "fałszywe powietrze" do mieszanki.
  • Poziom 13  
    Dla zainteresowanych iskrę można podawać przez cały czas jak ja z częstotliwością kilku kHz silnik pracuje w miarę stabilnie paliwo podawane jest za pomocą igły od strzykawki,cylinder wraz z tłokiem jest z agregatu od lodówki.
    Jeśli jest ktoś zainteresowany budową silnika 4t lub 2t z chęcią pomogę.

    Pomoc - silnik spalinowy własnej roboty
  • Poziom 14  
    Z zapłonem problemu być nie powinno. Możesz zastosować przerywacz mechaniczny jak w starych silnikach choćby jakiś komarach, wsk'ach czy simsonach. Możesz też stworzyć moduł zapłonowy do niego. Nawet jest taki na elektrodzie chyba pod simsona czy MZ. Możesz umieścić jakieś koło na wale na którym będzie umieszczony magnes. Za to czujnik halla będzie wysyłał sygnał do modułu aby wygenerować w odpowiednim czasie iskrę. Ustawianie zapłonu może się odbywać poprzez zmianę położenia czujnika halla.

    Jeśli chodzi o kanały warto przyjrzeć się silnikom 2T. Na wielu forach ludzie zajmują się ich przeróbką i za pewną kwotę na pewno rozrysują ci miejsce kanałów jeśli podasz im skok wału.

    Jeśli chodzi o wał czy tłok. Wszystko zależy od tego co to za silnik ma być. Możesz użyć części z jakiejś kosy czy piły spalinowej z silnikiem 30ccm. Akurat na mały silnik. Tuleję pod cylinder jeśli będzie ona normalnych wymiarów a nie jakaś mikro można zamówić. "Blok" cylindra można wyfrezować z jakiegoś aluminium. Dodać żeberka. Jeśli chodzi o gaźniki to ci za bardzo nie pomogę. Sam bym zastosował już jakiś gotowy z pilarki czy małego motoroweru.
  • Poziom 11  
    W jaki sposób odbywa się przepłukanie komory spalania? I na jakiej wysokości w cylindrze wywiercić otwory? Proszę kolegę ecc803 o odpowiedz oraz plany swojego silnika.
  • Poziom 13  
    A więc tak planów jako takich nie posiadam pomysł narodził się w mojej głowie, kanał a raczej otwór wydechowy znajduje się na wysokości 15mm a płuczący 23mm od górnej krawędzi cylindra,korbowód ma długość 170mm i jest wykonany z pręta elektrody 4mm.
    Typowe przepłukiwanie cylindra nie występuje jest zasilany w paliwo opadowo za pomocą dwu centymetrowego wężyka akwarystycznego wciśniętego w otwór ''płuczący'' w wężyk jest wbita igła lekarska która podaje paliwo.
  • Poziom 11  
    Mam kilka pytań:
    -Ile wynosi skok tłoka.
    -Jaką średnicę mają otwory w cylindrze.
    -Jakiej wielkości jest koło zamachowe.
    -Dlaczego zastosowałeś taki długi korbowód.

    Mógłbyś wrzucić więcej zdjęć(szczególnie tego wężyka z igła oraz paliwem) oraz napisać coś o układzie zapłonowym. Odnośnie zasilania paliwem czy musi ono "skapywać" do cylindra nie można go podać przez taki gaźnik jak pokazałem niżej to dlatego ze silnik nie jest w stanie sam go zassać?

    Link
  • HELUPOWER
  • Poziom 13  
    Niestety silnik nie jest w stanie sam zassać paliwa ponieważ nie posiada skrzyni korbowej.
    Schemat wężyka z igłą nie jest potrzebny wystarczy wbić igłę w wężyk który jet wciśnięty w kanał płuczący.
    Mam nadzieje że moderatorzy nie będą mieli pretensji o to że podam linka do forum które bardzo pomogło zbudować mi swój pierwszy silnik.
    http://sam0delki.ru/
    Lepiej nie tłumaczyć ponieważ zjada połowę filmików i zdjęć
  • Poziom 11  
    Podaj chodziarz średnice otworów w cylindrze i opisz układ zapłonowy.
  • Poziom 13  
    średnica otworów 5mm.
    Oto schemat układu zapłonowego: Pomoc - silnik spalinowy własnej roboty
  • Poziom 11  
    Dlaczego tam jest 2 razy r6 a nie 1 rezystor, tam dalej jest jakaś cewka czy transformator?
  • Poziom 11  
    Ja dalej nie rozumiem z tym wężykiem i igłą możesz mi dać rysunek poglądowy? I dlaczego tam są dwa rezystory równolegle a nie 1 szeregowo?
  • Poziom 13  
    Schemat nie jest mój ja go znalazłem w internecie ale działa prawidłowo. Pomoc - silnik spalinowy własnej roboty
  • Poziom 11  
    Zrób zdjęcia transformatora i silnika.
  • Poziom 11  
    Dlaczego tam jest 2xR6 a nie jeden rezystor zamiast tych dwóch równolegle? Zmieniłeś jakieś uzwojenie w transformatorze zrób więcej zdjęć.
  • Admin grupy audio
    Hann napisał:
    Dlaczego tam jest 2xR6 a nie jeden rezystor zamiast tych dwóch równolegle?

