Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C - stukanie po rozgrzaniu silnika, czasem brak mocy przy ruszaniu

02 Lut 2013 20:00 24456 17
  • Poziom 20  
    Witam, stałem się właścicielem samochodu marki opel corsa z silnikiem 1.0 12V z 2001 r....

    Mam dwa problemy do rozwiązania w tym samochodzie, mianowicie po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach słychać z silnika stukanie- bardziej klekot- wyczytałem że jest to wina łańcucha rozrządu i popychacza hydraulicznego- czy można to ew. potwierdzić gdyż koszt wymiany dość spory... czy jest jeszcze sens jeszcze wymienić olej na nowy aby się upewnić? w tym wypadku pół-syntetyk bo nie wiem co tam było wcześniej nalewane... Wiem że wymiana oleju i tak mnie czeka ale jeżeli to kwestia rozrządu to chciałbym wymienić olej za "jednym zamachem" razem z rozrządem ale mam cichą nadzieję że wymiana rozrządu jeszcze mnie nie czeka:).

    Drugi problem to częsty brak mocy na niskich biegach głównie przy ruszaniu z miejsca (1-2 bieg) silnik co prawda się nie dławi, nie przerywa ale samochód zbiera się jak by mu ktoś zastrzelił ze 40 koni:)
    Z tego co czytałem to może to być przepływomierz, EGR, zabrudzona przepustnica.
    Komp błędów żadnych nie wywala (tzn. nie świeci się kontrolka)

    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    To że się kontrolka nie świeci to nie znaczy że wszystko jest ok. A co do głośnej pracy silnika to jest to prawdopodobne że rozrząd do wymiany. 1.0 12V jest to dość nie udany wynalazek.
  • Poziom 22  
    Specjalizacja: "mechanika samochodowa"
    "Mam dwa problemy do rozwiązania w tym samochodzie"

    Aha....
  • Poziom 24  
    Przed wymianą łańcuszka sprawdź pompę oleju.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Rozumiem,że w przypadku innych silników nie trzeba dbać ogóle ani stosować odpowiednich olei?
  • Poziom 20  
    tak, miało być napinacza;) a jakieś pomysły co do utraty mocy podczas ruszania? może miał ktoś podobny przypadek? dziwne jest to że tylko na niskich biegach taki przypadek, dodam jeszcze że jak dojdzie do ok 2.5tys obrotów to silnik odżywa i ładnie ciągnie jak na 1.0 jak przed puszczeniem sprzęgła wprowadzi się go na wyższe obroty min te 2.5tys to normalnie a i problem nie zawsze występuje, zauważyłem że głównie na ciepłym silniku...

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha i ile Cię wyszła ta wymiana łańcucha? też gdzieś wyczytalem że kół zębatych nie ma co ruszać chyba że silnik z wcześniejszych lat bo te miały jakaś wadę fabryczną.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    witam ponownie, byłem dzisiaj u mechanika który stwierdził że te stukanie na ciepłym silniku nie jest spowodowane przez rozrząd tylko popychacze.... koszt wymiany 1/5 ceny całego samochodu.... Co Wy na to? czy rzeczywiście powodem stukania na rozgrzanym silniku są popychacze? dodam że metaliczny stukot słychać przy przyśpieszniu badź obciążeniem, przy przyśpieszniu i na luzie stukot jest jednostajny, bo podobno rozrząd stuka nierównomiernie- tak stwierdził mechanik i jego kolega. Czy jest to możliwe czy też zmienić mechanika?
  • Poziom 17  
    Jeżeli stuka pod obciążeniem jak piszesz,to mogą być panewki główne.
    Ewentualnie tzw.sworznie na tłokach(takie bolce,które mocuja tłoki do korb).
    Może nagraj filmik i nam pokaz-coś wywróżymy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    i robiłeś coś z tym stukaniem? mam jeszcze jedną informację bo ściągałem dzisiaj pokrywę zaworów, łańcuch mozna unieść na około 5-10mm powyżej górnej prowadnicy, czy to normalne? silnik był zimny. W jaki sposób można sprawdzić rozrząd w tym wynalazku? niestety nie mogłem dostrzec na ile jest wysunięty napinacz:(

    aha, jakie ciśnienie oleju powinno być na zimnym i rozgrzanym silniku? może sprobuje jeszcze sprawdzić ciśnienie może tu jest jakiś problem? chociaż kontrolka ciśnienia oleju gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika i nie zapala się w trakcie jazdy...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Witam, w załączeniu filmik z pracy silnika



    Dodano po 4 [godziny] 38 [minuty]:

    aha, lubi się też pojawiać błąd wypadania zapłonów na 1 cylindrze... wykręciłem świece i wizualnie każda wygląda tak samo, bez uszkodzeń, czyste

    Dodano po 42 [minuty]:

    dodam jeszcze że przepustnica i egr były czyszczone (egr był nawet ok, żadnych zacięć, trochę nagaru, za to przepustnica od strony silnika pełno ciemnej mazi i nagaru, po wyczyszeniu niestety zero poprawy)
  • Poziom 20  
    podbijam temat...
    Witam po przerwie, sprawa stukania juz załatwiona, wymienione popychacze i kompletny rorząd.... jednak dalej pozostał problem braku mocy przy ruszaniu, objawy zaniku mocy nie uległy zmianie, komp nie wyrzuca błędów, problem pojawia sie po rozgrzaniu silnika, egr i przepustnica wyczyszczone, przepływka też. Przy ruszaniu można dusić gaz do oporu a samochód jak żółw, tylko przy bardzo powolnym ruszaniu daje jakoś radę, jak się go gazuje na luzie to tak jakby sie dusił, z wydechu wtedy "pryka"
    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Odepnij przepływomierz i jak wywali check'a i nie będzie mulił to na bank przepływomierz.
  • Poziom 18  
    Ludzie może by go podpiąć pod tester i sprawdzić parametry zamiast po omacku zmieniać co popadnie.
    Adam16l napisał:
    z wydechu wtedy "pryka"
    en rozrząd to sam wymieniałeś czy u mechanika?
    Czy pryka to oznacza strzela? ogólnie to wszystkie auta prykają wydechem a jak nie prykają to mają silnik wyłączony. Opisz jakoś dokładniej to "prykanie"
  • Poziom 7  
    mam to samo silnik mi muli i do tego po rozgrzaniu

    Dodano po 2 [minuty]:

    powyzej 90 stopni zapala sie lampka oleju a stan oleju jest max

    Dodano po 1 [minuty]:

    a i pali 11 litrow na 100 km.a jest to 1.0 12v opelek z 99 roku