Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BRC 24 / STILO 1.6 - Stilo 1.6 nie odpala, jak wykluczyć winę instalacji gazowej

02 Feb 2013 16:37 6237 22
  • Level 10  
    Witam.
    Może opiszę problem od początku. Auto jak w tytule stało (pozostawione sprawne) na parkingu około tygodnia. Po tym czasie nie mogę uruchomić silnika (rozrusznik kręci). Pierwsze podejrzenie to akumulator (słaby) więc próbowałem odpalić na kable z innego auta ale nic to nie dało, podładowałem swój akumulator też nic. następnie podłączyłem komputer z programem Fiat ECUScanner, żadnych błędów. Pompa paliwa podaje paliwo co sprawdziłem odpinając przewód paliwowy i uruchamiając pompę. Cewki na cylindrach wykluczam bo temat przerabiałem i wtedy komputer sygnalizuje błąd "misfire". W zasadzie się poddałem ale przyszło mi do głowy że mam jeszcze instalację gazową wtedy zacząłem sprawdzać jak zachowuje się przełącznik umieszczony w kabinie po przekręceniu stacyjki. I chyba coś znalazłem, po załączeniu zapłonu (przełącznik w pozycji gaz) zapalają się diody sygnalizujące ilość gazu i dioda czerwona z trybu pracy (niby ok) ale po kilkunastu sekundach wszystko gaśnie. Tak samo jest gdy przełącznik jest w pozycji benzyna, też dioda czerwona gaśnie po kilkunastu sekundach.

    Jak sprawdzić (wykluczyć) instalację gazową? Mógłbym się podpiąć pod gazową centralkę ale podobno to jest możliwe dopiero po uruchomieniu silnika. (BRC Sequent 24).
    Liczę że ktoś przerabiał temat i będzie skory do pomocy. Z góry dzięki za każdą radę.

    Pozdrawiam
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 14  
    Gaśnie wszystko na centralce bo pewnie plus po kluczyku jest wzięty z cewki lub wtryskiwaczy benzynowych.Nie szukaj winy w instalacji,lepiej skup się na immo,lubią we fiatach siadać bez powodu....
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 10  
    waluś wrote:
    Gaśnie wszystko na centralce bo pewnie plus po kluczyku jest wzięty z cewki lub wtryskiwaczy benzynowych.Nie szukaj winy w instalacji,lepiej skup się na immo,lubią we fiatach siadać bez powodu....


    Immo wykluczam, po pierwsze kontrolka z immo zapala się i gaśnie (po przekręceniu kluczyka) a po drugie procedura awaryjnego odpalenia (w przypadku uszkodzenia immo) nie startuje (taka zabawa z pedałem gazu).
  • Level 14  
    Mimo wszystko szukaj kolego problemu w aucie.Instalkę zostaw w spokoju....
  • Level 34  
    Odkręć jedną świecę i zobacz czy podczas rozruchu jest iskra. Jeśli nie ma to być może uszkodził się czujnik położenia wału korbowego. Możliwe jest także zabrudzenie. Sterownik wtedy nie wie, że chcesz odpalić silnik.
  • Level 10  
    M. S. wrote:
    Odkręć jedną świecę i zobacz czy podczas rozruchu jest iskra. Jeśli nie ma to być może uszkodził się czujnik położenia wału korbowego. Możliwe jest także zabrudzenie. Sterownik wtedy nie wie, że chcesz odpalić silnik.


    Jutro niedziela ale zrobię to co sugerujesz, gdzieś od roku auto też miało problemy z odpalaniem, zawsze paliło za 2-3 razem. Wcześniej palił na dotyk.
  • Level 14  
    M.S. mądrze pisze....ale przyczyn może być wiele,nie mniej jednak też sprawdż to co pisze M.S.
  • Level 10  
    Panowie a czy ten czujnik (brak sygnału) nie powinien generować błędu widzianego przez program diagnostyczny?
  • Level 14  
    Niekoniecznie,tak mi się wydaje...Sprawdż czy masz iskrę tak jak napisał M.S.Od tego trzeba zacząć poszukiwania.....
  • Level 10  
    waluś wrote:
    Niekoniecznie,tak mi się wydaje...Sprawdż czy masz iskrę tak jak napisał M.S.Od tego trzeba zacząć poszukiwania.....


