Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 906 - po wymianie alternatora nie ładuje akumulatora

Mateusz1560 30 Jan 2013 11:30 11814 9
  • #1
    Mateusz1560
    Level 15  
    Witam.
    Mam problem ze Sprinterem 906. Po wymianie alternatora nie ładuje akumulatora.
    Na komputerze pokazało błąd: błędny sygnał na przewodzie LIN.
    Po skasowaniu błędów, błąd już nie wraca, a alternator nie ładuje.
    Założony też jest nowy taki sam regulator.
    Przewód z sterownika do alternatora sprawdzony został na przejście i jest ok.

    Czy ktoś wie, w czym może tkwić problem i jak jest sterowany alternator ze sterownika?
    Pozdrawiam.
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Jak sam przeczytałeś - błędny sygnał na przewodzie LIN.
    Otóż kabelek, który jeszcze niedawno prowadził z alternatora na kontrolkę w liczniku został zastąpiony prze przewód komunikacyjny LIN (Local Interconnect Network) przez który następuje komunikacja sterownika silnika z alternatorem. Komunikacja odbywa się w obie strony - sterownik silnika może również kontrolować i regulować obciążenie alternatora. Oba regulatory: stary i nowy (LIN) mają w zasadzie identyczne wymiary i jest możliwe nieświadome zamontowanie typu niewłaściwego. Z tego, co jednak pamiętam, to jakieś tam awaryjne ładowanie jest - świeci tylko kontrolka na liczniku "z akumulatorem".
  • #3
    Mateusz1560
    Level 15  
    Rozumiem, ale błąd był przed wymianą regulatora na nowy, a teraz po skasowaniu błędów już się nie wyskakuje ponownie, ale alternator nie ładuje.
  • #4
    mazda323c
    Level 19  
    Mateusz1560 wrote:
    Rozumiem, ale błąd był przed wymianą regulatora na nowy, a teraz po skasowaniu błędów już się nie wyskakuje ponownie, ale alternator nie ładuje.
    opisz cos wiecej , kontrolka ladowania swieci? alternator sie grzeje? sam regulator wymieniales? jak wygladaja pierscienie na wirniku? po dodanie gazu napiecie maleje czy stoi?
  • #5
    Mateusz1560
    Level 15  
    Żadna kontrolka się nie świeci, wymieniony alternator (używka) + nowy regulator, jak dodam gazu napięcie stoi.
  • #6
    mazda323c
    Level 19  
    pierscienie jak wygladaja? a co ze starym alternatorem? przeloz regulator do stargo i sprawdz, regulator orginal czy zamiennik chinski?
  • #7
    viper11
    Level 10  
    U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować, zobaczymy jaki będzie efekt.
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    W starym aucie kabelek cienki z alternatora był połączony z kontrolką ładowania. W W-906 cienki kabel jest kabelkiem komunikacyjnym. Jest to tzw. sieć LIN (coś jak CAN tylko inaczej)
    Problem jest taki, że regulatory napięcia pasujące do tego auta (stary i nowy) mają bardzo podobne gniazda. Podejrzewam, że został zamontowany stary typ regulatora zamiast nowego.
  • #9
    viper11
    Level 10  
    Stary reguator wizualnie był inny, bo ten kabelek montowany był nie przez kostke, a "na śrubke" tak to nazwijmy. Jeśli się orientujesz, to wyjaśnij mi dlaczego te regulatory mają kostkę na 2 piny (ten regulator który mam zamontowany oraz ten który był wcześniej), a w samochodzie jest tylko 1 kabelek, drugi pin jest pusty w kostce.
    Naprawie stary alternator i powinno wszystko wrócić do normy. Zobaczymy po niedzieli.
  • #10
    Mateusz1560
    Level 15  
    Dzięki za odpowiedzi, zamykam temat.