Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 413 CDI - Awaria kierunkowskazów

29 Jan 2013 09:23 7239 9
  • Level 22  
    Witam.
    Mam ze Sprinterem następujący problem. Otóż po włączeniu świateł pozycyjnych świecą się wszystkie kierunkowskazy (nie migają a świecą), natomiast bez włączania świateł pozycyjnych, po włączeniu któregokolwiek z kierunkowskazów, migają światła awaryjne.
    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam.
    Damian.
  • Helpful post

    Level 34  
    Zwarcie - najprawdopodobniej wewnętrzne w bardzo nieudanym przełączniku "pająku". Wystrzegaj się zamienników.
    Oczywiście najpierw odłączyć przełącznik i dokonać pomiarów.
  • Level 22  
    Tak też obstawiałem.

    A czy w sprinterach CDI za przerywacz robi ta płytka w skrzynce bezpieczników jak w starszym modelu?

  • Level 34  
    Tak, jest zintegrowana w skrzynkę bezpiecznikową.
  • Level 34  
    damdam wrote:
    Tak, jest zintegrowana w skrzynkę bezpiecznikową.

    A przekaźnik kierunków jest u spodu skrzynki.
  • Level 19  
    Z tego co pamiętam są dwie wersje skrznki bezpieczników jeśli chodzi o kierunki:
    Pierwsza wersja z kierunkowskazem bocznym 5 W i druga wersja z kierunkowskazem bocznym 21W.
  • Level 19  
    Witam, w tym przypadku, jakby przełącznik świateł nie pomógł, to w drugiej kolejności należy sprawdzić wiązkę elektryczną z tyłu pod zderzakiem (oczywiście chodzi o sprintera busa) . W okresie zimowym bardzo często to właśnie w niej robi się zwarcie, sól robi swoje, a kable są w tej wiązce bardzo słabo zabezpieczone. Wydaje mi się nawet że tą wiązkę powinieneś sprawdzić w pierwszej kolejności, ponieważ wymieniłem już kilka takich przełączników, i w żadnym nie miałem po awarii takich objawów jak ty. Przeważnie, w tych przełącznikach psują się styki, i albo nie ma świateł, albo kierunków, albo nie działają awaryjne.

  • Level 14  
    Szukaj zwarcia w przewodach w wiązce pod autem w okolicy amortyzatorów. Sprawdź również czy pomaga jeśli wyciągniesz bezpiecznik od podświetlenia tablicy i licznika.
    Pozdrawiam
  • Level 21  
    tak tam są dwa rodzaje skrzynek, jedna pod gniazdo przyczepki druga bez.
    Jesli masz gniazdo, to szukałbym przyczyny w wiązce kabli z tyłu auta idącej do haka.
    same skrzynki tez zdarzały sie uszkodzone i był problemz kierunkami, bo np. cały czas swieciły
  • Level 22  
    Jako że w firmie mam kilkanaście sprinterów to temat wiązki pod samochodem mam dokładnie przerobiony ale w tym przypadku za nic jej nie podejrzewałem bo choinka była bardzo nietypowa.
    Na początek zabrałem się za wymianę przełącznika zespolonego i w trakcie zauważyłem że do skrzynki przy wtyczce od świateł jest więcej przewodów, wyciąłem wiązkę który prowadziła do pewnie jakiegoś alarmu i było po problemie.

    Dzięki panowie za pomoc
    Pozdrawiam
    Damian

    PS. A co do zamienników przełącznika to polecam febi gdyż z tego co zauważyłem to chyba jest klepany w tej samej fabryce co ten z oryginału.