    Ok. Dzieki, odezwę się jutro jak sprawdzę iskrę.

    Sprawdzone :

    1. Iskra jest
    2. Rozpiąłem złącze wtryskiwaczy i zmierzyłem czy na pinie nr.3 pojawia się 12V podczas załączania wtryskiwacza z komputera. Napięcie jest w momencie gdy komputer steruje przekaźnikiem T9.

    Wychodzi że wszystko ok a silnik nie odpala. Czyżby 2 letnia Centra Futura padła? Wziąłem jeszcze raz do podładowania.
  • Level 34  
    Sprawdź jeszcze czy na 2 końcówce każdego wtrysku pojawia się masa tj. czy wtryskiwacz jest sterowany.
    Jeśli jest iskra i wtryskiwacze podają paliwo to trzeba zakręcić się wokół rozrządu (jego ustawienia). Byłaby szansa, że pasek przeskoczył.

    P. S. Iskra na wolnym powietrzu nie znaczy to samo co iskra w cylindrze. Można by próbować wysuszyć cewki na kaloryferze.


    Przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy. Żeby sprawdzić czy paliwo jest wtryskiwane można by kupić samostart (czy jakieś inne świństwo) i wtrysnąć do kolektora dolotowego. Jak na chwilę odpali to znaczy, że wtryski nie podają paliwa. Jak nie odpali to szukałbym w rozrządzie.
  • Level 10  
    M. S. wrote:
    Sprawdź jeszcze czy na 2 końcówce każdego wtrysku pojawia się masa tj. czy wtryskiwacz jest sterowany.
    Jeśli jest iskra i wtryskiwacze podają paliwo to trzeba zakręcić się wokół rozrządu (jego ustawienia). Byłaby szansa, że pasek przeskoczył.

    P. S. Iskra na wolnym powietrzu nie znaczy to samo co iskra w cylindrze. Można by próbować wysuszyć cewki na kaloryferze.


    Przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy. Żeby sprawdzić czy paliwo jest wtryskiwane można by kupić samostart (czy jakieś inne świństwo) i wtrysnąć do kolektora dolotowego. Jak na chwilę odpali to znaczy, że wtryski nie podają paliwa. Jak nie odpali to szukałbym w rozrządzie.


    Dzieki, jutro spróbuje.
  • Level 20  
    Jeśli przełącznik od gazu gubi napięcie to weź brązowy kabelek od instalki lpg podłącz do akumulatora + na czas rozruchu. Sterownik lpg może nie złączać wtrysków noPB.
  • Level 10  
    sztywny13 wrote:
    Jeśli przełącznik od gazu gubi napięcie to weź brązowy kabelek od instalki lpg podłącz do akumulatora + na czas rozruchu. Sterownik lpg może nie złączać wtrysków noPB.


    Masz na myśli zasilanie centralki gazu? U mnie na instalacji są dwa bezpieczniki 5A i to jest chyba zasilanie przełącznika oraz 15A pewnie do centralki. Przewodu brązowego nie ma, jest tylko brązowo-biały, według dokumentacji to pin A6 (wspólny dodatni sygnał wtryskiwaczy benzynowych, od strony wtryskiwaczy). mógłbyś doprecyzować, please.
  • Level 20  
    poldi_com wrote:
    sztywny13 wrote:
    Jeśli przełącznik od gazu gubi napięcie to weź brązowy kabelek od instalki lpg podłącz do akumulatora + na czas rozruchu. Sterownik lpg może nie złączać wtrysków noPB.


    Masz na myśli zasilanie centralki gazu? U mnie na instalacji są dwa bezpieczniki 5A i to jest chyba zasilanie przełącznika oraz 15A pewnie do centralki. Przewodu brązowego nie ma, jest tylko brązowo-biały, według dokumentacji to pin A6 (wspólny dodatni sygnał wtryskiwaczy benzynowych, od strony wtryskiwaczy). mógłbyś doprecyzować, please.


    Jeśli jest brązowy/biały to będzie też zielony/biały. Zewrzyj je razem. Tymi kabelkami jest rozcinane napięcie wtryskiwaczy noPB. Sterownik lpg prawdopodobnie nie zwiera tych kabelków i autko nie zapali.
  • Level 10  
    sztywny13 wrote:
    poldi_com wrote:
    sztywny13 wrote:
    Jeśli przełącznik od gazu gubi napięcie to weź brązowy kabelek od instalki lpg podłącz do akumulatora + na czas rozruchu. Sterownik lpg może nie złączać wtrysków noPB.


    Masz na myśli zasilanie centralki gazu? U mnie na instalacji są dwa bezpieczniki 5A i to jest chyba zasilanie przełącznika oraz 15A pewnie do centralki. Przewodu brązowego nie ma, jest tylko brązowo-biały, według dokumentacji to pin A6 (wspólny dodatni sygnał wtryskiwaczy benzynowych, od strony wtryskiwaczy). mógłbyś doprecyzować, please.


    Jeśli jest brązowy/biały to będzie też zielony/biały. Zewrzyj je razem. Tymi kabelkami jest rozcinane napięcie wtryskiwaczy noPB. Sterownik lpg prawdopodobnie nie zwiera tych kabelków i autko nie zapali.


    Nie ma zielono-białego dlatego wrzucam linka do dokumentacji z opisem złącz i kabli (strona 24), mógłbyś rzucić okiem

    Link

    Pozdrawiam
  • Level 20  
    Quote:
    Nie ma zielono-białego


    Jak niema? Na schemacie bianco/verde
  • Level 10  
    sztywny13 wrote:
    Quote:
    Nie ma zielono-białego


    Jak niema? Na schemacie bianco/verde


    Faktycznie, czyli w ten sposób pominę przekaźnik wewnątrz centralki i podam zasilanie (+) na wtryskiwacze?
  • Level 20  
    poldi_com wrote:
    sztywny13 wrote:
    Quote:
    Nie ma zielono-białego


    Jak niema? Na schemacie bianco/verde


    Faktycznie, czyli w ten sposób pominę przekaźnik wewnątrz centralki i podam zasilanie (+) na wtryskiwacze?


    Tak, podasz. Tylko nie odłączaj wtyczki od sterownika, bo będziesz miał minusy wtrysków rozłączone.
  • Level 10  
    sztywny13 wrote:
    Tak, podasz. Tylko nie odłączaj wtyczki od sterownika, bo będziesz miał minusy wtrysków rozłączone.


    OK, dzięki wielkie jutro sprawdzę, mam nadzieje że to będzie to.

    Dzisiaj sprawdziłem, mimo że przełącznik gazu teraz nie gaśnie auto nie pali. Chyba skończy się lawetą.
  • Level 10  
    Nie wiem czy w brc jest ale w stagu jest awaryjne uruchomienie silnika na LPG przez wcisniecie przełacznika i przytrzymanie go podczas rozruchu, Sprawdz czy do listwy paliwowej dochodzi paliwo z pompy
  • Level 20  
    czesany156 wrote:
    Nie wiem czy w brc jest ale w stagu jest awaryjne uruchomienie silnika na LPG przez wcisniecie przełacznika i przytrzymanie go podczas rozruchu, Sprawdz czy do listwy paliwowej dochodzi paliwo z pompy


    W tym typie instalacji niema awaryjnego rozruchu na lpg.
  • Level 10  
    Nie wiem jaki to jest typ BRC ale w stagu 4 sekwencji jest taki rozruch