Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 2.0 '96 - Puchnie wąż od układu chłodzenia.

Endriu.k 29 Jan 2013 20:59 9945 18
  • #1
    Endriu.k
    Level 15  
    Wiem, że takich tematów było wiele ale proszę o cierpliwość...

    Sharan 96r. 2.0 benzyna.
    Gdy gorący to puchnie wąż co idzie do czujnika temperatury. Puchnie dość mocno nawet widać gołym okiem, że powiększa swą średnicę.
    Czy tak ma być czy jednak winna jest uszczelka pod głowicą?. Obserwuję sytuację od jakiegoś czasu i nie widać żadnych dodatkowych objawów uszkodzonej uszczelki tjż. maź na korku, w oleju itp...wszystko jest czyste.

    Wymieniłbym uszczelkę ale miałem kiedyś identyczny przypadek w Tico, wymieniłem w tedy uszczelkę i niestety na darmo się narobiłem gdyż nic to nie zmieniło. W związku z tym mam pewne wątpliwości i niechęć by w tym przypadku znów się nie narobić niepotrzebnie.

    Więc czy to normalne że w układnie chłodzenia po nagrzaniu się silnika jest takie ciśnienie?.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    darkus1212
    Level 15  
    Kolego, od czego jest zbiorniczek wyrównawczy? Ciśnienie w układzie chłodzenia nie ma prawa się wytworzyć, bo ujdzie przez zbiorniczek. Najprawdopodobniej jest to zwykłe prawo fizyki, ciepłe się rozszerza, zimne zaś kurczy, w momencie kiedy termostat się otwiera, temperatura w wężu gwałtownie wzrasta.
  • #4
    autopoldi
    Level 23  
    Endriu.k wrote:


    Wymieniłbym uszczelkę ale miałem kiedyś identyczny przypadek w Tico, wymieniłem w tedy uszczelkę i niestety na darmo się narobiłem gdyż nic to nie zmieniło. W związku z tym mam pewne wątpliwości i niechęć by w tym przypadku znów się nie narobić niepotrzebnie.

    Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia prawdę ci powie.....
  • #5
    Endriu.k
    Level 15  
    Ok, więc przyjmujemy iż tak po winno być.
    Niestety mam jeszcze jeden dylemat związany z chłodzeniem tegoż silnika.
    Mianowicie, przy zbiorniczku wyrównawczym jest dodatkowy wężyk (foto) który zwisa sobie swobodnie i służy on niby do odprowadzania nadmiaru płynu ze zbiorniczka.
    Niestety u mnie jeżeli on wisi swobodnie to już po 50 - 100 kilometrach potrafi wyrzucić przez ten wężyk z litr płynu i zaświeca się kontrolka na desce niskiego poziomu płynu. I tak dolewam a on ciągle wylatuje tym wężykiem.

    VW Sharan 2.0 '96 - Puchnie wąż od układu chłodzenia.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Silnik pracuje równo, nie ma problemów z odpalaniem?
    Nie zawsze pojawia się olej w zbiorniczku jak jest uszkodzona uszczelka. Czasami są tylko przedmuchy do układu chłodzenia ale wtedy po dłuższym postoju są problemy z odpaleniem bo na tłoku siedzi płyn chłodniczy.
  • #7
    Endriu.k
    Level 15  
    Więc może napiszę wszystko co zaobserwowałem to może po tym coś się stwierdzi...

    1. Po odpaleniu na zimnym nie kopci nie dymi odpala od strzału.
    2. Czasami po odpaleniu przez 5-10sekund ma nie równe obroty które się ustabilizują
    3. Płyn wycieka tym wężykiem (foto) gdy wisi luźno ku dołowi i muszę dolewać dość dużo płynu w tedy.
    4. Gdy ten wężyk dam do góry nad zbiorniczek wyrównawczy to płynu nim nie wyrzuca i w tedy poziom płynu jest cały czas dobry.
    5. Na zimnym stan płynu jest między min a max a gdy gorący to spada do 2-3 cm poniżej minimum, później wraca do normy.
    6. Białej mazi nigdzie nie ma wszystko czyściutkie i "pachnące".
    7. Na wolnych obrotach zanika ogrzewanie samochodu.
    8. Podczas jazdy silnik się nie przegrzewa wręcz jest lekko niedogrzany.
    9. Jak odkręcę korek w wyrównawczym i dam pół gazu to wyrzuca płyn jak cholera przez otwór od korka.
    10. No i mocno puchnie wąż górny od chłodnicy.

