Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 1,9 DCI 2002r - Immo

marekfiesta 31 Sty 2013 20:28 7803 12
  • #1 31 Sty 2013 20:28
    marekfiesta
    Poziom 19  

    Tematu nie znalazłem więc zacznę nowy.Otóż podczas jak włożę kartę nie gaśnie kontrolka immo,po kilkunastu razach włożenia karty w końcu kontrolka gaśnie i idzie odpalić.Teraz napiszę co sprawdziłem.
    -był ugnity przewód ze sterownika do przekaźnika świec zrobione
    -podmieniony czytnik kart nic to nie dało
    -druga karta też nic
    -podmieniona blokada kierownicy ponieważ stara dziwnie się zachowywała
    -sprawdzone kompem kts oraz clipem błędów nie widać
    -zasilanie ze skrzynki bezpiecznikowej wychodzi po przekaźniku z bezpiecz chyba F22 30A
    Jak już odpali to za każdym razem czyta kartę i jest ok,jak odczekam około 3 godzin immo powraca i nie gaśnie.Sprawdziłem kilka razy jak odczekam około tych 3 godzin tak się dzieje.Co moge jeszcze sprawdzić w momencie jak te immo pali.

    Dodano po 2 [godziny] 43 [minuty]:

    marekfiesta napisał:
    Tematu nie znalazłem więc zacznę nowy.Otóż podczas jak włożę kartę nie gaśnie kontrolka immo,po kilkunastu razach włożenia karty w końcu kontrolka gaśnie i idzie odpalić.Teraz napiszę co sprawdziłem.
    -był ugnity przewód ze sterownika do przekaźnika świec zrobione
    -podmieniony czytnik kart nic to nie dało
    -druga karta też nic
    -podmieniona blokada kierownicy ponieważ stara dziwnie się zachowywała
    -sprawdzone kompem kts oraz clipem błędów nie widać
    -zasilanie ze skrzynki bezpiecznikowej wychodzi po przekaźniku z bezpiecz chyba F22 30A
    Jak już odpali to za każdym razem czyta kartę i jest ok,jak odczekam około 3 godzin immo powraca i nie gaśnie.Sprawdziłem kilka razy jak odczekam około tych 3 godzin tak się dzieje.Co moge jeszcze sprawdzić w momencie jak te immo pali.


    czy nikt nie ma pomysłu na tą chorobę.

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • #2 31 Sty 2013 21:34
    eadamus221
    Poziom 10  

    prawdopodobnie problem z ryglem przy kierownicy

    0
  • #3 31 Sty 2013 21:55
    marekfiesta
    Poziom 19  

    czytałeś kolego co pisałem wymieniony na inny sprawny nie pisz bzdur jak nie jesteś w temacie

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 31 Sty 2013 22:19
    eadamus221
    Poziom 10  

    a jak to podmieniłeś tak poprostu tam jest zapis chyba że wyczysciłeś ale więcej ogłady

    0
  • #5 31 Sty 2013 22:30
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 01 Lut 2013 17:18
    marekfiesta
    Poziom 19  

    blokada była założona kupiona na alegro wyczyszczona,jak immo pali brak komunikacji z silnikiem,jak juz puści to idzie ale błędów nie ma.

    0
  • #7 01 Lut 2013 19:05
    Solo
    Poziom 21  

    O widzisz... bo kontrolka od immo będzie się świeciła na stałe w przypadku braku komunikacji ze sterownikiem silnika.... Tutaj szukaj....

    6
  • #8 01 Lut 2013 19:11
    marekfiesta
    Poziom 19  

    czyli jeszcze raz sprawdze zasilania sterownika oraz masy.za dużo pomysłów nie mam już ale rano sprawdze to.

    0
  • #9 01 Lut 2013 19:25
    Solo
    Poziom 21  

    Sprawdź zasilania, masy i CAN. Jeżeli zasilania sprawdzasz na odpiętym sterowniku, to nie rób tego kontrolką czy miernikiem, tylko użyj 20W żarówki. Nie mam schematu pod ręką, ale pewnie też jest jakiś przekaźnik na zasilaniu.

    0
  • Pomocny post
    #10 01 Lut 2013 19:48
    miler80
    Poziom 34  

    marekfiesta napisał:
    jak immo pali brak komunikacji z silnikiem
    Nie ma komunikacji bo ECU nie ma w tym momencie zasilania 15 (po tzw. kluczyku).

    0
  • #11 01 Lut 2013 19:51
    marekfiesta
    Poziom 19  

    przekaźnik główny jest z prawej strony od kierowcy komora silnika on dostaje zasilanie z bezpiecznika 30A przekaźnik łapie po zapłonie i podaje zasilanie ale jeszcze nie sprawdziłem gdzie podaje te napięcie.Rano sprawdze te zasilania,może coś się wyjaśni.

    1
  • #12 01 Lut 2013 20:31
    miler80
    Poziom 34  

    Patrzysz nie ten przekaźnik, ten jest od zasilania czujników i elektrozaworów, przekaźnik K79 - głównego obwodu zapłonowego jest w kabinie z lewej strony kiery (o nr3) i jego 30 leci z bezpiecznika F20 60A po załączeniu rozdziela się na bezpieczniki F6 X28 I i F6 X28 II i ten przekaźnik załącza moduł zespolony w kabinie.

    0
  • #13 03 Lut 2013 11:02
    marekfiesta
    Poziom 19  

    więc tak posprawdzałem te dwa zasilania +12V i masy podczas badania kontrolka immo paliła musiałem jakimś pinem chyba ruszyć bo za chwilkę zgasła,także usterka chyba jest we wtyczce środkowej do sterownika.Całą sobote działało więc chyba ok.Ale teraz zapaliło się serv + esp komunikacja can z czujnik. przyśp.poprzecznego,a tego nie było.Albo przy pompie ABS kabelki albo po drodze znowu coś nie łączy.Więc w poniedziałek od nowa kablownia.

    0