Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGS 440 - Kody błędów

Sobek36 31 Sty 2013 22:03 11181 6
  • #1 31 Sty 2013 22:03
    Sobek36
    Poziom 6  

    Witam . Parę błędów pokazało mi się w maniusiu,EBS 004601-00 EDC 503821-03 GDK/PDF 505002-12 305019-13 ZBR 504400-02 wszystkie są aktywne. Posiada ktoś listę błędów ??
    Mam jeszcze jeden problem z zaciskiem hamulca na osi tylnej .Klocki się skończyły i nie mogę cofnąć zacisku do końca. Czy on się uszkodził??
    Z góry dziękuje za pomoc.

    1 6
  • #2 01 Lut 2013 15:28
    ROKADI

    Poziom 19  

    Witam zrób poprawę błędów.

    2
  • Pomocny post
    #3 01 Lut 2013 19:46
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    EBS 4601-00 -- zbyt wielka różnica zużycia klocków hamulców pomiędzy sygnałami lewej a prawej strony na osi.

    ROKADI napisał:
    witam zrób poprawę błędów


    Reszty to ja też nie wiem co to za kody podałeś.....poniżej tylko mój domysł.

    GDK/PDF jest to regulowany katalizator dla silników wysokoprężnych, kod 5002-12 -- temperatura przed katalizatorem.

    5019-13 ogrzewanie mocznika.

    3821-03 -- bajt danych na szynie CAN (temperatura spalin,napełnienie AdBlue, temperatura AdBlue) sygnał nie czytelny.

    Sugerowało by to usterki a systemie AdBlue

    ZBR 4400-02 system centralnego smarowania,ilość smaru ,za niski.

    0
  • #4 01 Lut 2013 22:22
    Sobek36
    Poziom 6  

    Witam , macie racje z tymi błędami, już je ogarnąłem. Mam jeszcze problem z tym zaciskiem i nie chce się poddać żeby kupować nowy . Może ma ktoś pomysł jak go uratować.

    1
  • #5 09 Cze 2013 12:03
    bartekpalck
    Poziom 1  

    Witam, mógłbyś podpowiedzieć jak rozwiązałeś problem błędu edc 5 03821-03 ???

    3
  • #6 09 Cze 2013 13:00
    kwantor
    Poziom 38  

    Trzeba przyspawać coś do klocka, kawal łoma i wantować bez litości na chama.
    potem trzeba zacisk wymontować i rozebrać.
    Zapiekły się prawdopodobnie lornetki.
    Palnik i woda, czyszczenie i smarowanie.
    Takie rzeczy robi się na okrągło, są zestawy naprawcze, uszczelniacze, tuleje, łożyska igiełkowe itp.
    Możesz jeszcze próbować jakimiś knipeksami wkręcać te regulatory od strony klocków , oczywiście trzeba uszkodzić kondonik silikonowy, tez tak bez pieszczot łapiąc za gwint.
    Łańcuszek i ta licha przekładnia nie poradzi sobie z regulacją. Coś urwiesz.
    Jeżeli nigdy nie widziałeś jak to się robi, to chyba się wyłożysz, bo tu i myślenie i siła i delikatność - wszystko w parze.
    Trzeba też zaznaczyć położenie napędu potencjometru, bo potem nie ustawisz sygnałów zużycia klocków.

    0
  • #7 09 Cze 2013 22:37
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Oczywiście części są, z "chińszczyzny", oficjalnie jest zakaz napraw zacisków hamulcowych oprócz uszczelnienia tloczkow i grzybków.
    Nawet tak banalna i prosta wymiana silownika hamulcowego niesie ze sobą możliwość zablokowania hamulca podczas jazdy! (nie ustawiony trzpień)
    Naprawę naprawdę trzeba robić z głową i znajomością zasady działania i regulacji tego układu.

    0