Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B4 - Przeskalowanie obrotomierza w diesel TDI

dolorek 01 Lut 2013 11:08 1455 0
  • #1 01 Lut 2013 11:08
    dolorek
    Poziom 10  

    Nabyłem licznik z MFA do swojego passata B4 TDI. Był on kombinowany i doszedłem do tego, że oryginalnie był od benzyny i wyskalowany w milach. Ktoś przełożył tarcze zegarów od diesla, wskaźnik temp i paliwa działa poprawnie, podobnie prędkościomierz. Problem jest z obrotomierzem, który dużo zaniża. Tarcze do benzyny wyskalowane są do 7tyś, a diesel do 5tyś z groszem. Denerwujące jest jak wskazania są zaniżone i wskazówka operuje w pierwszej ćwiartce. Czy można przeskalować licznik aby wychylał się bardziej? Elementem wykonawczym w zegarach nie są silniki krokowe tylko układ z cewką jak w miernikach analogowych (z charakterystycznymi ograniczającymi "kołeczkami" na początku skali). Zastanawiam się czy to ile ma wychylać się wskazówka jest zapisane w pamięci siedzącej w zegarach czy może zależy to od zastosowanego ustroju magnetoelektryczego? Wsad w zegarach na pewno był zmieniany bo widać, że scalak był wylutowywany i zmienione były wskazania na wyświetlaczu z mil na km. Nie wiem jednak czy był to wsad z benzyny czy diesla. Zastanawiam się czy szukać mechaniki od wskazówki obrotomierza z diesla czy próbować robić coś z wsadem. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?

    1 0