    To chyba wszystko.
  • #8
    autopoldi
    Level 23  
    Z tego co napisałeś to najprawdopodobniej masz uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego (nie utrzymuje ciśnienia), albo spaliny w układzie chłodzenia.
  • #9
    Endriu.k
    Level 15  
    autopoldi wrote:
    Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia prawdę ci powie.....

    Pojechałem do Fiata, podłączyli mi jakąś menzurkę do zbiorniczka wyrównawczego zamiast korka i na wolnych obrotach czekali z minutę. Jakiś płyn w menzurce zabarwił się na zielono i na podstawie tego stwierdzili, że rośnie ciśnienie w zbiorniczku więc uszczelka lub głowica do wymiany.
    Czy to jest wiarygodny test?. Bo kolega wyżej pisał, że to powinien być test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym, a takiego testu nigdzie w moim mieście nie robią. Wszędzie już byłem i tylko we Fiacie zrobili coś takiego.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To jest właśnie ten test!
  • #11
    robokop
    Moderator of Cars
    Skoro test tak wypadł, więc niestety - rozbiórka. Masz dwie dodatnie przesłanki do tego - nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia i pozytywny wynik testu. Głowica od razu do planowania i testu szczelności, będzie trochę drożej, ale pozwoli uniknąć rozczarowania.
  • #12
    Endriu.k
    Level 15  
    Jaka tam uszczelka idzie, miękka czy metalowa?.
  • #13
    autopoldi
    Level 23  
    Metalowa. Ale jak już napisał robokop najpierw głowica na szczelność musi być sprawdzona na gorąco w specjalnym urządzeniu.
  • #15
    autopoldi
    Level 23  
    Faktycznie pewnie jest miękka . Sorki zmęczenie daje o sobie znać, nie spojrzałem na rocznik.
  • #16
    optirok
    Level 2  
    miałem podobny przypadek w swojej alhambrze 2.0 b/g wzrastało mi ciśnienie w układzie wodnym trwało to chyba z tydzień albo więcej. Wymieniłam termostat bo temperatura płynu skakała jak oszalała i wyrzucało płyn ze zbiorniczka. okazało się że sprawa jest banalna, układ wodny był zapowietrzony były mrozy i trochę płyn przymroziło. Kolega w sharanie też 2.0 miał podobny problem po wymianie płynu. Gdzieś na forum czytałem że jeśli jest taki problem trzeba ustawić tak samochód żeby stał pod dość dużym kątem i to pomaga w odpowietrzeniu układu jeśli to jest problemem.
  • #17
    Endriu.k
    Level 15  
    Sorki, że tak późno ale dopiero zebrałem siły i zrzuciłem głowicę.
    Prawdę mówiąc na starej uszczelce nie widać żadnych uszkodzeń :? .
    Ale wracając do uszczelki (miękka czy twarda) stara wygląda jak na zdjęciu, z zewnątrz jest miękka w środku jest stalowa blacha.
    Więc jaką kupić, do jakiej się ona zalicza ta oryginalna do miękkiej czy twardej?...bo na allegro są dwa rodzaje a miękka jest prawie o połowę tańsza..

    VW Sharan 2.0 '96 - Puchnie wąż od układu chłodzenia.
  • #19
    Endriu.k
    Level 15  
    OK, czyli miękka.



    No niestety u mnie w mieście w każdym sklepie mają tylko metalowe, no i byłem zmuszony taką kupić. Na allegro za długo czekania.

    Jaką kombinacją i momentem teraz dokręcić głowicę?.