Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V70 2.4D - Nierówna praca silnika (losowo) na biegu jałowym

beezle 30 Sty 2013 10:28 3165 1
  • #1 30 Sty 2013 10:28
    beezle
    Poziom 9  

    Witajcie

    Wczoraj po przejechaniu trasy ~40km, odczekując aż wychłodzi się trochę turbo (luz, puszczone sprzęgło, pogaszone odbiorniki prądu łącznie z klimą), wsłuchiwałem się w pracę silnika. Co jakis czas, raz na okolo 3-4 minuty, silnik pracował głosniej (około 1-2 sek).

    Brzmiało to, jakby lekkie dodanie gazu (wskazówka obrotomierza nie drgnęła). Zaniepokoiło mnie to, ale w sumie nic się nie działo, do momentu aż go zgasiłem i ponownie odpaliłem po około 20 minutach.

    Podczas ruszania chyba zbiegł się moment dodania gazu i tego, nazwijmy to "zakłócenia" i auto zgasło z komunikatem "konieczna naprawa silnika". Odpalił bez problemu i pojechałem dalej, około 20 km.

    W trakcie jazdy, wszystko ok - moc w normie, żadnego szarpania. Podczas kolejnego postoju wsłuchałem się i po około 3 minutach znów ten objaw, tylko tym razem drgania większe... i tak co 2-3 minuty.

    Po powrocie do domu objawy lekko zelżały, ale mimo to podpiąłem kompa i miałem dwie "usterki":
    - wykryto nieszczelnosc w dolocie paliwa (niewielka nieszczelnosć)
    ten błąd był już nieraz, gdy mocno próbowałem wcisnąć gaz na niskim biegu, np. rozpędzić się przy wyprzedzaniu z 40km/h do 100km/h na 3 biegu.
    - zbyt niskie cisnienie paliwa na listwie wtryskowej (kolektor)
    tego nigdy nie bylo wczesniej

    Pytania:
    - czy wymienione błędy mogą mieć cos ze sobą wspólnego? względnie: który może odpowiadać za przyczynę, który za skutek itp?

    Co może być przyczyną niskiego cisnienia paliwa? Gdyby to była pompa paliwa lub filtr, to problem byłby chyba odczuwalny podczas jazdy? Intercooler i lewe powietrze chyba tez odpada, bo problem jest (na razie) widoczny tylko na postoju. Może regulator cisnienia paliwa? Ostatecznie common-rail i wtryski, ale to zostawie na koniec.

    Problem pojawił się podczas odwilży. Może ma to jakis związek (trochę wczoraj padało). Łudzę się trochę, że to może kwestia zawilgocenia lub rozszczelnienia (intercooler lub okolice) przez zamarzniętą wodę.

    Planuję wymianę filtra paliwa i wlanie dodatku do paliwa (czyszczącego układ paliwowy). Do wymiany mam poduszkę pod skrzynią biegów, autko ma ~240kkm przebiegu wskazywanego przez licznik.

    Macie jakies sugestie?

    EDIT: Wydaje się, że problem pojawia się tylko na ciepłym silniku. Wczoraj po wychłodzeniu (2h po zgaszeniu) problem nie był widoczny.

    1 1
  • #2 07 Mar 2013 20:32
    beezle
    Poziom 9  

    No i się posypało. Na komputerze nie wykrył nic, a problemem był... rozrząd, z którym dziś się pożegnałem. Autko stoi w serwisie, w którym go robili jakiś czas temu (sierpien 2012, przy 231k km). Co ciekawe, miesiac czy dwa pozniej (niespelna 3k km od wymiany) wrocilem tam z dziwnymi objawami stukania z okolic rozrzadu - na zimnym silniku. Stwierdzili, ze wszystko jest ok, ze moze to pasek klinowy itp. No i teraz przy 240k km paseczek zjechal w dolnej czesci silnika, a napinacz lezal sobie w obudowie. Czekam na info. Dobrze, ze wzialem fakturke i mam podkladke, ze bylem u nich z informacja. Ciekawe, ze zadnych bledow nie bylo. Po prostu zgasl, poczulem tylko jakis dziwny luz (pewnie wtedy, gdy pasek calkiem juz zjechal z kola).

    Maly offtopic: ciekaw jestem, jaka bedzie ich strategia. Ja zrobilem wszystko, co moglem. To mechanicy sa winni. Czy ktos z Was ma doswiadczania, jak do tematu podejsc? Poczatkowo chce poczekac na ich propozycje, w najgorszym razie sad itp. Jakies wskazowki?

    0
  Szukaj w 5mln produktów