Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 1.9 diesel F8Q - ustawienie rozrządu

Zdzichu12 01 Lut 2013 22:05 17952 18
  • #1 01 Lut 2013 22:05
    Zdzichu12
    Poziom 7  

    Witam potrzebuje schemat paska rozrządu dokladne ustawienie do Renault Rapid 1.9 diesel F8Q silnik będe bardzo wdzięczny.Oraz jak sprawdzic jak sie liczy ktory jest pierwszy cylinder silnika.

    4 18
  • #2 01 Lut 2013 22:21
    hm2005
    Poziom 11  

    W renault pierwszy cylinder jest od strony koła zamachowego , pompę masz boscha czy lucas ?

    6
  • #3 01 Lut 2013 22:30
    Zdzichu12
    Poziom 7  

    zmienilem z lucasa na boscha i nie pasuje mi kolejność wtrysku

    Jak rozpoczynamy/ kończymy zdanie?
    Proszę poprawić!
    [_P_]

    0
  • #4 01 Lut 2013 22:33
    hm2005
    Poziom 11  

    zmieniłeś pompę i wtryski czy tylko pompę ?

    3
  • #5 01 Lut 2013 22:35
    Zdzichu12
    Poziom 7  

    zmienilem tylko pompe.
    Czy jest roznica na wyjsciu pompy wtryskowej kolejnnosci wtrysku między bosch a lucas?

    0
  • #6 01 Lut 2013 22:42
    hm2005
    Poziom 11  

    kolejność zapłonu w obydwu pompach taka sama 1-3-4-2 licząc pierwszy od strony koła zamachowego , ustawienie rozrządu : koło wałka rozrządu ustawiasz znakiem na godzinę 12 masz takie wycięcie w obudowie rozrządu , na ten znak dopasowujesz znacznik na pasku rozrządu i dalej już prosta droga , pompa znakiem na godzinę 3 według znacznika na pasku , do wału powinien mieć blokadę jak nie masz to pomocny znacznik na pasku

    2
  • #7 01 Lut 2013 22:46
    Zdzichu12
    Poziom 7  

    Ok Dziękuje za pomoc jutro dalej będe walczyć , jezeli bedziesz potrzebowac podpowiedzi zapraszam rowniez a starszych modelach aut a przedewszystkim Niemieckich pozdrawiam .
    Ps. aaa czy na pompie wtryskowej bosch a lucas jest pierwszy na tej samej końcuwce wyjsciowej?

    0
  • #8 01 Lut 2013 22:48
    hm2005
    Poziom 11  

    raczej tak ale pewny nie jestem sprawdzę jutro i dam znać

    0
  • #10 01 Lut 2013 22:53
    Zdzichu12
    Poziom 7  

    jeszcze nie bo silnik jest na wierzchu dopiero go skladam dam znac czy odpali jeszcze raz dziekuje

    0
  • #11 02 Lut 2013 12:08
    hm2005
    Poziom 11  

    rozmieszczenie sekcji cylindra 1 jest różne w obydwu pompach ale jakie nie wiem , rurki wysokiego ciśnienia z lucasa nie pasują do boscha , więc musisz giąc aby dopasować , a najlepiej zorganizuj rurki od pompy boscha i będzie po problemie ,

    1
  • #12 03 Lut 2013 03:00
    autopoldi
    Poziom 23  

    Z tego co pamiętam to wyjście 1 przewodu w boschu to 4 w lucasie itd.
    Jak pokręcisz pompą z odłączonymi przewodami to będziesz widział na którym pokaże się kropelka paliwa . Kolejność zapłonu jest taka sama przy boschu i lukasie ( to zależy od silnika - czyli wału i wałka rozrządu) 1342
    Pierwszy we francuzach zawsze jest od skrzyni.

