Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[E36] Za niskie i falujące wolne obroty M52B25

b1joooker 31 Jan 2013 21:09 9282 22
  • #1
    b1joooker
    Level 10  
    Tak jak w temacie Mam probblem w Swojej M52B25 a mianowicie wolne obroty utrzymują się na poziomie 500 na zimnym silniku Mają około 650 a przy np. wyrzucaniu na luz potrafią spaść lekko poniżej 500 i wrócić spowrotem do 500 . spadają wmiarę szybko ale potrafią się zatrzymać podczas spadania przy 1000 lub poniżej 1000 . Dodam że przepustnica jest wyczyszczona krokowiec też Vanos ma wymienione uszczelniacze separator wyczyszczona co jeszcze można zrobić bo Mi już niestety skończył się pomysły a Mechanicy wymyślają Bóg wie co a efektu nie widać .... Z góry dziękuję bardzo za pomoc :( ... bo różne fora przewertowałem i każdy piszę o czyszczeniu przepustnicy , przepływki,krokowca a u Mnie to wszystko już zostało zrobione a problem jest dlaej jedyne co dało cokolwiek to wymiana uszczelniaczy vanosa bo wcześniej po wyrzuceniu na luz obroty spadały aż do zera i wracały do 500 teraz delikatnie poniżej 500 spadają :( ...
    W ramach informacji Mogę dodać że E36 Miało wcześniej pod maską M52B20 teraz Ma M52B25 cały osprzęt został z B20 łacznie z komputerem silnika jedynie czujnik położenia wałka rozrządu został wymieniony na Nowy Siemensa ...



    Dodano po 3 [godziny] 52 [minuty]:

    Dzisiaj dodatkowo zresetowałem komputer silnika i wymieniłęm 6 fajek łączących cewki ze świecami ale niestety żądnej poprawy ... :(
  • #2
    żałosna udręka
    Level 34  
    Masz żle ustawiony TPS.
  • #3
    b1joooker
    Level 10  
    Chodzi o czujnik położenia przepustnicy ??? Jeśli tak to jak go ustawić ???
  • #4
    żałosna udręka
    Level 34  
    Przepustnica całkowicie zamknięta. Śrubka regulacyjna podpiera tylko tyle, żeby się nie klinowała. Na potencjometrze powinno być 0,6V o ile dobrze pamiętam.
  • #5
    b1joooker
    Level 10  
    Witam !!!