    Bo są dwa, a nie jeden.
    Dostałeś przecież odpowiedź:
    ecc803 napisał:
    Schemat nie jest mój ja go znalazłem w internecie ale działa prawidłowo.

    Czego jeszcze nie rozumiesz? Zrób tak samo i nie kombinuj.
  • Poziom 11  
    A odpowiedz mi dlaczego powielać głupotę poprzedników jeśli można coś ulepszyć? No normalnie zero wysiłku :| .
    Jak wielka jest komora spalania tłok dochodzi na samą górę czy jest zachowany jakiś odstęp?
  • Admin grupy audio
    Hann napisał:
    A odpowiedz mi dlaczego powielać głupotę poprzedników jeśli można coś ulepszyć?

    A powiedz mi dlaczego za głupotę uważasz coś, czego nie rozumiesz?

    Hann napisał:
    No normalnie zero wysiłku :|

    No właśnie - zero wysiłku...
  • Poziom 11  
    Sam mi pisałeś ze nie kombinuj. Co mam nie rozumieć szeregowego i równoległego połączenia rezystorów,a zero wysiłku to nie odemnie bo ja dociekam czemu tak a nie inaczej, ty chcesz to tylko skopiować.
  • Admin grupy audio
    Hann napisał:
    bo ja dociekam czemu tak a nie inaczej

    A co tu dociekać?
    Takie połączenie jest zapewne dlatego, że autor tego układu nie miał 0.5W rezystora 27R, dlatego zastosował dwa po 0.25W ale po 56R. A ponieważ tak zrobił, to zaznaczył na schemacie ten fakt.
    Mnie wychodzi 0.392W odkładające się na R6, więc nie można dać jednego 27R/0.25W które są najczęściej dostępne w sklepach. Nie każdy sklep ma rezystory większej mocy...
    I tyle. Tu nie ma nad czym myśleć - wystarczy zrozumieć jak działa układ i policzyć moce.

    Hann napisał:
    ty chcesz to tylko skopiować.

    No pewnie, a po co odkrywać Amerykę na nowo? Ja bym skopiował, dał jeden rezystor 27R o mocy 3W (bo takich mam 500 sztuk) i bym się nie zastanawiał ani chwili nad zagadnieniem.
  • Poziom 13  
    Tłok dochodzi pod górną krawędź cylindra czyli do samej góry nie posiada typowej komory spalania silnik kompresuje mieszankę we wnętrzu świecy zapłonowej.
  • Poziom 9  
    Witam. Mam pytanie, co to za silnik na filmiku?? Pytam ponieważ 4t to nie jest bo zaworów nie widać a 2t też mi nie pasuje bo nie ma zamkniętej skrzyni korbowej a wtedy by nie przerzucało mieszanki :/ Proszę o odpowiedź. Chodzi mi oczywiście o ten silnik na tym filmiku prawie na początku ;)
  • Poziom 13  
    Jest to najprostszej konstrukcji silnik 2t zasilany w paliwo jest opadowo tzn paliwo podawane jest przez bardzo cienką igle lekarską wbitą w wężyk który z kolei jest wciśnięty w otwór w cylindrze.
    Taki silnik można wykonać bez specjalistycznych narzędzi wystarczy tylko posiadać stary agregat od lodówki i pozyskać z niego cylinder wraz z tłokiem lub mieć zaprzyjaźnionego tokarza który wykona nam części.
    Dużo informacji można znaleźć pod hasłem : home made ic engine,loyal cycle engine,
    home made hit&miss engine.
  • Poziom 9  
    No tak, to akurat rozumiem, ale w jaki sposób jest dostarczane powietrze?? Czy po prostu tak samo z siebie naleci go tam tyle, że wystarczy do spalenia mieszanki? Z tego co zauważyłem okno wylotowe jest odrobinę wyżej, więc zanim otworzy się dolotowe spaliny powinny zdążyć wylecieć, ale przecież wtedy nie ma tam podciśnienia aby ''naciągnąć'' świeżej mieszanki :/
  • Poziom 13  
    Sam zaciąga powietrze ponieważ skok tłoka jest na tyle duży że tłok spada poniżej okna ssącego :)
  • Specjalista elektronik
    robotek019 w #1 napisał:
    jak zrobić taki model ale na akumulator? mam akumulator z UPSa
    Nie bardzo rozumiem - czy to ma być model, zasilany z akumulatora, i ma tylko udawać silnik spalinowy,
    czy też ma to być prawdziwy silnik spalinowy, który by działał wykorzystując energię ze spalania paliwa?
  • Poziom 11  
    Ale jak to jest że niema przerywacza tylko iskra jest podawana cały czas? W jaki sposób on działa przecież zapłon morze być za szybko nie rozumie tego, tam nie ma żadnego przerywacza na wale a iskra podawana jest non stop z częstotliwością kilku kHz przecież nie ma synchronizacji iskry z wałem?
  • Specjalista elektronik
    A chodzi o prawdziwy silnik, czy imitację? W imitacji to nie ma znaczenia; w prawdziwych silnikach może być tak, że paliwo wtryskuje się wtedy, kiedy ma być spalone (takie rozwiązanie stosowano np. w modelach samolotów, miały silnik ze świecą żarową, iskra bez synchronizacji byłaby gorsza).