Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 906 - po wymianie alternatora nie ładuje akumulatora

30 Sty 2013 11:30 9114 9
  • Poziom 15  
    Witam.
    Mam problem ze Sprinterem 906. Po wymianie alternatora nie ładuje akumulatora.
    Na komputerze pokazało błąd: błędny sygnał na przewodzie LIN.
    Po skasowaniu błędów, błąd już nie wraca, a alternator nie ładuje.
    Założony też jest nowy taki sam regulator.
    Przewód z sterownika do alternatora sprawdzony został na przejście i jest ok.

    Czy ktoś wie, w czym może tkwić problem i jak jest sterowany alternator ze sterownika?
    Pozdrawiam.
  • Spec od Mercedesów
    Jak sam przeczytałeś - błędny sygnał na przewodzie LIN.
    Otóż kabelek, który jeszcze niedawno prowadził z alternatora na kontrolkę w liczniku został zastąpiony prze przewód komunikacyjny LIN (Local Interconnect Network) przez który następuje komunikacja sterownika silnika z alternatorem. Komunikacja odbywa się w obie strony - sterownik silnika może również kontrolować i regulować obciążenie alternatora. Oba regulatory: stary i nowy (LIN) mają w zasadzie identyczne wymiary i jest możliwe nieświadome zamontowanie typu niewłaściwego. Z tego, co jednak pamiętam, to jakieś tam awaryjne ładowanie jest - świeci tylko kontrolka na liczniku "z akumulatorem".
  • Poziom 15  
    Rozumiem, ale błąd był przed wymianą regulatora na nowy, a teraz po skasowaniu błędów już się nie wyskakuje ponownie, ale alternator nie ładuje.
  • Poziom 19  
    Mateusz1560 napisał:
    Rozumiem, ale błąd był przed wymianą regulatora na nowy, a teraz po skasowaniu błędów już się nie wyskakuje ponownie, ale alternator nie ładuje.
    opisz cos wiecej , kontrolka ladowania swieci? alternator sie grzeje? sam regulator wymieniales? jak wygladaja pierscienie na wirniku? po dodanie gazu napiecie maleje czy stoi?
  • Poziom 15  
    Żadna kontrolka się nie świeci, wymieniony alternator (używka) + nowy regulator, jak dodam gazu napięcie stoi.
  • Poziom 19  
    pierscienie jak wygladaja? a co ze starym alternatorem? przeloz regulator do stargo i sprawdz, regulator orginal czy zamiennik chinski?
  • Poziom 10  
    U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować, zobaczymy jaki będzie efekt.
  • Spec od Mercedesów
    W starym aucie kabelek cienki z alternatora był połączony z kontrolką ładowania. W W-906 cienki kabel jest kabelkiem komunikacyjnym. Jest to tzw. sieć LIN (coś jak CAN tylko inaczej)
    Problem jest taki, że regulatory napięcia pasujące do tego auta (stary i nowy) mają bardzo podobne gniazda. Podejrzewam, że został zamontowany stary typ regulatora zamiast nowego.
  • Poziom 10  
    Stary reguator wizualnie był inny, bo ten kabelek montowany był nie przez kostke, a "na śrubke" tak to nazwijmy. Jeśli się orientujesz, to wyjaśnij mi dlaczego te regulatory mają kostkę na 2 piny (ten regulator który mam zamontowany oraz ten który był wcześniej), a w samochodzie jest tylko 1 kabelek, drugi pin jest pusty w kostce.
    Naprawie stary alternator i powinno wszystko wrócić do normy. Zobaczymy po niedzieli.
  • Poziom 15  
    Dzięki za odpowiedzi, zamykam temat.