    Mam małą nowinkę co do Mojego problemu a mianowicie ostatnio odłączyłem wtyczkę od silniczka krokowego na pracującym siniku i auto trzyma prawidłowe obroty biegu jałowego ,obroty spadają prawidłowo jedynie przy 1000 niekiedy się przycinają a na zimnym silniku trzeba chwilkę potrzymać auto na obrotach bo inaczej gaśnie a jak chwilkę się potrzyma je na obrotach zaczyna trzymać odpowiednie wolne obroty jest tak jedynie na zimnym na ciepłym trzyma dobre obroty czasem różnią się +(-) o 50 ale wyższe niż na podłączonym i napewno dużo szybciej spadają obroty czyli można jednoznacznie diagnozę postawić na krokowca czy się mylę ???
  • #6
    b1joooker
    Level 10  
    Po wymianie krokówki na nowiutką Boscha zero reakcji ... to samo co na starym silniczku krokowym z t ą różnicą że obroty spadają nieco szybciej niż na starym ... Brak pomysłów totalnie niewiem już co jest ... Ma ktoś może jakieś pomysły ?? ??
  • #7
    b1joooker
    Level 10  
    Proszę o pilną pomoc bo już kończą Mi się kompletnie pomysły :( ostatnio zostało zmierzone ciśnienie paliwa na listwie i na przekręconym zapłonie pokazywało 4.0 bary na odpalonym od 4,5 do 5 dzisiaj zmieniłem regulator ciśnienia paliwa na inny i wężyk od niego do kolektora na nowy i zero zmian :( nawet po resecie kompa po wymianie ciśnienia jeszcze nie mierzyłem po wymianie ale czy może to mieć coś z tym Moim problemem wspólnego ???
  • #8
    Don de Leon
    Level 24  
    A ten TPS to sprawdziłeś?
  • #9
    b1joooker
    Level 10  
    Jeszcze w sumie nie bo niewiem jak go konkretniej sprawdzić ma mieć 0,6 v na zamkniętej na pracującym silnik do których pinów się podłączyć i wogóle ???
  • #10
    Don de Leon
    Level 24  
    Na zamkniętej przepustnicy przy włączonym zapłonie i podpiętej kostce bodajże na skrajnych pinach (1 i 3).
  • #11
    b1joooker
    Level 10  
    omputer zmieniony na kompa od 323i co do obrotów żadnych zmian auto możliwe że lepiej przyśpiesza ale nie Miałem gdzie tego sprawdzić Mogę dodać że po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu nic się nie dzieje wału odrazu gaśnie . Po odłączeniu sond nic się nie dzieje zero reakcji obrotów . po odłączeniu pierwszym cuzjnika temperatury obroty lekko się podniosłem a później wszystko wróciło do poprzedniego stanu potem po każdym odłączaniu nic się nie działo ... Może to coś pomoże ... Ma ktoś jakieś pomysły bo Ja nie Mam pojęcia już co jest z tym samochodem :( ... Dodam tylko że nie Mam pojęcia czemu po odłaczneiu krokowca silnika ma wyższe obroty tylko delikatnie za wysokie i obroty spadają dużo żwawiej aczkolwiek przycinają się niekiedy ...
  • #12
    b1joooker
    Level 10  
    Dzisiaj Bemka zostałą podłączona do komputera i wszystkie właściwie jest spoko oprócz kilku parametrów np w porónaniu do kolegi 323i u Mnie wyprzedzenie zapłonu dochodziło do 22,5 u Niego do 33 temperatura płynu u Mnie 98 99 cały czas u Niego 83 84 czujnik położenia przepustnicy u Mnie 0,63 na biegu jałowym u Niego 0,67 lub koło 0,7 ale nie pamiętam dokładnie w każdym bądz razie on żadnych kłopotów z obrotami nie ma :) dzisiaj również podmieniałem cewki na inne ale wszystko bez jakichkolwiek zmian dodam że po zmianie kompa na ten od 323i jest różnica w mocy auta i opadaniem obrotów obroty te któe wskazuje komputer to od 690 do 710 więc są w miarę w normie ale wydaje Mi się jakby delikatnie za niskie są na pierwszej kresce obrotomierza równiutku czy ktoś jest coś wstanie powiedzieć na temat tych danych ?? ?
  • #14
    b1joooker
    Level 10  
    a jak pomiar z tpsu i wyprzedzenie zapłonu ???? czy temperatura moe mieć wpływ na wyprzedzenie ??? czy może to wszystko spowodowane być czujnikiem temperatury ???
  • #15
    Don de Leon
    Level 24  
    Na zamkniętej przepustnicy jest w normie ( ale dobrze byłoby zobaczyć jak działą w całym zakresie ), sygnał temperatury ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o czas wtrysku i wyprzedzenie zapłonu. Możesz podejrzeć jeszcze jaki jest czas wtrysku.
  • #16
    b1joooker
    Level 10  
    Cholerka neistety nie Byłem u znajomego któy czasami daje Mi skorzystać z jego kompa serwisowego następną okazję Będę Miał w Sobotę a w całym zakresie tzn. w jakim sensie w jakim punkcie zakres tps-u powinien się kończyć ... Narazie koledzy z innego forum radzą zmienić termostat i czujnik temperatury bo raczej z tym jest coś nie tak jeżeli trzyma prawie 100 stopni temperatury ;)
  • #17
    żałosna udręka
    Level 34  
    Więc jakie są te obroty, 500 czy 700? Jeżeli falują w zakresie 690-710 to szukasz dziury w całym, bo przy tak gorącym, silniku tak może być. Opisz kąkretnie o co właściwie chodzi? Jeżeli podglądasz parametry bieżące, to raczej po jednym, góra po dwa, bo tam jest zbyt wolna transmisja i przyczyny falowania nie zobaczysz.
  • #18
    b1joooker
    Level 10  
    tzn... na obrotomierzu wskazówka stoi na pierwszej kresce ta kreska wygląda na 400 obrotów faktycznie na kompie serwisowym pokazuje 690 - 700 więc w miarę ok ale Miałem takie sytuacje wcześniej że samochód przy wyrzucaniu go na luz wczesie jazdy z biegu potrafił opuscić obroty do zera a potem je odbijało do tych włąściwych spowrotem teraz tego nie zauważam problemem było jeszcze to że wolno opadały teraz jest jak by wporządku ale obroty są deliaktnie za niskie w porónaniu do tego co widziałem w innych e36 ...
  • #19
    vogelek1
    Level 17  
    Kto wrzucał nowy motor?, po takim zabiegu, wiele rzeczy do sprawdzenia, podałeś temp. 99c.? sprawdź tym samym kompem u kogoś w tym samym czasie tą temp. a jeśli będzie dalej komp wskazywał tą temp. to odepnij wtyczkę są dwa czujniki obok siebie (nie pamiętam który) i sprawdź na zimnym najpierw rezystancję a później rezystancję na rozgrzanym silniku tego czujnika , oczywiście porównaj z innym, w necie masz podane prawidłowe wartości. Walczyłem kiedyś z tymi modelami, wątpie żeby to była przyczyna ale coś mi niepasuje te wskazanie,
  • #20
    b1joooker
    Level 10  
    na dwóch kompach serwisowych podobna temperatura Ja Sam osobiście wrzucałem silnik i wiem wszystko co i jak było zrobione ... czujnik Mam jeden bo to M52 nie M50 ... a jedyne co może być odpowiedzialne za temperature to czujnik termostat wiskoza więcej opcji nie widzę ...
  • #21
    żałosna udręka
    Level 34  
    [E36] Za niskie i falujące wolne obroty M52B25
    Jak się okazało post dotyczy żle ustawionej wskazówki w obrotomierzu.
  • #22
    b1joooker
    Level 10  
    a co z za wysoką temperaturą silnika ??? Jeśli możesz to podaj więcej danych serwisowych dotyczących silnika M52B25 E36
  • #23
    żałosna udręka
    Level 34  
    [E36] Za niskie i falujące wolne obroty M52B25
    Jak czujesz, że masz gorączkę to potrzebujesz termometr, by to sprawdzić. W tym przypadku też będzie potrzebny, tylko w wersji IR czyli infrarometr. W przeciwnym wypadku to będzie czyste lamerstwo. Ale na tajemniczym forum, na które się powołujesz pewnie i na to mają sposób. Szkoda że nie dowiedziałeś się tam, że wolne obroty sterownik reguluje kątem wyprzedzenia zapłonu, a nie dawką.