Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Man Tga 430 99r. - ciężko odpala po wymianie filtra paliwa

31 Jan 2013 09:44 7725 10
  • Level 12  
    Witam, tak jak w temacie po wymianie filtra paliwa bardzo ciężko odpala jak chwile postoi i nie trzyma ciśnienia paliwa (z pod komputera), nigdzie nie widać zaworu zwrotnego czy ktoś miał podobny problem bo już walczymy od poniedziałku. Powiem że na złączkach nie łapie powietrza i nic nie cieknie.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Texa PolandTexa Poland
  • Trucks specialist
    A filtr jaki jest założony?? Tzn. jaki producent i czy oringi są zmienione?? W TGA były problemy właśnie z tymi oringami - jak się zakładało te co dal producent filtra to właśnie były takie jaja. Polecam oryginalne filtry i oringi. Albo chociaż same oringi.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 12  
    Dzięki za szybką odpowiedz, filtr firmy Filtron pe997/1 i był wymieniany jeden oring i po odkręceniu go ropy było teraz do połowy mimo, że zassało powietrze przy odkręcaniu. Będziemy zamawiać oryginalny teraz i napisze co się będzie działo.


    Witam ponownie, filtr został wymieniony na oryginalny Man'owski plus oring i dalej by go odpalić trzeba pompować pompką ręczna. Czy ktoś może się orientuje czy w okolicy filtra jest jakiś zawór zwrotny lub coś, co nie trzyma paliwa w filtrze. :cry:
    Podpiąłem się Texą i wyskakuje błąd Ciśnienia paliwa jako aktywny i Ciśnienie szyny: utrata dla wyrównania ilości odcięcie jako zapamiętany. sprawdziłem wszystko jak texa pisze i nic, ciśnienie ma ok 6 bar,a. I czy możliwe jest, że ma pompę zasilania wstępnego jak tak to gdzie??
  • Level 15  
    Problem może być w ostojniku paliwa jest tam kwadratowy wkład który się wymienia.
  • Level 2  
    Przyczyna może być w obudowie filtra , skoro ucieka nawet na postoju.
  • Level 9  
    U mnie w manie po wymianie filtra paliwa czyszczę jeszcze filtr wstępnego oczyszczania po tej operacji pompuje ręczną pompką aż do momentu gdy usłyszę cykanie kulki zwrotnej na powrocie paliwa do zbiornika . Jeżeli nie słyszysz tej kulki podczas pompowania to znaczy że masz na tym odcinku nieszczelność a jeżeli to nie pomaga to siedzi pompa paliwa. Sprawdzałeś pompę paliwa i ma 6 bar czy 0,6 bar bo 2,2 jest normalne a 0,6 jest za niskie.
  • Level 25  
    2.2 bar jest za niskie .Jeżeli masz ciśnienie 5-6 bar to jest ok . Jeżeli nie masz błędu po stronie niskiego ciśnienia a występuja błędy ciśnienia szyny to prawdopodobnie ciągnie gdzieś powietrze , wtedy ciśnienia są ok ,ale m-prop musi otwierać się więcej i wyświetla błąd . Żeby wykryć "przeciek" podaj ciśnienie powietrza w przewód paliwowy i szukaj wycieków paliwa lub spryskaj roztworem np.mydła i szukaj bąbelkow :) . Miałem przypadek zbyt mocnego dokręcenia pokrywy filtra wstępnego czego efektem bylo nałlamanie i przeciek a raczej ssanie powietrza bo wycieku nie stwierdzono . Sam to połamałem ;) .
  • Level 17  
    Wycieki są raczej na wysokim ciśnieniu a na niskim to się zapowietrza, sprawdź jeszcze ręczną pompkę paliwa.
  • Level 4  
    Ja miałem taką sytuację, wymieniłem filtr paliwa i samochód odpalał na plaku tylko. Przez 2 tygodnie męczyłem się z odpalaniem. Samochód stał w garażu, bo montowałem zabudowę na niego więc nie mogłem zrobić dłuższej przejażdżki co zalecał mechanik. Wkoncu zrobilem przejazdzke 40 KM i na tempomacie chodził przez 2h. Wjechałem do garażu, zgasiłem go i zaraz próbowałem odpalić, lecz nieskutecznie. Kupiłem filtr firmy na H. Kosztował mnie 60 zł, poprzedni był firmy BOSS. Podpompowałem i odpalił bez problemu. Wina taniego filtra.
  • Level 11  
    witam. proszę o podpowiedzi doświadczonych fachowców. 18.440 tgx po wymianie filtrów : paliwa + separa odpala po 6-8 sekundach kręcenia. Filtry hengsta (stosuje od lat bezproblemowo) . Uszczelki nowe, po trasie 3 tys km , ponowiłem operację , kolejne nowe filtry trasa 3 tys km i dalej to samo, wykluczam pompę CR , wtryski, żadnych błędów nie ma , przed wymianą tych filtrów też nie było żadnych problemów z tym autem, po uruchomieniu pracuje normalnie , moc jest , wszystko ok. po zgaszeniu do 15 min odpala normalnie, jak postoi 1 godz problem wraca. Jest zagadka... Zrobiłem doświadczenie przewód ze zbiornika przezroczysty podpiąłem pod pomkę ręczną (w miejscu wejścia oryg, przewodu pal ze zbiornika) paliwo trzyma , przewód pełny, powietrza 0, problem nie ustąpił, wychodzi ze traci na powrocie
  • Level 32  
    Jeżeli wszystko wykluczyles to co tu dodać? Pompka odpowietrzajaca, pęknięta pokrywka filtra, Masz przed filtrem pająka gdzieś w odległości 30 cm od filtra są zaworki w środku kuleczka bywa że po latach ucieknie z miejsca.
    W separatorze jeżeli masz to uszczelki do wymiany.
    Jakie ciśnienie przed filtrem?
    Często po wymianie filtrow objawia się padające pompa.