Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

toyota yaris 1.0+lpg 16v - nie działa na pierwszym cylindrze.. zagadka.

XP111 01 Feb 2013 11:20 22236 36
  • #1
    XP111
    Level 9  
    witam serdecznie.
    Moja toyota yaris pewnego czasu osłabła i zaczeła nie równo działać ( obroty byly w normie lecz auto na jałowym biegu sie "dusiło", osłabło i spalanie wzrosło o jakies 3 litry). na początku myslałem, że to cewka zapłonowa bo tak wskazał błąd na komputerze - dokładnie nie pamietam jak brzmiało hasło ale coś w stylu " cewka cylinder nr 1" . po wymianie cewki auto działało tak samo. mechanik później zmierzył cisnienie na tym cylindrze i pokazało "3" także stwierdził że zawory są zapieczone.

    Po wymianie zaworów i poskładaniu silnika cisnienie wynosiło przeszło "11,5" także raczej bardzo dobre ale co ciekawe.... auto działało chwile lepiej i po chwili znowu to samo ;/ auto przebierało , po wypnieciu cewki nr 1 auto wogóle nie reaguje lecz cisnienie jest , iskra jest...

    bardzo prosze o jakies sugestie bo już nie mam sił do tego...
    pozdrawiam
  • #2
    jerry1960
    Level 35  
    Jeszcze raz ciśnienie sprężania do zmierzenia wraz z próbą olejową. Jakie masz świece suche ,mokre.
  • #3
    XP111
    Level 9  
    cylindry są szczelne,, mechanik tak twierdzi, zresztą mój dobry znajomy.swiece są suche.wtryski wszystkie działają, jak i od benz i od lpg. do pierwszego cylindra jest podpięty jakiś kabelek od gazu. ..

    co jakiś czas wyskakuje błąd " chwilowe wypadanie zapłonu" ale nie podaje nr cylindra

    czy zabrudzony filtr pwietrza może być przyczyną?
  • #4
    jerry1960
    Level 35  
    Filtr paliwa i powietrza maja wpływ na pracę silnika.
  • #5
    XP111
    Level 9  
    a to może byc przyczyna tego problemu?
  • #6
    jerry1960
    Level 35  
    Wymień te filtry i się nie zastanawiaj.
  • #7
    XP111
    Level 9  
    ok juro to zrobie. a jak sprawdzic czy swiece dają odpowiednią iskre? bo niby świeca na tym cylindrze daje prąd ale mimo to że jest dobre cisnienie to nie działa ak jak powinno..
  • #8
    jerry1960
    Level 35  
    Skoro twierdzisz że świece są suche to nie dostaje paliwa. Jakie masz to ciśnienie sprężania zmierz ponownie. Sprawdź czy pompa podaje paliwo do wtrysków.
  • #9
    XP111
    Level 9  
    Ciśnienie na cylindrach ma grubo ponad 11 a na niektórych prawie 12. Wtryski były sprawdzane, są ok. Zresztą na gazie tak samo chodzi, nawet trochę gorzej. Przepustnica byla podmieniana, cewki tak samo, filtr powietrza wymieniłem, paliwa także.. Auto dalej przebiera i nie ma zbytnio takiej mocy jak powinno mieć.

    Pomóżcie..

    Pozdrawiam.
  • #10
    mateuszTYGRYS
    Level 15  
    Nie podałeś ktory to rok po odpięciu przepływki jakaś reakcja?
  • #11
    XP111
    Level 9  
    Rok 2004. Przeplywomierz byl podmieniany.bez reakcji.
  • #12
    jasio1234567
    Level 14  
    Moze łapie lewe powietrze gdzieś. Uszczelka pod kolektorem ssącym była wymieniana?
  • #13
    emeryt2
    Level 42  
    Co tam uszczelka pod kolektorem i ciśnienie paliwa , przecież na innych garach paliwo dochodzi. Kluczowanie wtrysku na tym cylindrze jest? Knock sensor co pokazuje?
  • #14
    beru
    Level 14  
    Zależy jak długo pracował na słabym cylindrze,niech mechanik sprawdzi jak pracuje sonda lambda,myślę,że jest kat uszkodzony





    Moderated By zeimp:

    Tobie to ja radzę korzystania z Forum, ale tylko po to, aby się dokształcić! Nie znasz podstaw pracy silnika a bierzesz się za doradzanie! Dziś otrzymujesz ustne ostrzeżenie ode mnie! Następny taki wpis i będzie "konkretna nagroda"!

  • #15
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    beru wrote:
    ,myślę,że jest kat uszkodzony

    Na biegu jałowym? A to ciekawe... Gwarantuję Ci, że w tym aucie zaspawasz 90%prześwitu wydechu i silnik będzie pracował normalnie!

    Do autora:

    XP111 wrote:
    wtryski wszystkie działają, jak i od benz i od lpg

    jak to zostało sprawdzone? Proszę udzielać konkretów, to nie będzie kłopotów z jednoznacznymi podpowiedziami. Jeśli sam nie znasz, to po prostu zaufaj mechanikowi...
  • #16
    michalstce
    Level 2  
    Witam dołącze sie do tematu. Jak myślicie czy cewka zapłonowa może sie spalić od odłączenia przewodu zapłonowego od świecy na włączonym silniku? Cewka ma przecież bezpiecznik. Nie podaje mi iskry i nie wiem co to może być, a sprawdzałem przewody w ten sposób i teraz nie mam iskry. auto :honda ciwic v z lpg Pozdrawiam
  • #17
    kortyleski
    Level 43  
    Może się uszkodzić.
    michalstce wrote:
    Cewka ma przecież bezpiecznik


    A gdzie? pokaż proszę...
  • #18
    michalstce
    Level 2  
    Ma w skrzynce z bezpiecznikami pod kierownicą tak przynajmniej pisze w poradniku "sam naprawiam" do hondy
  • #19
    wojt3k
    Level 15  
    A jaką masz instalację gazową???
    SEKWENCJE może ten cały emulator wtrysków od odłączenia benzynowych co ma zepsute i wyłancza wtrysko benzyny i gazu!!!


