Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa Romeo 159 1.9 JTD 8v 120K - Alfa 1.9 jtd nie odpala na ciepłym silniku

31 Sty 2013 14:43 18423 15
  • Poziom 8  
    Witam,

    Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku AR 159 1.9JTD 8V 120KM. Na zimnym silniku odpala po kilku obrotach rozrusznika, natomiast jak się zagrzeje i go zgaszę po kilkunastu minutach muszę go kręcić wiele razy. Jeździłem po serwisach warsztatach niestety nic nie wiedzą, kązdy zgadywał co innego i zdarzało się, że samochód 2-3 dni zachowywał się normalnie a później znowu wracał objaw. Ostatnio doszedł nowy objaw gaśnie czasami na wolnych obrotach. Wymieniane były termostat, czujnik położenia wału, regulator ciśnienia na listwie, pompa w baku, EGR, filtr powietrza i paliwa, czyszczone wtryski (nie leją), ciśnienie paliwa sprawdzane jest OK. Komputer nie pokazuje żadnych błędów nawet po podpięciu oryginalnego testera. Dodam jeszcze, że samochód bez problemu palił przy kilkunastostopniowych mrozach od "kopa" natomiast od wczoraj temperatura jest w plusie i rano też ma problem z odpaleniem. Już mi ręce opadają nie wiem gdzie się udać i co robić. Jak ktoś miał podobny problem proszę o pomoc. Pozdrawiam
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 22  
    Jeżeli wszystkie rzeczy, o których piszesz były by na pewno sprawne to nie ma takiej możliwości, żeby ten silnik nie palił. Coś po drodze zostało pominięte lub sprawdzane błędnie albo w złych warunkach. Zakładając, że ciśnienie paliwa w trakcie rozruchu osiąga założoną wartość (ok. 300bar), sterownik silnika widzi obroty i ma zezwolenie na start to silnik musi odpalić. Oczywiście mechanicznie też wszystko musi być ok. (rozrząd, ciśnienie sprężania itd). Jeżeli nie będziesz mógł podać na forum wartości parametrów pracy silnika podczas rozruchu to obawiam się, że nikt Ci tutaj nie pomoże. Chyba, że chcesz dalej wymieniać wszystko po kolei...

    Pozdrawiam...
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 8  
    Jedyne co jeszcze przychodzi do głowy to regulator ciśnienia, wprawdzie nowy ale może jest wadliwy wtedy trzeba będzie reklamować, tylko nie bardzo wiem jak go sprawdzić. W przyszłym tygodniu będę u mechanika to wrzucę parametry rozruchu.

  • Poziom 34  
    rozrusznik->połaczenia kablowe->akumulator

    Taki tok diagnostyki bym obrał.
  • Poziom 42  
    Jak już "zapali" na ciepłym , to jakie chmury z wydechu?? czarne , białe , sadza?
  • Poziom 8  
    Biała chmura
  • Poziom 8  
    No i znowu coś ciekawego. Wszelkie dolegliwości ustąpiły pali na ciepłym i zimnym, teraz pozostało czekać czy się powtórzy podejrzewam, że przywiesił się jakiś czujnik
  • Poziom 15  
    Miałem dość podobnie (fiat1,3 jtd) tzn. nawet na ciepłym silniku na niskich obrotach z tyłu biała chmura, na wysokich obrotach objaw ustepował, płynu chłodzącego nie ubywało. Na kompie żadnych błędów. W niedługim czasie (kilkaset km) biała chmura w całym zakresie obrotów (ale to chmura, że w lusterku nic innego), na wolnych obrotach nierównomierna praca silnika, szarpanie. Typowany był lejący wtryskiwacz. Sprawdzanie, który odbywało się poprzez wyciągnięcie (kolejno i w czasie pracy silnika) wtyczek do wtryskiwaczy. Po ustaleniu którego cylindra dotyczy szarpanie podmieniany był wtryskiwacz, bez efektu . Usterka okazała się poważna pt. wymiana pod/wygiętego korbowodu (wraz z tłokiem) co powodowało niespalanie w jednym cylindrze (przy czym dym nie leciał np. z wlewu oleju chociaż to akurat się chyba lekko kłóci z wcześniejszym). wniosek -> sprawdzić ciśnienie spręzania na cylindrach (ale to u mnie, Tobie nie życzę takiej usterki). Zenek1100 daj znać po wszystkim jaka była usterka. Pzdr m2m2.

