Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F 1.4 16V 1997r - Brak stałego plusa w instalacji radia

se-bol 03 Lut 2013 06:02 3582 6
  • #1 03 Lut 2013 06:02
    se-bol
    Poziom 2  

    Witam serdecznie. Postaram się w skrócie napisać, na czym polega mój problem. Otóż wczoraj postanowiłem pozbyć się fabrycznego radia Blaupunkt'a CAR300 z mojej Asterki. Po podłączeniu "nowego" radia, okazuje się, że działa tylko wtedy, gdy w stacyjce jest kluczyk. Wystarczy ustawienie na pozycję "1", jeszcze przed kontrolkami. Ktoś mi zaraz napisze, że należy w instalacji elektrycznej kostki ISO zamienić miejscami kabelki 4 i 7 i powinno być w porządku. Jako, że mam w przejściówce między radiem a kostką możliwość zamiany miejscami tych kabelków bez ingerowania w instalację fabryczną tak też uczyniłem, będąc przekonany, że to załatwi mój problem. Niestety tak się nie stało. Radio dalej działa tylko z kluczykiem. Zainteresowałem się tym głębiej, wyjąłem radio, przejściówkę i zacząłem sprawdzać miernikiem napięcia na kablach w kostce. Stałego plusa nie mam nigdzie, natomiast plus po stacyjce jest i na 4 i na 7 kablu. Głębiej była schowana zworka, która łączyła ww. kabelki. Teraz pojawia się moje pytanie i prośba do Was. Co może być przyczyną braku stałego plusa w fabrycznej instalacji?? Bezpieczniki wszystkie zostały sprawdzone miernikiem i są dobre. Nie chce iść na łatwiznę i puszczać kabla na dziko prosto do akumulatora, albo do skrzynki z bezpiecznikami. Chciałbym, aby instalacja została jak najbardziej fabryczna i aby w tym kabelku, który już jest pojawił się ten stały plus. Chciałbym się także dowiedzieć skąd on idzie, którędy jest puszczony i gdzie mógłbym szukać przyczyny. Jestem w stanie rozebrać pół samochodu i wnętrza, żeby dobrać się do tego kabla, ale cenię sobie swój czas i nerwy i chciałbym w miarę możliwości szybko uporać się z tym problemem. Wszelkie wskazówki mile widziane. Oprócz tej jednej zworki w kablach nic nie było wcześniej przecinane, lutowane ani izolowane, więc raczej jest to instalacja fabryczna. Ja natomiast pozbyłem się kabelka nr 5, aby nie gasła mi data na wyświetlaczu, po włączeniu radia... Czy może mieć to jakiś związek ze stacyjką?? Czytałem, że są z nią czasami problemy, ale u mnie wszystko działa jak należy. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam!

    0 6
  • #2 03 Lut 2013 08:51
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 04 Lut 2013 05:10
    se-bol
    Poziom 2  

    Jak już pisałem, bezpieczniki sprawdziłem wcześniej, może nie jestem elektrykiem, ale bezpieczniki sprawdzić jeszcze potrafię. Wzrokowo i miernikiem i jeszcze nigdy się nie pomyliłem. Co do odpowiedzi, bezpiecznik F24 jest cały, światła awaryjne i oświetlenie wnętrza działają jak należy. Rozkręciłem popołudniu całą osłonę konsoli środkowej, pozbyłem się radia, TID'a, osłony stacyjki, bezpieczników i wszystkich plastików w koło i po głębszych oględzinach i przemyśleniach połączyłem się właśnie do stałego plusa od włącznika świateł awaryjnych. Generalni trochę mnie to gryzie, ale przez jakiś czas tak zostanie. Radyjko jak narazie gra bez kluczyka. Chciałem, aby zachowywało się jak moje fabryczne radio w drugiej Asterce, tzn. wkładam kluczyk - radio ON, wyjmuję - radio OFF oraz możliwość jego włączenia/wyłączenia guzikiem bez kluczyka w stacyjce, jednak przy wszystkich możliwych kombinacjach kabli plusa stałego, po kluczyki i masy takiego efektu nie uzyskałem... Może producent tego nie przemyślał... Gdyby ktoś miał jakieś sugestie co do mojej przeróbki, albo pomysł dlaczego stały plus z kostki radia zaginął w akcji to dalej czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam!

    0
  • #4 05 Lut 2013 09:49
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam

    Prawdopodobnie bezpiecznik lub uszkodzony przewód

    0
  • #5 05 Lut 2013 21:17
    jarroQ
    Poziom 26  

    Stały plus najwidoczniej gdzieś przegnił lub urwał się. Jak rozprujesz wiązki to dojdziesz po sznurku do kłębka ale jest to całkowicie bez sensu.

    Przyznaj się jakie radio masz obecnie. Niefabryczne radia mają tak z reguły, albo włączają się po kluczyku albo włączasz kiedy chcesz - także bez kluczyka. Zależy jak podłączysz. Jak zewrzesz podtrzymanie pamięci i ignition to będziesz miał tą drugą opcję.

    0
  • #6 05 Lut 2013 21:37
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 05 Lut 2013 21:55
    ociz
    Moderator Samochody

    Tylko że ten akurat nie idzie nigdzie pod dywanikami. Albo ktoś celowo przeciął albo się upalił w rozetce po czyichś kombinacjach.

    0