    Ciśnienie sprężania  
    Stan normalny15(bar)
    Minimum11.5(bar)
    Ciśnienie oleju4.0-5.5 / 6000(bar / obr. na minutę)
    Układ paliwowy (marka i typ) EFI 
    Kolejność zapłonu1-3-4-2 
    Rozrząd stroboskopowy (przed zwrotem odkorbowym)
    Bez możliwości regulacji8° - 12° / 550(° / obr. na minutę)
    Świece zapłonowe (marka i typ)NGK BKR5EYA 
    Odstęp elektrod świecy0.8(mm)
    Ciśnienie pompy paliwa3.1-3.5(bar)
  • #20
    XP111
    Level 9  
    a jak sprawdzic czy katalizator jest padniety?
    bylem dzisiaj u elektryka ktory pracuje w toyocie, komputer pokazał błąd wypadania zapłonu na 1 i 3 cylindrze. podmienial swiece i bylo to samo. cisnienie na tych cylindrach pokazało u niego ze jest ok 10 czyli nizsze niz poprzedni mechanik mowil ale czy przy takim cisnieniu moze pokazac błąd wypadania zapłonu?jest jakis bezpiecznik od cewek??
    czy za niska kompresja moze byc przyczyną błędu wypadania zapłonu?
    a co to jest Kluczowanie wtrysku na cylindrze?
    instalacja jest sekwencyjna.

    i jeszcze jedno pytanie. czy sonda lamdaw yaris 1.0 i 1.3 jest taka sama? kolega ma taką yariske wiec moglibysmy ja podmienic
  • #21
    XP111
    Level 9  
    rozwiązanie problrmu?

    Mechanik stwierdził że zawory muszą sie dopasować do gniazd ponieważ poprzedni wymienił tylko zawory ( na pierwszym cylindrze) i są one nie dopasowane do reszty. Powiedział że problem z wypadaniem zapłony zniknie za jakieś 1000 -1500 km jak sie wszystko dotrze. ma to sens?
  • #22
    kortyleski
    Level 43  
    Absolutnie żadnego! Lambada raczej będzie taka sama ale ona nie ma wpływu na Twój problem. Ciśnienie 10 bar na garnek nie spowoduje wypadania zapłonów. Ty pojedź do porządnego mechanika elektronika a nie po podwórkowcach sie ganiasz...
  • #23
    XP111
    Level 9  
    to naprawde dobry mechanik... a u elektryka to juz u nie jednego bylo;/ auto jak jest zimne to jest strasznie słabe a jak się nagrzeje lub jest cieplej na polu to lepiej działa, jedzie dużo płynniej..cisnienie na zimnym siliku ma po 12 .. swiece wymienione, cewki sprawdzone, sondy ok, rozrząd ok.
    komputer pokazuje wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze ...
  • #24
    ociz
    Moderator of Cars
    XP111 wrote:
    to naprawde dobry mechanik

    Więc Cię nie lubi i wymyślił bajeczkę na odczepnego.
  • #25
    andrend
    Level 26  
    Do wyregulowania zawory. Mechanik nie chce tego zrobić bo nie posiada płytek regulacyjnych.
  • #26
    XP111
    Level 9  
    Wiec to moze byc przyczyna niewyregulowanych zaworow?auto jak jest zimne to jest bardzo mulace ale jak sie rozgrzeje to juz jedzie plynnie ( srednie spalanie jest i tak wyzsze o okolo 2 litry)ale i tak na jalowyn biegu czuc jak silnik lekko przebiera (ale obroty sa w normie), lekko nim czesie a z wydechu slychac lekkie "pyrkanie":\
  • #27
    andrend
    Level 26  
    Jazda z niewyregulowanymi zaworami kończy się po pewnym czasie wypaleniem zaworów.
  • #28
    XP111
    Level 9  
    a przy niewyregulowanych zaworach może wyskoczyć błąd wypadania zapłonu? gdzie można ustawić zawory? ma może ktoś namiary na kogoś w okolicy nowego sacza?
  • #29
    toytom
    Level 11  
    Miałem dwa przypadki wypadania zapłonów i w obu przyczyną były za małe luzy zaworowe.W obu przypadkach regulacja pomogła.Oba yarisy były tak jak twój zagazowane.W tych silnikach z gazem luzy powinno regulować się minimum co 30 tyś. km. Ciśnienie sprężania należy sprawdzić na rozgrzanym silniku,wtedy najlepiej widać czy zawory się domykają czy nie.Wtryskiwacze świece i cewki zapłonowe zawsze możemy przełożyć z jednego na drugi cylinder i w ten sposób wykluczyć ich uszkodzenie (uwaga na wtryskiwacze gdyż po ich demontażu i montażu na starych uszczelkach może wyciekać paliwo.)Czekam na info czy regulacja pomogła.
  • #30
    XP111
    Level 9  
    a tak zaytam czy w mojej Toyocie yaris 2004 r (wersja francuska) nie są napinacze hydrauliczne?( to może o to chodziło temu mechanikowi że one po czasie się same wyregulują?) Toytom a z którego te yarisy były roku?

    dodam że na ciepłym silniku ma mniejsze cisnienie