Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Arduino - Arduino sterowanie włącznikiem światła

m-z-p-w 30 Sty 2013 20:54 7809 8
  • #1 30 Sty 2013 20:54
    m-z-p-w
    Poziom 9  

Witam.

Jestem początkujący i szukam pomysłu jak przerobić szybko i jak najmniej inwazyjnie włączniki światła w mieszkaniu. Tak abym mógł z poziomu Arduino (lub komputera, telefonu itp - to nieważne) mógł włączyć lub wyłączyć oświetlenie. Ale w taki sposób aby jak włączę światło włącznikiem na ścianie to w Arduino będę wiedział że ten włącznik jest już włączony i będę mógł go wyłączyć przez Arduino lub odwrotnie gdy włączę przez Arduino to będę mógł wyłączyć na ścianie.
    [System widzi, które włączniki są w jakie pozycji, mogę przełączać włączniki przez system lub ręcznie na ścianie).

Robię w mieszkaniu remont i jest to dobra okazja gdy chcę zrobić namiastkę 'inteligentnego Domu".

Jakie moduły będą mi potrzebne aby użyć do połączenia z włącznikami jak najmniej przewodów 1-Wire, I2C, bezprzewodowo ?

Pozdrawiam.
    Paweł

0 8
  • Relpol
  • #2 30 Sty 2013 23:13
    piotrva
    Moderator na urlopie...

Najlepiej zrób tak - każdy wyłącznik zmień na schodowy, do tego dodaj przekaźnik działający jako drugi wyłącznik schodowy. Co do sterowania to musisz puścić skrętkę i na pewno nie 1-wire ani nie i2c (działają na niewielkich odległościach i nie lubią 230VAC w pobliżu) tylko RS485 w odpowiednio ekranowanych kabelkach + jakieś małe procesorki (attiny np.) sterujące przekaźniki i dodatkowo monitorujące napięcie na wyjściu wyłącznika.

0
  • Relpol
  • #3 31 Sty 2013 08:09
    mzpw
    Poziom 9