Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio 2 - 2001 - Nie działa - immo, centralny, kierunkowskazy, szyby, awaryjne...

31 Sty 2013 22:55 5442 8
  • Poziom 15  
    Postanowiłem podłączyć uniwersalny zdalny sterownik zamykania pod przełącznik w kabinie (oryginalne zdalne sterowanie padło jakiś czas temu).
    Wszystko podłączyłem, drzwi zamykałem kilkakrotnie i otwierałem z pilota.
    Zarówno zamykanie, otwieranie jak i sygnalizacja kierunkowskazami działała prawidłowo.
    ...i nagle zdechło - zamknąłem i koniec...
    Przestał działać otwieranie/zamykanie przyciskiem w kabinie, samochód nie odpala dioda immo się w ogóle nie zapala, nie działają kierunkowskazy, awaryjne oraz elektryczne szyby.
    Po kluczyku wszystko się podświetla i kręci rozrusznikiem ale nie odpala.

    Jeżeli ważne jest podłączenie to:
    - przełącznik w kabinie
    1. masa na różowy
    2. masa na szary
    masa pobrana z włącznika (czarny)

    - awaryjne (sygnalizacja otwierania i zamykania)
    1. pomarańczowy + z modułu sterownika
    2. fioletowy (zaraz obok pomarańczowego) + z moduły sterownika

    Sam moduł sterownika zasiliłem tymczasowo (w momencie awarii)
    masa z masy włącznika (czarny)
    plus z plusa włącznika (czerwony)

    Ponieważ padło po N-tym otwarciu pojęcia nie mam co mogło strzelić, proszę o każdą poradę (co sprawdzić i gdzie) sprawdzał będę jutro od rana i na bieżąco opisywał wyniki.
  • Zasilacze UPS
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Bezpieczniki
  • Zasilacze UPS
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Zacznij od sprawdzenia bezpieczników .
  • Poziom 15  
    Bezpieczniki... sprawdzałem.
    Niestety ciemność nastała i tak "na szybko" bo garażu nie mam, ale np. bezpieczniki od drzwi i kierunkowskazów nie były na 100% przepalone. Sprawdziłem też bezpieczniki w przedziale silnika, też OK.
    Jutro sprawdzę dokładnie każdy w świetle dnia.

    Gdyby jednak okazały się sprawne... co dalej ?

    Zastanawia mnie ten (+) na włączniku zamykania drzwi w kabinie, nie mam pomysłu gdzie szukać bezpiecznika od tego.

    Moduł zamykania który montowałem, podłączyłem w domu pod zasilacz i działa normalnie, klika po naciśnięciu pilota, więc moduł jest w 100% sprawny.

    Ps. przepraszam za mały chaos, ale staram się na bieżąco uzupełniać jak mi się wydaje przydatne dla czytających fakty.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Bezpieczniki sprawne, ale czy jest na nich zasilanie +.
  • Poziom 15  
    Teraz nie jestem w stanie napisać na których był plus, kilka sprawdzałem miernikiem ale ze względu na ciemności pozostałe wyciągałem i przy latarce patrzyłem czy nie są przepalone, teraz nie pamiętam jak i które sprawdzałem.

    Ps. lampka kontrola od immobilizera w ogóle się nie zapala na desce rozdzielczej - nie zaświeca się nawet na sekundę.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Brak zasilania BMT będzie skutkował takimi objawami.
    pozdr
  • Poziom 15  
    Z tego co poczytałem ważne jest też jaki BMT się posiada, więc ja wrzucam foto jak wygląda ten mój. W razie gdyby tam konkretnie należało sprawdzać to proszę napisać co i gdzie (foto jest poglądowe, mój jest od 1,4 16V).
    Clio 2 - 2001 - Nie działa - immo, centralny, kierunkowskazy, szyby, awaryjne...
  • Poziom 15  
    Problem okazał się banalny - bezpiecznik który na obu końcach pokazywał napięcie okazała się być przepalony.
    Niestety nadal mam dylemat czy podłączenie sterownika centralnego nie walnie mi czegoś więcej.
    Może mi któryś z kolegów wskazać najlepsze połączenie pod "stały plus" w kabinie.

    Ps. bezpiecznik który był uszkodzony jest położony w miejscu "21", w katalogu to bezpiecznik od centralnego (samochodzik z otwartymi drzwiami), na plastikowej klapce mam go jako MULTI, wartość 5A.
    Niestety położenie zarówno w katalogu jak i na klapce nie są dokładnym odzwierciedleniem przeznaczenia bezpieczników.