Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora ACUMAX serii AM (AGM)

30 Sty 2013 08:54 2544 10
  • Poziom 8  
    Witam.

    Z góry przepraszam, jeśli problem jest banalny - kompletnie się na tym nie znam i potrzebuje porady... :)

    Akumulator jest częścią układu zasilającego telefon, podpiętego do prądnicy rowerowej w piaście (6V 3W). Układ właściwie sprawuje się bez zarzutu (podczas jazdy ładuje/zasila telefon za pośrednictwem ładowarki samochodowej, a w momencie postoju telefon zasilany jest z akumulatora, o którym mowa). Jedyny problem jest taki, że akumulator ładuje się od pewnej prędkości, więc czasami po prostu szybciej się rozładowuje, niż ładuje (jeżdżę dużo z sakwami, po piaszczystych drogach)...

    Pytanie: czym mógłbym doładować ten układ w warunkach domowych (jaka ładowarka), żebym nie musiał wymontowywać akumulatora albo kupować stosunkowo drogich urządzeń do ładowania aku AGM?

    Specyfikacja akumulatora: http://www.charbike.eu/Instrukcje/AM0_8_12.pdf
    Trochę zdjęć z montażu na rowerze (może się przydadzą): http://autobus.bikestats.pl/646896,Bory-Tucholskie-2011-17.html

    Z góry dziękuję, pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 28  
    Cześć. Ładowarka do ładowania akumulatorów żelowych 12 V.Na tym akumulatorze jest na pewno napisano jakim prądem i jakim napięciem trzeba ładować.
    Moderowany przez arnoldziq:

    No jest. Wszystko znajduje się w PDF-ie załączonym w pierwszym poście.

  • Poziom 8  
    daduszeryf napisał:
    Cześć. Ładowarka do ładowania akumulatorów żelowych 12 V.Na tym akumulatorze jest na pewno napisano jakim prądem i jakim napięciem trzeba ładować.


    Tak, jest napisane w specyfikacji, jednak gdybym nie chciał kupować oryginalnej ładowarki to - zważywszy, że układ ładowany jest ze wspomnianej prądnicy rowerowej - nie można by użyć jakiejś "standardowej" ładowarki 6V o odpowiednim prądzie? Zdaję sobie sprawę z tego, że moje "kombinowanie" może brzmieć nieco idiotycznie, ale - jak wspomniałem - nie znam się na tym...
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 28  
    Proszę napisz co jest napisane na tym akumulatorze to wtedy będzie można coś Ci doradzić.

    Moderowany przez arnoldziq:

    Proszę się zastanowić, zanim kolega coś napisze! Wszystko znajduje się w PDF-ie załączonym w pierwszym poście.

  • Poziom 8  
    daduszeryf napisał:
    Proszę napisz co jest napisane na tym akumulatorze to wtedy będzie można coś Ci doradzić.


    Tu jest specyfikacja -> http://www.charbike.eu/Instrukcje/AM0_8_12.pdf .

    speedy9 napisał:
    Przecież wszystko jest w PDFie. Zalecany prąd ładowania 0,08A. Maksymalny 0,24A.


    Mam rozumieć, że jakakolwiek ładowarka napięcia stałego 14V i 0,08-0,24A naładuje ten akumulator?
  • Pomocny dla użytkowników
  • Poziom 8  
    speedy9 napisał:


    Dzięki, ciekawa lektura (strona z zestawami do samodzielnego montażu na pewno się przyda). Jednak mam pewną wątpliwość: ładowarka z linku służy (jak się domyślam) do ładowania akumulatorów bezpośrednio. Nie chcę wymontowywać mojego aku z zestawu, w którym pracuje (to by się mijało z celem)... Pytanie, czy mogę tę ładowarkę, której link mi podałeś podłączyć bezpośrednio tam, gdzie zazwyczaj podłączane są przewody biegnące od zasilającej układ piasty?

    Generalnie (na zdecydowanie "chłopski rozum" - proszę się nie śmiać) wyobrażałem sobie to tak: jeśli urządzenie (całe urządzenie, nie sam akumulator!) jest zasilane z 6V piasty rowerowej, to wystarczy zamiast piasty podłączyć zwykły zasilacz stabilizowany 6V i powinno się naładować bez kłopotu...
  • Pomocny dla użytkowników
    Trudno powiedzieć co siedzi w samym układzie na wejściu. Jeśli przetwornica, to zasilacz stabilizowany się nie nadaje. Generalnie instrukcja informuje, że
    Cytat:
    CharBike jest zasilany prądem zmiennym nie większym niż 35V (dynamo 6V 3W spełnia wymagania)
    czyli potrzebujesz zwykłego transformatora sieciowego o napięciu wyjściowym w tych granicach i mocy też min 3W.
    Swoją drogą to dziwi mnie zastosowanie akumulatora żelowego w CharBike. Czemu nie Li-Ion?
  • Poziom 28  
    Witam.Zainteresowała mnie ta ładowarka z linku http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2309.pdf Czy tam nie ma błędu w schemacie. Minus akumulatora moim zdaniem powinien być połączony z emiterem T2 i rezystorami R 8,9,10,11,12.Czy ktoś mógłby to sprawdzić.Dziękuję.