Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault 1.9 diesel F8Q - ustawienie rozrządu

Zdzichu12 01 Feb 2013 22:05 22323 18
  • #1
    Zdzichu12
    Level 9  
    Witam potrzebuje schemat paska rozrządu dokladne ustawienie do Renault Rapid 1.9 diesel F8Q silnik będe bardzo wdzięczny.Oraz jak sprawdzic jak sie liczy ktory jest pierwszy cylinder silnika.
  • #2
    hm2005
    Level 11  
    W renault pierwszy cylinder jest od strony koła zamachowego , pompę masz boscha czy lucas ?
  • #3
    Zdzichu12
    Level 9  
    zmienilem z lucasa na boscha i nie pasuje mi kolejność wtrysku

    Jak rozpoczynamy/ kończymy zdanie?
    Proszę poprawić!
    [_P_]
  • #4
    hm2005
    Level 11  
    zmieniłeś pompę i wtryski czy tylko pompę ?
  • #5
    Zdzichu12
    Level 9  
    zmienilem tylko pompe.
    Czy jest roznica na wyjsciu pompy wtryskowej kolejnnosci wtrysku między bosch a lucas?
  • #6
    hm2005
    Level 11  
    kolejność zapłonu w obydwu pompach taka sama 1-3-4-2 licząc pierwszy od strony koła zamachowego , ustawienie rozrządu : koło wałka rozrządu ustawiasz znakiem na godzinę 12 masz takie wycięcie w obudowie rozrządu , na ten znak dopasowujesz znacznik na pasku rozrządu i dalej już prosta droga , pompa znakiem na godzinę 3 według znacznika na pasku , do wału powinien mieć blokadę jak nie masz to pomocny znacznik na pasku
  • #7
    Zdzichu12
    Level 9  
    Ok Dziękuje za pomoc jutro dalej będe walczyć , jezeli bedziesz potrzebowac podpowiedzi zapraszam rowniez a starszych modelach aut a przedewszystkim Niemieckich pozdrawiam .
    Ps. aaa czy na pompie wtryskowej bosch a lucas jest pierwszy na tej samej końcuwce wyjsciowej?
  • #8
    hm2005
    Level 11  
    raczej tak ale pewny nie jestem sprawdzę jutro i dam znać
  • #10
    Zdzichu12
    Level 9  
    jeszcze nie bo silnik jest na wierzchu dopiero go skladam dam znac czy odpali jeszcze raz dziekuje
  • #11
    hm2005
    Level 11  
    rozmieszczenie sekcji cylindra 1 jest różne w obydwu pompach ale jakie nie wiem , rurki wysokiego ciśnienia z lucasa nie pasują do boscha , więc musisz giąc aby dopasować , a najlepiej zorganizuj rurki od pompy boscha i będzie po problemie ,
  • #12
    autopoldi
    Level 23  
    Z tego co pamiętam to wyjście 1 przewodu w boschu to 4 w lucasie itd.
    Jak pokręcisz pompą z odłączonymi przewodami to będziesz widział na którym pokaże się kropelka paliwa . Kolejność zapłonu jest taka sama przy boschu i lukasie ( to zależy od silnika - czyli wału i wałka rozrządu) 1342
    Pierwszy we francuzach zawsze jest od skrzyni.
  • #13
    Zdzichu12
    Level 9  
    Witam odpaliłem silnik w czasie proby stwierdzilem ze za ciemno kopci czym moze byc to spowodowane?? i jak to usunąć ??
    Czy jak silnik sie rozgrzeje to przestanie kopcic??
  • #14
    sebastian607
    Level 17  
    Pewnie trzeba ustawić kąt wtrysku.
  • #15
    zst 2000
    Level 1  
    Witaj Zdzichu12 mam pytanie, czy chodzi czy wszystko? Ja mam pompę lucasa, a chce założyć boscha. jakie przeróbki muszę zrobić. Mam clio 1.9 diesel.
  • #16
    laki1973
    Level 10  
    Witam. Zauważyłem że przerabiany jest temat rozrządu. W związku z tym chciałbym się podpiąć. Mam Clio2 1.9d 64KM F8Q. Zregenerowałem pompę wtryskową LUCAS DPC bo padło łożysko. Zamontowałem ją do silnika i przy okazji chciałem wymienić sam pasek rozrządu. Ustawiłem (zgodnie z zamieszczonym rysunkiem na opakowaniu) koło wałka rozrządu na gdz.12 , koło pompy na gdz.3, pasek w/g znaków na nim zamieszczonych i dalej do wału (wał również pokrywał się znakami z paskiem i był w odpowiednim położeniu). Wszystko się zgadzało. Naciągnąłem pasek. Moje pytanie zanim podejmę próbę odpalenia dotyczy ustawienia wałka rozrządu- czy po ustawieniu na znaki w/g opisu na gdz.12 i obróceniu go o 360st. ponownie na gdz.12 zachowuje się tą samą kolejność otwarcia zaworów. Nie jestem w 100% pewien czy po odpaleniu nie uszkodzę w ten sposób zaworów. To samo dotyczy pompy paliwa, czy obrót o 360st. ma wpływ na kolejność podawania paliwa na cylindry.Wyczytałem gdzieś na forum że po takim obróceniu paliwo podane zostaje nie na 1 ale na 4 cylinder. W jaki sposób najlepiej to poustawiać żeby wszystko współgrało. Bardzo proszę o podpowiedzi, szkice, itp. na tym forum albo na priw. laki73(malpa)onet.eu
  • #17
    autopoldi
    Level 23  
    Na kółkach rozrządu i pompie masz znaki, które muszą się ,,zgrać'' z odpowiednimi znakami na nowym pasku . Jeżeli ustawisz wszystko jak należy i obrócisz wałem to normalne że znaki nie będą się zgadzały, ale to powinieneś wiedzieć skoro w opisie masz : naprawy pojazdów samochodowych.
  • #18
    CENTURION_ALARMY
    Level 22  
    Witam
    Kupiłem pasek rozrządu, tylko jego bo rolki itp były wymieniane trochę ponad 10 tyś a teraz robiona uszczelka pod głowica więc pasek do wymiany tylko.
    Chodzi o znaczniki na pasku a dokładnie na moim ich brak.
    Wg manuala znaczniki sa do ustawienia wałek rozrządu względem koła pompy i koła na wale.
    Ja znaczników nie mam ale ustawiłem tylko na znakach na obudowach i przez ten klin/blokada przy kole zamachowym/sprzęgle.
    Czy ma ktoś jakąś informacje, co ile zębów są te znaczniki?
  • #19
    CENTURION_ALARMY
    Level 22  
    Jeszcze jedno mam w tym silniku pompe Bosch a tam sa 2 markery na kole pompy "R" i"B" gdzieś mi się obiło o uszy że dla Boscha ma być znacznik na "B" a Lucas i reszta swiata na "R"