Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito 2.3TD - Właściwy kąt wtrysku

paweł37 12 Lut 2013 08:17 12312 37
  • #31 12 Lut 2013 08:17
    paweł37
    Poziom 10  

    Dostałem mail z pomocą, Dzięki serdeczne!

    Dodano po 22 [minuty]:

    A wiesz może przy ilu powinna spadać, łatwiej by mi było to teraz tak ustawić, regulacja na pompie bedzie za krótka.

  • #32 13 Lut 2013 06:19
    tomek70
    Poziom 20  

    Nie wiem przy ilu , ale była by to bardzo niedokładna regulacja. Dlatego używa się do tego rurki kapilarnej zamontowanej na pierwszy króciec na pompie.

  • #33 13 Lut 2013 07:01
    paweł37
    Poziom 10  

    Tak zrobiłem , użyłem rurki własnej roboty, tylko ustawiłem pierwszą krople na 23st i mówisz że to za wczesny wtrysk , dlatego zapytałem czy wiesz przy ilu powinna spadać żeby trafić w czas ?

  • Pomocny post
    #34 13 Lut 2013 09:47
    dizba
    Poziom 29  

    paweł37 napisał:
    ustawiłem pierwszą krople

    To ma być 1 kropla na sekundę [ciągłe kapanie].

  • Pomocny post
    #35 13 Lut 2013 11:30
    tomek70
    Poziom 20  

    paweł37 napisał:
    Tak zrobiłem , użyłem rurki własnej roboty, tylko ustawiłem pierwszą krople na 23st i mówisz że to za wczesny wtrysk , dlatego zapytałem czy wiesz przy ilu powinna spadać żeby trafić w czas ?
    Ustawiasz początek wtrysku , czyli w momencie kiedy sekcja ZACZYNA podawać paliwo powinno być 23 st.

  • #36 19 Lut 2013 07:29
    paweł37
    Poziom 10  

    Panowie, dziękuje wszystkim za pomoc, auto pali, jezdzi , praca jest dość twarda ale to wina wtryskiwaczy, czemu te znaki nie pasują niemam pojęcia u stawiłem kapilarką. Pozdrawiam.

  • #37 04 Mar 2013 20:57
    paweł37
    Poziom 10  

    Witam, panowie dziś kolega zauważył, że ta głośna praca zaczyna się w momencie kiedy przekażnik wyłącza świece żarowe, potem kiedy silnik jest gorący jest lepiej, czy to coś z pompa, wtryskami czy jeszcze zły kąt?

  • #38 12 Gru 2013 21:37
    MALY001
    Poziom 12  

    Wiem że temat stary ale może komuś się przyda... Może ktoś będzie szukał takiego info...

    1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin.
    2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP))
    3. odkręcamy śrubę zaślepiającą na pompie wtryskowej (którą śrubę znajdziecie w necie) i patrzymy czy wypustek na wałku pompy jest na samym środku otworu. Jeśli nie luzujemy 3 śruby trzymające pompę i regulujemy śrubą do regulacji tak aby wypustek znajdował się idealnie na środku.
    4. skręcamy śruby od pompy, wkręcamy zaślepkę na pompie i samochód ma odpalić.

    Ps. Sam osobiście szukałem info kiedy zaczyna się wtrysk (początek wtrysku) patrząc na 1 sekcji pompy wtryskowej tzw rurką kapilarną (sam używałem pustego wkładu od długopisu) i po kilku dniowych poszukiwaniach dowiedziałem się od znajomego mechanika że według tabeli którą ma w zwykłych vitach jest to 24° przed OT (GMP) ale w tych nowszych z zaworem EGR jest to 19° przed OT (GMP)

    Mowa tu o Vitach 110 D !!! nie wiem jak jest w innych.

    Pozdrawiam
    MALY001

    Muszę zdementować to co napisałem o początku wtrysku...
    Dziś dostałem w swoje ręce takie samo vito (110D) i pierwsze co sprawdziłem to początek wtrysku na rurce kapilarnej, efekt:
    Początek tłoczenia zaczął się 13° przed OT