    3
  • #13 03 Lut 2013 17:06
    Zdzichu12
    Poziom 7  

    Witam odpaliłem silnik w czasie proby stwierdzilem ze za ciemno kopci czym moze byc to spowodowane?? i jak to usunąć ??
    Czy jak silnik sie rozgrzeje to przestanie kopcic??

    3
  • #14 03 Lut 2013 19:48
    sebastian607
    Poziom 16  

    Pewnie trzeba ustawić kąt wtrysku.

    0
  • #15 11 Lut 2013 19:03
    zst 2000
    Poziom 1  

    Witaj Zdzichu12 mam pytanie, czy chodzi czy wszystko? Ja mam pompę lucasa, a chce założyć boscha. jakie przeróbki muszę zrobić. Mam clio 1.9 diesel.

    0
  • #16 22 Lut 2013 20:36
    laki1973
    Poziom 9  

    Witam. Zauważyłem że przerabiany jest temat rozrządu. W związku z tym chciałbym się podpiąć. Mam Clio2 1.9d 64KM F8Q. Zregenerowałem pompę wtryskową LUCAS DPC bo padło łożysko. Zamontowałem ją do silnika i przy okazji chciałem wymienić sam pasek rozrządu. Ustawiłem (zgodnie z zamieszczonym rysunkiem na opakowaniu) koło wałka rozrządu na gdz.12 , koło pompy na gdz.3, pasek w/g znaków na nim zamieszczonych i dalej do wału (wał również pokrywał się znakami z paskiem i był w odpowiednim położeniu). Wszystko się zgadzało. Naciągnąłem pasek. Moje pytanie zanim podejmę próbę odpalenia dotyczy ustawienia wałka rozrządu- czy po ustawieniu na znaki w/g opisu na gdz.12 i obróceniu go o 360st. ponownie na gdz.12 zachowuje się tą samą kolejność otwarcia zaworów. Nie jestem w 100% pewien czy po odpaleniu nie uszkodzę w ten sposób zaworów. To samo dotyczy pompy paliwa, czy obrót o 360st. ma wpływ na kolejność podawania paliwa na cylindry.Wyczytałem gdzieś na forum że po takim obróceniu paliwo podane zostaje nie na 1 ale na 4 cylinder. W jaki sposób najlepiej to poustawiać żeby wszystko współgrało. Bardzo proszę o podpowiedzi, szkice, itp. na tym forum albo na priw. laki73(malpa)onet.eu

    2
  • #17 24 Lut 2013 22:26
    autopoldi
    Poziom 23  

    Na kółkach rozrządu i pompie masz znaki, które muszą się ,,zgrać'' z odpowiednimi znakami na nowym pasku . Jeżeli ustawisz wszystko jak należy i obrócisz wałem to normalne że znaki nie będą się zgadzały, ale to powinieneś wiedzieć skoro w opisie masz : naprawy pojazdów samochodowych.

    2
  • #18 07 Mar 2013 06:49
    CENTURION_ALARMY
    Poziom 22  

    Witam
    Kupiłem pasek rozrządu, tylko jego bo rolki itp były wymieniane trochę ponad 10 tyś a teraz robiona uszczelka pod głowica więc pasek do wymiany tylko.
    Chodzi o znaczniki na pasku a dokładnie na moim ich brak.
    Wg manuala znaczniki sa do ustawienia wałek rozrządu względem koła pompy i koła na wale.
    Ja znaczników nie mam ale ustawiłem tylko na znakach na obudowach i przez ten klin/blokada przy kole zamachowym/sprzęgle.
    Czy ma ktoś jakąś informacje, co ile zębów są te znaczniki?

    4
  • #19 08 Mar 2013 10:38
    CENTURION_ALARMY
    Poziom 22  

    Jeszcze jedno mam w tym silniku pompe Bosch a tam sa 2 markery na kole pompy "R" i"B" gdzieś mi się obiło o uszy że dla Boscha ma być znacznik na "B" a Lucas i reszta swiata na "R"

    3