Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

punto 1,1 spi 95' - szarpie i strzela na gazie tylko po przejechaniu kilku km.

robert199 24 Lut 2013 21:47 10428 50
  • #31
    robert199
    Poziom 21  
    po odłączeniu elektrycznej wtyczki z elektrozaworu par paliwa silnik gaśnie i nie daje sie uruchomic na gazie jak i benzynie.
    Wężyk od tego pochłaniacza jest w tej chwili zaślepiony, czyli bez różnicy czy awór jest otwarty czy nie.
    Może słabo szukałem, ale nie znalazłem podpiecia pod cewki zapłonowe instalacji LPG.
    Jedyne co znalzłem to odciecie kontrolki uszkodzenia wtrysku na lpg, ale to tez nie miało znaczenia.
    w załączniku jest instrukcja instalacji takiej jak posiadam

    Za skuteczna pomoc w rozwiązaniu problemu oferuje 100 punktów poprzez ofiarowanie punktów.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    #32
    sandamiano
    Poziom 28  
    Był wymieniany silnik a sterownik został stary? Masz możliwość podmiany na inny? Ten efekt gaśnięcia po odpięciu wtyczki evapu jest dziwny.Aż tak by dbali o ekologię? ;) Czytałem że masz bez immo Fiata Code i na taki sam podmień
    Nie chcę się wymądrzać ale kiedyś robiłem skrzynię automatyczną na sterowniku .Po odpaleniu na zimno działała jakieś 5minut do pół godziny póżniej sterownik się wyłączał - tryb awaryjny . Po rozgrzaniu jakiejś części w sterowniku ten milknął . Może w Twoim sterowniku silnika podobnie coś się dzieje po dłuższym rozgrzaniu elektroniki odpowiadającej za kluczowanie cewkami (jednej z cewek)? Tylko dlaczego wtedy nie strzela w wydech tego sam nie mogę pojąć bo z tego co czytałem to w dolot strzela?
  • #33
    robert199
    Poziom 21  
    z innego auta podmieniałem cewki zapłonowe, czujnik podcisnienia, kable i świece (teraz mam załozone nowe), czujnik wału. Sterownika silnika nie podmieniałem. Immo to sam sie pozbyłem. Nie mam innego sterownika, aby podmienic.
    Poprzedni włąściciel na starym silniku miał ten sam problem.
    jeszcze jedno, chociarz niewiem czy mogłoby to miec znaczenie, ale napiecie w aucie faluje tzn. na wolnych obr. światła przygasają. przy wyższych jest wszyskto dobrze.
    Jak odłącze czujnik podcisnienia to jest taka róznica, ze nie strzela, ale jak staram sie utrzymac stałą prędkosc to po chwili szarpie, jak wisne gaz w podłoge to nie szrpie i niema znaczenia przy jakich obr to sie dzieje.

