Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CC1010 dopałka. Czy warto to robić? Czy nie pogorszy to sprawy?

wiktor_m 14 Feb 2005 14:54 1673 6
Altium Designer Computer Controls
    wiktor_m
    Level 12  
    Chce zrobić dopałke do CC1010. Jest to transceiver zintegrowany z procesorem 51. Ma na wyjściu 4mW (868MHz i na takiej bedzie pracował), impedancja wyjściowa 50 Ohm.
    Słyszałem, że są duże problemy z dopasowaniem impedancji i jakies inne rzeczy nie z tej ziemi.
    Czy mógłby ktoś poradzić, czy warto budować dopałkę, czy ona coś pomoże, czy nie pogorszy? Mi sie wydaje, że jest to możliwe. Nie mam dużego doświadczenia w WCZ. Ewentualnie jakiś prosty schemat. Moc do 0.5W. Będzie to wykorzystywane w profesjonalnym sprzęcie zasilanym bateryjnie do transmisji danych pomiarowych, na kilka set metrów. Prosiłbym o wszystkie możliwe pomysły. Po dołożeniu takiej dopałki potrzebny będzie również przełącznik anteny (aby sygnał z dopałki nie dostał sie do toru odbiornika).
  • Altium Designer Computer Controls
    pitlab
    Level 13  
    wiktor_m wrote:
    Chce zrobić dopałke do CC1010. [...]
    Czy mógłby ktoś poradzić, czy warto budować dopałkę, czy ona coś pomoże, czy nie pogorszy? [...]. Moc do 0.5W. Będzie to wykorzystywane w profesjonalnym sprzęcie zasilanym bateryjnie do transmisji danych pomiarowych, na kilka set metrów.

Wydaje mi się że nie tędy droga. Zasięg na tą odległość powinien być możliwy bez żadnych udziwnień. Jeżeli jest za mały to raczej szukaj rozwiązania wzmacniacza przed odbiornikiem, lepszej (kierunkowej?) anteny.
    Zwiekszanie mocy nadajnika ponad 10mW nie jest dozwolone prawnie.
  • Altium Designer Computer Controls
    wiktor_m
    Level 12