Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obniżenie napięcia z baterii przez stabilizator

31 Sty 2013 23:52 1860 24
  • Poziom 9  
    Witam otóż mam taki problem że nie wiem jakiego stabilizatoa użyć. Nie znam się na tym. Chodzi o zasilenie bateriami radia SHARP GF-454 które potrzebuje zasilania 9V z bodajże 6 sztuk R20. Z racji tego że kupowanie co i rusz tych baterii mija się z celem pomyślałem że zasilę je bateriami z telefonu łącząc je szeregowo (mam ich w domu multum) ale okazało się że pojemności tych baterii jednak są za małe żeby to banglało dłuzej niż 2-3 godziny. Tak więc nabyłem od kolegi dwa akumulatorki 9V. Wszystko byłoby pięknie ale podłączając je równolegle połączone (żeby pojemność była jakaś normalna) radio odpala ale (charczy) jakby już się rozładowywało ponieważ to 9V jakby mu nie wystarcza. I tutaj pomyślałem że można by je połączyć ze sobą szeregowo i zrobić jakieś ograniczenie do 9V i tu moje pytanie czy to ma jakiś sens?
  • Poziom 35  
    Wygląda na to że za słabe są te akumulatory.
    Możesz podesłać zdjęcia tych akumulatorów.
  • Poziom 31  
    A może wystarczy te akumulatorki naładować przed użyciem?
  • Poziom 35  
    One mają tylko 200mAh, może jak byś połączył ich z 10 sztuk równolegle, to może to i by zagrało. Warto sprawdzić ile prądu pobiera to radyjko i wtedy coś można dobrać.
  • Poziom 9  
    A jak sprawdzić ile prądu pobiera?
    "jak być połączył ich z 10 sztuk równolegle" Hah xD
  • Poziom 38  
    Jogi2000 napisał:
    akumulatorki są takie

Akumulatorki bardzo małej pojemności.... więc przy 25W obciążeniu napięcia spada poniżej dolnej granicy poprawnego działania radia i pewnie dlatego "charczy".
  • Poziom 9  
    Okej więc co mi doradzicie ?
  • Poziom 38  
    Dlaczego chcesz aby działało to bezprzewodowo ?
  • Poziom 35