Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen c5 - komunikat o awarii komputera

02 Lut 2013 12:34 4998 11
  • Poziom 8  
    Witam. Po wymianie rozrządu i wlaniu płynu do układu chłodzenia nie odpowietrzyłem właściwie silnika i doszło do przegrzania i uszkodzenia termostatu gdyż ten pozostawał cały czas otwarty .
    W moim modelu benzyna 1,8 16V rok 2006 jest to termostat z czujnikiem czy też grzałką sam nie jestem pewien ,ale termostat jest z obudową i podłącza się do niego kostkę z dwoma przewodami. Dowiedziałem się ,że nowy kosztuje około 300 zł.
    W efekcie zdecydowałem się na termostat używany za 70 zł.
    Po założeniu podłączeniu kostki uruchomiłem silnik i początkowo wydawało mi się ,że też jest zepsuty bo ze wzrostem temperatury silnika grzała się chłodnica . Podczas nagrzewania nic się nie działo dodawałem gazu i było ok.
    Po wystygnięciu silnika ruszyłem aby sprawdzić czy silnik utrzyma temperaturę i po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "awaria komputera-w j. angielskim gdyż mam tłumaczenie" przez chwilę nic się nie działo a następnie pojawił się komunika speed control system faulty który nie wiem co oznacza ale zaraz potem silnik zaczął nierówno pracować i nie wchodził na obroty. kontrolka serwis świeci- czek silnika nie.
    Potem uruchamiałem silnik ponownie i sytuacja się powtarzała. Zauważyłem ,że jak zaraz po pierwszym komunikacie nie pojawił się drugi i udało mi się dodać gazu to dopóki obroty nie spadły poniżej 2 000 to dało się normalnie jechać. Gdy obroty spadają jw. to pojawia się komunikat " speed control system faulty i silnik znów nierówno pracuje.
    Dodam ,że w silniku jest poziom oleju minimum ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ na obroty i powyższe komunikat.
    Sprawdzałem oporność na stykach termostatu i przy wyłączonym silniku jest wskazanie 12om-54 om.
    Obecnie silnik trzyma temperaturę a chłodnica jest letnia przy gorących wężach nagrzewnicy.

    Proszę o pomoc co mogło wywołać awarię komputera jak to usunąć-w miarę tanim kosztem.
  • Poziom 22  
    a ten rozrząd to dobrze złożyłeś bo komunikat sugeruje błąd kontroli prędkości silnika możne synchronizacja wał korbowy a wałki rozrządu
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Ewentualnie poleciała uszczelka pod głowicą i silnik przebiera na wolnych obrotach.
    Podłączyć Lexie i zobaczyć jakie są błędy.
  • Poziom 8  
    rozrząd jest ok bo na starym termostacie jeździłem dwa dni zanim zorientowałem się ,że jest cały czas otwarty i nie trzyma temperatur tylko chłodnica jest cały czas ciepła . jeśli chodzi o drugą podpowiedź to uszczelka jest ok ponieważ w przypadku uszkodzenia uszczelki ciśnienie idzie do układu chłodzenia i wyrzuca płyn zbiornikiem a tak się nie dzieje bądź przybywa oleju a również jest ok.
    Zastanawiam się do czego służy ten czujnik na termostacie. jakie byłyby objawy uszkodzenia elektryki termostatu bo jeśli chodzi o mechanikę to wygląda ,że jest dobrze bo termostat się otwiera i zamyka jak należy nie wiem jak należy sprawdzić
    termostat czy są jakieś wskazania np. oporności które powinien spełniać czy też jakie powinno być wskazanie na stykach kostki która dochodzi do termostatu.
    Grybym załozył nowy byłbym pewien ,że przyczyna jest inna ale problem pojawił się po zamontowaniu tego termostatu. przy naprawie nie zdejmowąłem żadnych kostek z elektryki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A nie ma jakiegoś sposobu aby bez podłączania zrestartować komputer pokładowy.
  • Poziom 23  
    rafjan41 napisał:

    A nie ma jakiegoś sposobu aby bez podłączania zrestartować komputer pokładowy.
    Spróbuj odłączyć na pół godz. minus z aku. Po podłączeniu niech pochodzi 10 min. na wolnych obrotach
  • Poziom 43  
    Mam pytanie co ty wymieniłes , przeciez termostat jest na dwóch śrubkach trzymającym plasykowy króciec.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    A który to jest czujnik temperatury gdzie się znajduje

    Dodano po 3 [godziny] 15 [minuty]:

    znalazłem ten czujnik styki były ok ale był mokry w środku dmuchałem go kompresorem lecz po zamontowaniu znów zapalił się błąd. Coś jednak jest z tym dolotem bo gdy silnik łapie błąd a ja ręką zmniejszę minimalnie otwarcie przepustnicy to silnik zaczyna równo pracować . Po wyłączeniu zapłonu słychać takie piszczenie
    w okolicy przepływomierza czy też jest to od komputera i dopiero gdy się zdejmie kostkę z czujnika to przestaje piszeć. Nie wiem czy tak ma być czy nie . A wie ktoś jakie powinny być wskazania pomiarowe na czujniku i przepływomierzu.?
  • Poziom 39  
    Człowieku, dam Ci dobrą radę - zawieź to auto do warsztatu zanim go zupełnie popsujesz! :/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Jutro jadę do mechanika zobaczymy co zdiagnozuje dzięki.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie byłem dzić w warsztacie elektroniki pojazdowej. Gość ma bardzo dobry sprzęt diagnostyczny . Okazało się ,że usterką było zacięcie przepustnicy na układzie dolotu powietrza. Sam bym tego nie zrobił. Przyczyną mogło być przegrzanie silnika . Pozdrawiam i zamykam temat.