    Moderowany przez tzok:

    m2m2 napisał:
    Sprawdzanie, który odbywało się poprzez wyciągnięcie (kolejno i w czasie pracy silnika) wtyczek do wtryskiwaczy.
    W przypadku wtryskiwaczy piezoelektrycznych taka procedura jest kategorycznie zabroniona i grozi uszkodzeniem jednostki sterującej silnika.

  • Poziom 10  
    Witam
    Mam podobny problem z odpalaniem ale tylko na "niedogrzanym" silniku. Na zimno odpala od strzała, przejadę np. 2 km, zgaszę i odpalam po 1 godz postoju. Z tego co wiem świece grzeją tylko do pewnej temp. Później silnik musi poradzić sobie z odpaleniem bez grzania świec.
    Czy można zwiększyć temp po której sterownik nie grzeje świec? Albo może wmontować urządzenie/sterownik które sprawia że świece grzeją niezależnie od temperatury. Jakie urządzenie wybrać?
  • Poziom 8  
    Problem powrócił okazało się, że problem pojawia się jak zatankuje do pełna. Tego się nie spodziewałem, problem ustępuje jak poziom paliwa zejdzie poniżej połowy lub jak postoi samochód całą noc. Ktoś może wie czym spowodowana jest usterka?
  • Poziom 10  
    Może robi się podciśnienie w baku. Korek wlewu powinien przepuszczać powietrze. Może się coś zapchało. Sprawdź czy jak odkręcisz korek będziesz słyszał "syknięcie"
  • Poziom 1  
    czy juz wiadomo co było dokładnie przyczyna

    Dodano po 1 [minuty]:

    witam mam ten sam problem jutro rano okaze sie czy odpali bo na ciepłym musze długo krecic ale jak odpali to traci obroty i gasnie

    Dodano po 3 [minuty]:

    witam mam ten sam problem jutro rano okaze sie czy odpali bo na ciepłym musze długo krecic ale jak odpali to traci obroty i gasnie
  • Poziom 2  
    witam posiadam 159 1.9 120km8v mialem tez problem z odpalaniem na ciepłym jak i na zimnym silniku mam dobrego mechanika stwierdził ze wystarczy przeczyscic czujnik na pompie i na listwie dodam ze nie pokazywalo żadnego błędu
    sprawdzilem domowym sposobiem tez pompke w zbiorniku i była ok 7 bar
  • Poziom 27  
    masz dobrego mechanika a szukasz porady na forum w tematyce elektronika... Oddaj samochod mechanikowi skoro jest dobry i niech naprawi a dmuchac i czyscic czujnik to mozesz gdzie indziej. Nie zawsze będzie pokazywalo błedy. Pasuje jeszcze wiedziec co i gdzie czytać z danych chwilowych
  • Poziom 2  
    Człowieku napisałem co było u mnie i te jak to nazwałem czyszczenie pomogło to po co mam go do mechanika dawac pomysl czasem albo zmien zawod widze inni maja takie objawy jak moje auto miało wiec napisałem a ty problem masz nawet pewnie nie wiesz jak prosto sprawdzic pompke paliwaa gdzie bys musiał zapłacic w warsztacie 200 zł.....pozdrawiam;)
  • Poziom 9  
    W moim przypadku nie chciał odpalać na ciepłym silniku z powodu czujnika położenia wału, jednakże był to silnik 1.9 jtd 105km