Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra X14XE - Nierówna praca silnika na biegu jałowym (wałek rozrządu)

31 Sty 2013 21:02 11601 7
  • Poziom 12  
    Witam.
    Przepraszam za ewentualne złe umieszczenie tematu w dziale, i proszę administratora forum o ewentualne przeniesienie tematu. Z góry dziękuje za wyrozumiałość.

    Opis samochodu

    Opel Astra silnik to X14XE czyli typowa 1.4 16V
    Przebieg 155000 km z tym 13000 km od założenia gazu
    Gaz to stag 200 z wtryskiwaczami hana
    Świece, olej, przewody WN, filtr (powietrza, paliwa) wymienione tydzień temu nie przez usterkę tylko typowa wymiana okresowa.

    Opis usterek
    Wcześniej zauważone
    Stuki przy przekroczeniu 2500 obr/min do 4500 obr/min dochodzące raczej z głowicy (podejrzewałem uszkodzony popychacz zaworowy lub zużyty wałek rozrządu) słyszalne najbardziej na zimnym silniku, po rozgrzaniu stuki zmniejszały przedział obrotów 3000/4000 obr/min
    Od niedawna
    Nierówna praca silnika na biegu jałowym najbardziej słyszalna i odczuwalna na zimnym silniku (pracuje jakby na 3,5 gara). Gdy silnik się osiągnie temperaturę 50 st.C pracuje prawie normalnie. Delikatnie puka w tłumiku co ok 10 sek
    Ciśnienie w cylindrach to 14/13,5/13,5/13. Żadnych błędów sterownik silnika nie zapisuje. Żadnych nieszczelności silnik nie posiada (sprawdzone dzisiaj). Więc również przypuszczam że to może być wałek rozrządu.

    Chciałbym poznać wasze opinie sugestie na ten temat i ewentualne pomiary krzywek na wałku rozrządu jakie powinny być.

    Z góry dziękuje za zainteresowanie moim tematem
  • Poziom 9  
    Z tego co mi wiadomo i twojego opisu to raczej wałek OK.Gdyby to był wałek to zagrzanie silnika nie wiele by pomogło stuki dalej by były.Stuki to luzy jeśli by to był wałek to nie znikną.Miałem taki problem w cytrynie z wywaloną jedną krzywką i stuki były cały czas.Tutaj podejrzewam popychacze ,częsta usterka w oplach .Puszczają olej i stąd stuki na zimnym.
  • Poziom 12  
    Ok stuki może i tak a nierówna praca??? Częstą przyczyna zgadzam się z tym ale stuki słyszalne były by też na wolnych obrotach a silnik pracuje idealnie (nic nie puknie)
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia się wolniej powstaje luz i są stuki.
  • Poziom 12  
    Sprawdzałem szczelność głowicy i jest szczelna, ale robokop łapka w górę!!! To jest bardzo ważne!!! Może jescze jakiś pomysł?

    Dzieki urzytkownikowi piotrek25801 który podesłał mi plik pdf ustaliłem wznios krzywek
    wałków rozrządu (8,5mm). Dzisiaj pomiary.

    Co do popychaczy hydraulicznych to czy jest taka opcja żeby pukały tylko w jednym przedziale obrotów i zawęrzały zakres od temperatury silnika?
  • Poziom 9  
    Według podanych danych o kompresji to nie ma podstaw do twierdzenia że
    to zawór .Jeśli chcesz się upewnić na 100% to zrób tak. przed następnym pomiarem do cylindra za pomocą szczykawki wlej ok 3cm oleju (co uszczelni pierścienie) i wykonaj pomiar.Jeśli ciśnienie wrośnie to zawory szczelne .Na wszelki wypadek przed wlaniem oleju wykonaj pomiar bez oleju a potem z nim.
  • Poziom 12  
    Próbę olejową robiłem i sprawdzałem szczelność zaworów wydechowych. Do sących niechciało mi się demontować kolektora. Po zalaniu olejem było ok 20/skala się skończyła i dlatego skłaniałem się na wytartą krzywkę zaworową (zbyt małe otwarcie zaworu)