Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WD 500GB - Utrata danych i usunięcie części partycji

31 Sty 2013 23:23 2592 15
  • Poziom 9  
    Witam, proszę o pomoc w odzyskaniu danych z dysku twardego WD 500GB 3,5".
    Problem powstał w czasie testowania programu do robienia kopii zapasowej Paragon Backup & Recovery 2012. W czasie przywracania danych prawdopodobnie przerwałem ten proces i nastąpiła utrata danych i utrata miejsca na dysku z ok 500GB do 102GB. Doszło tak jakby do podzielenia wcześniej nie podzielonego dysku na partycje przy czym ta 2ga partycja (większa ok. 360GB) jest niedostępna.
    Jestem laikiem jeżeli chodzi o odzyskiwanie danych i diagnostykę dysków.
    Próbowałem różnymi programami odzyskać dane z niedostępnej części dysku niestety bez rezultatu. Proszę o pomoc w odzyskaniu utraconych danych i przywróceniu pełnej pojemności dysku.

Na czerwono ostrzeżenie programu do tworzenia kopii, które zostało przeoczone i spowodowało problem:

Podział na 2 partycje (wcześniej była jedna całe 500GB) z czego jedna niewidoczna (bez przypisanego systemu plików NTFS):

Diagnostyka programem DMDE:

• Poziom 39  
    Nie rób nic z dyskiem tzn. nie zmieniaj w tym momencie partycji, nic nie wgrywaj, nie kasuj poprostu nie zmieniaj w nim nic.
    Zrób skanowanie przez DMDE "Szukaj NTFS" (chyba że masz w fat32 to szukaj fat32). Po pełnym przeskanowaniu DMDE powinien zobaczyć utracone partycje i dane które w niej były. Będziesz mógł wejść w tą partycje i dane odzyskać. Tylko ostrzegam takie skanowanie potrwa klika godzin, sama ostatnio to przechodziłam.

A partycje może będzie się dało przywrócić przez Parted Magic. Jest tam specjalne narzędzie do tego czekaj na użytkownika linuks na forum od w tym jest dobry to ci pomoże.

Dodano po 2 [minuty]: