Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

toyota yaris 1.0+lpg 16v - nie działa na pierwszym cylindrze.. zagadka.

XP111 01 Lut 2013 11:20 15306 36
  • #1 01 Lut 2013 11:20
    XP111
    Poziom 7  

    witam serdecznie.
    Moja toyota yaris pewnego czasu osłabła i zaczeła nie równo działać ( obroty byly w normie lecz auto na jałowym biegu sie "dusiło", osłabło i spalanie wzrosło o jakies 3 litry). na początku myslałem, że to cewka zapłonowa bo tak wskazał błąd na komputerze - dokładnie nie pamietam jak brzmiało hasło ale coś w stylu " cewka cylinder nr 1" . po wymianie cewki auto działało tak samo. mechanik później zmierzył cisnienie na tym cylindrze i pokazało "3" także stwierdził że zawory są zapieczone.

    Po wymianie zaworów i poskładaniu silnika cisnienie wynosiło przeszło "11,5" także raczej bardzo dobre ale co ciekawe.... auto działało chwile lepiej i po chwili znowu to samo ;/ auto przebierało , po wypnieciu cewki nr 1 auto wogóle nie reaguje lecz cisnienie jest , iskra jest...

    bardzo prosze o jakies sugestie bo już nie mam sił do tego...
    pozdrawiam

    0 29
  • #2 01 Lut 2013 12:01
    jerry1960
    Poziom 33  

    Jeszcze raz ciśnienie sprężania do zmierzenia wraz z próbą olejową. Jakie masz świece suche ,mokre.

    0
  • #3 01 Lut 2013 12:38
    XP111
    Poziom 7  

    cylindry są szczelne,, mechanik tak twierdzi, zresztą mój dobry znajomy.swiece są suche.wtryski wszystkie działają, jak i od benz i od lpg. do pierwszego cylindra jest podpięty jakiś kabelek od gazu. ..

    co jakiś czas wyskakuje błąd " chwilowe wypadanie zapłonu" ale nie podaje nr cylindra

    czy zabrudzony filtr pwietrza może być przyczyną?

    0
  • #4 01 Lut 2013 13:27
    jerry1960
    Poziom 33  

    Filtr paliwa i powietrza maja wpływ na pracę silnika.

    0
  • #5 01 Lut 2013 13:31
    XP111
    Poziom 7  

    a to może byc przyczyna tego problemu?

    0
  • #6 01 Lut 2013 14:05
    jerry1960
    Poziom 33  

    Wymień te filtry i się nie zastanawiaj.

    0
  • #7 01 Lut 2013 15:44
    XP111
    Poziom 7  

    ok juro to zrobie. a jak sprawdzic czy swiece dają odpowiednią iskre? bo niby świeca na tym cylindrze daje prąd ale mimo to że jest dobre cisnienie to nie działa ak jak powinno..

    0
  • #8 01 Lut 2013 17:58
    jerry1960
    Poziom 33  

    Skoro twierdzisz że świece są suche to nie dostaje paliwa. Jakie masz to ciśnienie sprężania zmierz ponownie. Sprawdź czy pompa podaje paliwo do wtrysków.

    0
  • #9 02 Lut 2013 11:56
    XP111
    Poziom 7  

    Ciśnienie na cylindrach ma grubo ponad 11 a na niektórych prawie 12. Wtryski były sprawdzane, są ok. Zresztą na gazie tak samo chodzi, nawet trochę gorzej. Przepustnica byla podmieniana, cewki tak samo, filtr powietrza wymieniłem, paliwa także.. Auto dalej przebiera i nie ma zbytnio takiej mocy jak powinno mieć.

    Pomóżcie..

    Pozdrawiam.

    0
  • #10 02 Lut 2013 15:27
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  

    Nie podałeś ktory to rok po odpięciu przepływki jakaś reakcja?

    0
  • #11 02 Lut 2013 20:03
    XP111
    Poziom 7  

    Rok 2004. Przeplywomierz byl podmieniany.bez reakcji.

    1
  • #12 03 Lut 2013 16:40
    jasio1234567
    Poziom 14  

    Moze łapie lewe powietrze gdzieś. Uszczelka pod kolektorem ssącym była wymieniana?

    0
  • #13 03 Lut 2013 18:39
    emeryt2
    Poziom 42  

    Co tam uszczelka pod kolektorem i ciśnienie paliwa , przecież na innych garach paliwo dochodzi. Kluczowanie wtrysku na tym cylindrze jest? Knock sensor co pokazuje?

    0
  • #14 03 Lut 2013 20:46
    beru
    Poziom 14  

    Zależy jak długo pracował na słabym cylindrze,niech mechanik sprawdzi jak pracuje sonda lambda,myślę,że jest kat uszkodzony





    Moderowany przez zeimp:

    Tobie to ja radzę korzystania z Forum, ale tylko po to, aby się dokształcić! Nie znasz podstaw pracy silnika a bierzesz się za doradzanie! Dziś otrzymujesz ustne ostrzeżenie ode mnie! Następny taki wpis i będzie "konkretna nagroda"!

    0
  • #15 04 Lut 2013 02:21
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    beru napisał:
    ,myślę,że jest kat uszkodzony

    Na biegu jałowym? A to ciekawe... Gwarantuję Ci, że w tym aucie zaspawasz 90%prześwitu wydechu i silnik będzie pracował normalnie!

    Do autora:

    XP111 napisał:
    wtryski wszystkie działają, jak i od benz i od lpg

    jak to zostało sprawdzone? Proszę udzielać konkretów, to nie będzie kłopotów z jednoznacznymi podpowiedziami. Jeśli sam nie znasz, to po prostu zaufaj mechanikowi...

    0
  • #16 04 Lut 2013 15:23
    michalstce
    Poziom 2  

    Witam dołącze sie do tematu. Jak myślicie czy cewka zapłonowa może sie spalić od odłączenia przewodu zapłonowego od świecy na włączonym silniku? Cewka ma przecież bezpiecznik. Nie podaje mi iskry i nie wiem co to może być, a sprawdzałem przewody w ten sposób i teraz nie mam iskry. auto :honda ciwic v z lpg Pozdrawiam

    0
  • #17 04 Lut 2013 15:27
    kortyleski
    Poziom 41  

    Może się uszkodzić.

    michalstce napisał:
    Cewka ma przecież bezpiecznik


    A gdzie? pokaż proszę...

    0
  • #18 04 Lut 2013 15:40
    michalstce
    Poziom 2  

    Ma w skrzynce z bezpiecznikami pod kierownicą tak przynajmniej pisze w poradniku "sam naprawiam" do hondy

    0
  • #19 04 Lut 2013 21:18
    wojt3k
    Poziom 14  

    A jaką masz instalację gazową???
    SEKWENCJE może ten cały emulator wtrysków od odłączenia benzynowych co ma zepsute i wyłancza wtrysko benzyny i gazu!!!


    Ciśnienie sprężania  
    Stan normalny15(bar)
    Minimum11.5(bar)
    Ciśnienie oleju4.0-5.5 / 6000(bar / obr. na minutę)
    Układ paliwowy (marka i typ) EFI 
    Kolejność zapłonu1-3-4-2 
    Rozrząd stroboskopowy (przed zwrotem odkorbowym)
    Bez możliwości regulacji8° - 12° / 550(° / obr. na minutę)
    Świece zapłonowe (marka i typ)NGK BKR5EYA 
    Odstęp elektrod świecy0.8(mm)
    Ciśnienie pompy paliwa3.1-3.5(bar)

    0
  • #20 07 Lut 2013 19:41
    XP111
    Poziom 7  

    a jak sprawdzic czy katalizator jest padniety?
    bylem dzisiaj u elektryka ktory pracuje w toyocie, komputer pokazał błąd wypadania zapłonu na 1 i 3 cylindrze. podmienial swiece i bylo to samo. cisnienie na tych cylindrach pokazało u niego ze jest ok 10 czyli nizsze niz poprzedni mechanik mowil ale czy przy takim cisnieniu moze pokazac błąd wypadania zapłonu?jest jakis bezpiecznik od cewek??
    czy za niska kompresja moze byc przyczyną błędu wypadania zapłonu?
    a co to jest Kluczowanie wtrysku na cylindrze?
    instalacja jest sekwencyjna.

    i jeszcze jedno pytanie. czy sonda lamdaw yaris 1.0 i 1.3 jest taka sama? kolega ma taką yariske wiec moglibysmy ja podmienic

    0
  • #21 18 Lut 2013 20:31
    XP111
    Poziom 7  

    rozwiązanie problrmu?