    Narazie jak znajde chwilke to połącze wszystkie kable brązowe z paskiem razem ze soba to jest plus po zapłonie do sterowania wtryskiem i napiecie dla centralki.
    Przejrze, albo zrobie nowe połączenie dla cewek zapłonowych z ecu, rozłącze wszystko związane z LPG zostawie tylko otwarte zawory i zobacze co sie bedzie dziac wtedy.
    Ten zawór z evap mnie zaskoczył, bo jest to nie logiczne aby miał jakies znaczenie do odpalania silnika. dodam, ze iskra wtedy jest, ale nie odpala
    do zaworu jest połaczony plus po zapłonie i sterowanie minusem z ecu.
    Teraz pytanie jakie warunki muszą byc spełnione aby otworzyc zawór evap
  • Pomocny post
    #34
    sandamiano
    Poziom 28  
    Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi z diagnoistyki? Prześledź kąt wyprzedzenia zapłonu na jałowym biegu i przy wyższych obrotach - przy zimnym silniku jak i rozgrzanym. Jednak ja bym winił raczej sterownik.
    Co do evapu w instrukcji Punto I napisano że muszą być spełnione warunki temperatury i prędkości obrotowej silnika by mógł zostać otwarty.
    Tylko w dwóch przypadkach trzeba skontrolować zawór evap
    1.Przy niemożności uruchomienia silnika lub uruchamianie z trudem - i to dopiero na ostatnim 9-tym miejscu ten zawór się sprawdza
    2.Silnik się uruchamia ale natychmiast gaśnie - na ostatnim siódmym miejscu poddaje się kontroli zawór evap - tyle podaje książka sam naprawiam Fiata Punto I
  • #35
    robert199
    Poziom 21  
    akumulator w tym aucie to juz mam 3ci, ale nie dlatego, ze był zły, tylko mam kilka rezerwowych akumulatorów i sprawdzałem który lepszy.
    Wszystko sie zgadza, wy[przedzenie zapłonu zależne jest od czujnika MAP, przy prrzyspieszaniu dochodzi do 40 stopni, a z odłączonym do max 25 stopni.
    Jak pisałe wczesniej moze byc problem z tym, że jest iskra w poblizu gmp i jak łok jest na dole i strzał moze sie brac stad, ze jak zapłon jest przyspieszony po podczas suwu ssania nastepuje strzał
  • Pomocny post
    #36
    tzok
    Moderator Samochody
    robert199 napisał:
    Jak pisałe wczesniej moze byc problem z tym, że jest iskra w poblizu gmp i jak łok jest na dole i strzał moze sie brac stad, ze jak zapłon jest przyspieszony po podczas suwu ssania nastepuje strzał
    Bez urazy ale Twoja teoria kupy się nie trzyma, zapłon w GMP to 0° wyprzedzenia zapłonu, im większy kąt wyprzedzenia tym zapłon następuje wcześniej ale zawsze w końcowej fazie suwu sprężania.
  • Pomocny post
    #37
    sandamiano
    Poziom 28  
    Czy 40 stopni wyprzedzenie zapłonu to nie za wiele? Tak mi się wydaje bo bazując na innych silnikach (starszego typu) to tam statyczny był z 10 stopni plus dynamiczny to nie było tych 40 stopni na pewno
  • Relpol przekaźniki
  • #38
    robert199
    Poziom 21  
    moja teoria faktyczne nie do konca sie zgadza dodatkowa nie potrzebna iskra pojawia sie jak tłok jest w górze i jest w suwie wydechu, a w wydech nie strzela
    40 stopni pokazuje komputer, ale stprawwdze jeszcze raz, abym głupot nie pisał.
    Na wolnych jest w okolicach 5-10 stopni
  • #39
    sandamiano
    Poziom 28  
    Cewka dwubiegunowa jest tak skonstruowana że kiedy podaje iskrę na dwie świece to na tej pod koniec suwu sprężania energia iskry wynosi 70% podczas gdy na suwie wydechu około 30%. Taki jest podobno rozdział.
    Z tymi stopniami wyprzedzenia zapłonu to coś mało na jałowym a dużo na przyspieszaniu. W dalszym ciągu optowałbym przy sprawności samego sterownika.Czy to sam procesor nie miesza.
  • #40
    robert199
    Poziom 21  
    zamieniałem kable na cewkach miejscami i róznicy nie było (czyli 1 z 4 i 3 z 2)
    Pozatym jest to nielogiczne, bo skąd sterownik ma wiedziec kiedy z jednego impulsu ma rozróżnic iskre.
    To, ze te sterowniki ulegaa uszkodzeniu to juz sie pzrekonałem, ale nigdy w taki sposób mi sie nei zdarzyło, Jak bede miał jakis sterownik do podmiany to napewno sprawdze
  • #41
    tzok
    Moderator Samochody
    robert199 napisał:
    zamieniałem kable na cewkach miejscami i róznicy nie było (czyli 1 z 4 i 3 z 2)
    Pozatym jest to nielogiczne, bo skąd sterownik ma wiedziec kiedy z jednego impulsu ma rozróżnic iskre.
    Sterownik nie wie, różnica energii iskry wynika z praw fizyki (prawo Paschena).
  • #42
    sandamiano
    Poziom 28  
    Sterownik nie wie - podaje impuls na tą cewkę np od swiec 1-4 i jakby kable były przełożone to i tak na świecy gdzie nie ma suwu sprężania a jest wydech energia iskry stanowi ok 30% - Tak wyliczyli naukowcy . Chodzi chyba o tzw "energię przebicia" która jest różna przy większym ciśnieniu i mniejszym. Rozdział energii na świecach związany jest zatem z ciśnieniami w cylindrach
    Podmień sterownik i zobaczymy co będzie - to jedyny element nie wymieniany w tej instalacji i na nim powinieneś się chyba skupić.
  • Pomocny post
    #43
    tzok
    Moderator Samochody
    Tylko jak będziesz podmieniał sterownik z wyczyszczonym wpisem CODE, pamiętaj aby odłączyć linie immobilizera, żeby sterownik się nie zakodował.
  • #44
    robert199
    Poziom 21  
    o immo napewno nie zapomne. ale na początek zrobie to co pisałem.
    Narazie niewiem skąd zdobyc sterownik.
    chyba, że spróbuje tradncyjnych metod, naprawy jak nie wiadomo co sie dzieje. przelutowac sterownik.
    Zauważyłem, że są w nim duże tranzystory do cewek, może w nich jest problem.
    I ciagle zostaje pytanie dlaczego na benzynie jedzie.
  • #45
    robert199
    Poziom 21  
    dzisiaj wymieniłem przewody do cewek zapłonowych, informacja o obr dla gazu była z sygnału cewki teraz podłączyłem pod czujnik wału. nic to nie zmieniło.
    Wszystkie kable po zapłonie połączyłem razem.
    Zaczołem kręcić reduktorem i tez nic to nie zmieniło. na wolnych obr. pracuje bez zarzutu równiutko. podczas przyspieszania jest problem i utrzymywania stałej prędkosci jazdy.
    na benzynie sprawdzałem dla pewnosci jeszcze raz i jest wszystko bez zarzutu
    czy mógłby ktos sprawdzic czy inne punto gasnie po odłączeniu zaworu evap?
    bo wydaje mi sie to podejrzane
  • #46
    robert199
    Poziom 21  
    dzis prawdopodobnie udało mi sie znalezc przyczynę strzelania. Był już taki problem, ze nie mogłem odpalic auta. Więc przypomniałem sobie, że jak zawór EVAP był odłączony to nie mogłem odpalic samochodu. Na szybko zrobiłem zworke na kostce od zaworu par paliwa i wtedy odpalił. Wróciłem do domu i drooge pokonałem bez żadnych problemów, tzn strzałów. Pracował równo i bez szrpnięć.
    Niestety nie miałem dużo czasu, aby dokładnie to sprawdzić, ale zauważyłem, ze po włączeniu zapłonu przekaźnik na grodzi brzęczy, ale niema problemu z odpaleniem, jak odłacze kostke to nie brzęczy tylko jest załączony.
    Próbowalem zasymulowac mu zawór evap poprzez wpiecie cewki przekaźnika, ale z takim rozwiązaniem nie odpalił.
    Z autodaty wyczytalem, że zawór włacza sie kiedy silnik jest rozgrzany i silnik nie jest obciązony. czyli moje problemy sie zaczynają teoretycznie wtedy kiedy evap zaczyna działać
    Teraz ponawiam pytanie:
    -czy mógłby ktos sprawdzić, czy po odpieciu evap silnik gaśnie i jaka powinna byc opornosc cewki tego zaworu. Nie sprawziłem czy działa, bo czasu juz nie miałem, ale on jest chyba typowym elektrozaworem który po podaniu napiecia powinen pyknąć
    -czy po włączeniu zapłonu pompka paliwa pracuje cały czas czy tylko przez chwilke.

