Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
RenexRenex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford focus 1,8 tddi 2002 rok - nie działa nadmuch na 1,2,3 biegu, 4 działa

30 Sty 2013 20:10 4389 5
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich na "elektrodzie"

    Piszę tu pierwszy raz, dlatego proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.

    Mój problem polega , jak w tytule, z tym ,że zanim postanowiłem napisać, prześledziłem dziesiątki stron, i nie znalazłem odp.

    Wymieniłem bezpiecznik termiczny (10A, 216 st.C) i nic, następnie kupiłem nowy przełącznik (ten w kabinie) i nic, bezpiecznik - zielony 30 A ok. wentylator chodzi lekko, nasmarowany, przeczyszczony i nic, moduł rezystora ma jednolity jasno zielony kolor, nie ma żadnych wybrzuszeń, wygląda na sprawny.
    Proszę o jakieś podpowiedzi, sugestie, jaka może być jeszcze przyczyna nie działania wentylatora.

    Z poważaniem

    Marek
    [/syntax][/s]
  • RenexRenex
  • Użytkownik obserwowany
    Do wymiany rezystor wentylatora - było z milion razy na forach.
  • RenexRenex
  • Poziom 32  
    COś źle wymieniłeś, albo nie to co trzeba lub uszodziłeś
  • Poziom 38  
    Jak montowałeś nowy bezpiecznik termiczny? Lutowanko, czy jakoś inaczej. Wlutuj na test zworke z kawałka przewodu zamiast bezpiecznika termicznego.
  • Poziom 2  
    witam ponownie

    nie mam zbytnio dużo czasu aby zajmowac się nadmuchem. dzisiaj wolna sobota, szukam, szukam i......... sprawdziłem wszystko , od A do Y , pozostało Z. Kupiłem okazyjnie dwa przełączniki, bo przecież po badaniach u elektryka silnika, rezystora wszystko ok. termik też ok. podłączyłem jeden przełącznik nic, drugi nic, (cena za obydwa 15 PLN, nowy w ASO 97 PLN) więc przełącznik do rozbiórki, delikatne rozwarcie zacisków, i otwarty. Wszystkie "styczniki miedziane czyste" Sedno sprawy _ ten "największy" plusowy jest trochę zapadnięty, dlatego nie ma styku, na zewnątrz przełącznika wyrażnie widać wychodzące z przegrzania dwie miedziane końcówki - lutownicą od zewnątrz nagrzałem końcówki, weszły w głąb plastiku, nadlałem innym plastikiem pozostały otwór, i do auta sprawdzić, działa na wszystkich 4 biegach. Jak długo to tego nie wiem, ale problem rozwiązałem. Może nie jest to napisane typowo :technicznym językiem: ale każdy, troche wiedzący "kuma" o co idzie.

    Z pozdrowieniami