    Mechanik stwierdził że zawory muszą sie dopasować do gniazd ponieważ poprzedni wymienił tylko zawory ( na pierwszym cylindrze) i są one nie dopasowane do reszty. Powiedział że problem z wypadaniem zapłony zniknie za jakieś 1000 -1500 km jak sie wszystko dotrze. ma to sens?

    0
  • #22 18 Lut 2013 21:38
    kortyleski
    Poziom 41  

    Absolutnie żadnego! Lambada raczej będzie taka sama ale ona nie ma wpływu na Twój problem. Ciśnienie 10 bar na garnek nie spowoduje wypadania zapłonów. Ty pojedź do porządnego mechanika elektronika a nie po podwórkowcach sie ganiasz...

    0
  • #23 18 Lut 2013 22:40
    XP111
    Poziom 7  

    to naprawde dobry mechanik... a u elektryka to juz u nie jednego bylo;/ auto jak jest zimne to jest strasznie słabe a jak się nagrzeje lub jest cieplej na polu to lepiej działa, jedzie dużo płynniej..cisnienie na zimnym siliku ma po 12 .. swiece wymienione, cewki sprawdzone, sondy ok, rozrząd ok.
    komputer pokazuje wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze ...

    0
  • #24 18 Lut 2013 23:22
    ociz
    Moderator Samochody

    XP111 napisał:
    to naprawde dobry mechanik

    Więc Cię nie lubi i wymyślił bajeczkę na odczepnego.

    0
  • #25 19 Lut 2013 08:36
    andrend
    Poziom 26  

    Do wyregulowania zawory. Mechanik nie chce tego zrobić bo nie posiada płytek regulacyjnych.

    0
  • #26 19 Lut 2013 09:37
    XP111
    Poziom 7  

    Wiec to moze byc przyczyna niewyregulowanych zaworow?auto jak jest zimne to jest bardzo mulace ale jak sie rozgrzeje to juz jedzie plynnie ( srednie spalanie jest i tak wyzsze o okolo 2 litry)ale i tak na jalowyn biegu czuc jak silnik lekko przebiera (ale obroty sa w normie), lekko nim czesie a z wydechu slychac lekkie "pyrkanie":\

    0
  • #27 19 Lut 2013 10:36
    andrend
    Poziom 26  

    Jazda z niewyregulowanymi zaworami kończy się po pewnym czasie wypaleniem zaworów.

    0
  • #28 19 Lut 2013 17:55
    XP111
    Poziom 7  

    a przy niewyregulowanych zaworach może wyskoczyć błąd wypadania zapłonu? gdzie można ustawić zawory? ma może ktoś namiary na kogoś w okolicy nowego sacza?

    0
  • #29 19 Lut 2013 21:42
    toytom
    Poziom 11  

    Miałem dwa przypadki wypadania zapłonów i w obu przyczyną były za małe luzy zaworowe.W obu przypadkach regulacja pomogła.Oba yarisy były tak jak twój zagazowane.W tych silnikach z gazem luzy powinno regulować się minimum co 30 tyś. km. Ciśnienie sprężania należy sprawdzić na rozgrzanym silniku,wtedy najlepiej widać czy zawory się domykają czy nie.Wtryskiwacze świece i cewki zapłonowe zawsze możemy przełożyć z jednego na drugi cylinder i w ten sposób wykluczyć ich uszkodzenie (uwaga na wtryskiwacze gdyż po ich demontażu i montażu na starych uszczelkach może wyciekać paliwo.)Czekam na info czy regulacja pomogła.

    0
  • #30 19 Lut 2013 23:03
    XP111
    Poziom 7  

    a tak zaytam czy w mojej Toyocie yaris 2004 r (wersja francuska) nie są napinacze hydrauliczne?( to może o to chodziło temu mechanikowi że one po czasie się same wyregulują?) Toytom a z którego te yarisy były roku?

    dodam że na ciepłym silniku ma mniejsze cisnienie

    0
  Szukaj w 5mln produktów