    u mnie z tą pompką bywa różnie. czasem po włączeniu dziala cały czas, a czasem trzy rzy na krótko sie włączy i nie działą do czasu odpalenia auta.
  • Pomocny post
    #47
    tzok
    Moderator Samochody
    Nie pamiętam ale jeśli mój symulator dobrze działa to pompa paliwa po zapłonie, bez uruchamiania silnika, włącza się tylko na chwilę.

    W/g mnie masz problem z zasilaniem sterownika silnika (pewnie brak masy albo kostka stacyjki). Odłączenie sterowania zaworu EVAP nie powoduje zgaśnięcia silnika.
  • #48
    robert199
    Poziom 21  
    masy zdublowałem gdzie sie da. także wydaje mi sie ze tu powinno byc ok.
    Do stacyjki nie patrzyłem. co miałoby byc z nia nie tak? ale analizując schemat to do zaworu evap idzie gokładnie to samo zasilanie co do pompki paliwa, a przekaźnikiem tego zasilania steruje pin 23 niebieski kabel i jest to sterowanie masa
    niebardzo tylko wiem do czego jest kabel fioletowy steruje drugim przekaźnikiem.
    sterownik włacza pompke paliwa po podaniu masy na zespół przekaźnika.
    Zauwa zyłem ze w nim sa diody. zastosuje zewnętrzne dla pewnosci.
  • #49
    tzok
    Moderator Samochody
    Diody służą tylko tłumieniu przepięć powstających przy wyłączaniu przekaźnika. Drugi przekaźnik to główne zasilanie ECU. Często wypalają się kostki stacyjki co objawia się przerywaniem zasilania podczas jazdy, objawy podobne do wypadania zapłonów - na benzynie czasem trochę szarpnie na LPG będzie strzelał.
  • #50
    sandamiano
    Poziom 28  
    Zawór evap powinien mieć 21.4 ohma w/g książki sam naprawiam wyd WKŁ. Przekaźniki mają więcej. Ty masz układ na dwóch przekaźnikach przy sterowniku wtrysku czy na jednym zespolonym? Pompę uruchamia sterownik tzn załącza masą przekaźnik który zasila plusem pompę ,zawór evap ,cewki zapłonowe wtryskiwacz i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli pompa pracuje cały czas przy przekręconym kluczyku na MAR ale na nieodpalonym silniku to stawiam znów na sterownik
  • #51
    robert199
    Poziom 21  
    problem rozwiazany. zle zamomtowane było zasilanie lpg zamontowałem diode i jest ok