Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

laguna,renault,1,9 DTI - Brak mocy -czujnik położenia pedału hamulca

03 Lut 2013 15:59 10587 17
  • Poziom 15  
    Witam.
    Laguna 1,9 DTI 1198r kombi. Jak w temacie auto straciło moc komputer pokazał błąd czujnika położenia pedału hamulca. O co chodzi z tym czujnikiem, jak to działa? Jak sprawdzić czy działa on prawidłowo? Żeby mieć pewność czy aby na pewno ten czujnik jest przyczyną problemu.Przeszukując internet w wynikach nie znalazłem nigdzie nawet takiej pozycji w sklepach, żeby był do kupienia taki czujnik do mojego auta. Nie wyskakują żadne błędy w postaci jakiejkolwiek kontrolki na tablicy zegarów samochodu.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 39  
    To jest czujnik stopu przy pedale poprostu.
  • Poziom 15  
    Czy mam, może mieć wpływ na nieprawidłowe działanie mojego auta? Działa na zasadzie załącz wyłącz, czy na zasadzie potencjometru? Czy jest powiązany z czujnikiem pedału sprzęgła? Bo pewnie kilka warunków musi być spełnionych aby była prawidłowa praca silnika.
  • Poziom 39  
    Włącz/wyłącz. Teoretycznie nie ma wpływu, ale praktyka mówi co innego.
  • Poziom 15  
    Co w takim razie może być przyczyną, silnik jakby wkręcał się na obroty i powiedzmy przy 4 tys obrotów wiadomo jest już głośno a samochód najzwyklej nie ciągnie, tak samo przy ruszaniu wciskam gaz a auto wlecze się i po dłuższy czasie wchodzi na obroty ale z takim efektem jak powyżej. Błąd czujnika z tego co mi powiedziano to jedyny błąd wykazany na komputerze. Wymontowałem czujnik (przełączni) sprawdziłem przejście miernikiem ok, profilaktycznie spryskałem kontaktem w spraju styki, ale to nic nie dało.
  • Poziom 16  
    Na biegu jałowym daj i trzymaj ok 2500 tyś. obrotów i wciśnij pedał hamulca, obroty same powinny spaść, jeżeli tak nie będzie to wymień ten stycznik.

    A co do braku mocy to sprawdź przepływomierz (jeżeli jest), lub zawór EGR.
  • Poziom 15  
    Sprawdzałem na biegu jałowym tak jak pisałeś i zero reakcji - obroty nie spadają. Do jakiej wartości powinny spaść te obroty po wciśnięciu hamulca? Czy czujnik-stycznik pedału sprzęgła jest taki sam można je podmienić dla sprawdzenia (wtyczki widzę są takie same czujnik sprzęgła chyba też taki sam?) Tak na marginesie to nie za bardzo rozumiem co mogło się w nim popsuć skoro przejścia są i jest tu zwykły łącznik na stykach.
    Może nr katalogowy tego stycznika znasz bo szukam w google i nie mogę znaleźć.
  • Poziom 16  
    Jeżeli miernik pokazuje że stycznik jest ok.(to znaczy zwiera i rozwiera, chociaż wystarczy zobaczyć czy są światła STOP) a mimo to nie ma reakcji to coś nie tak z elektryką, sprawdź wtyczkę i przewody.

    U mnie obroty spadają do 900 obr/min.
  • Poziom 11  
    Wydaje mi się że w czujniku jest podwójny stycznik.
    Jeden daje sygnał na ecu a drugi na światła stop.
  • Poziom 15  
    Tak jeden sygnał na stop drugi do ECU. jadę do znajomego - ma megane z taki samym silnikiem ale młodszy rocznik i podstawie od niego czujnik a mój wepnę do niego, jeśli czujnik będzie oka to co dalej, na które wyjście, gdzie do ECU ma ten sygnał dość? Skąd to wiedzieć. Można by w kostce podpinanej do czujnika zworkę zrobić ale nie wiem gdzie szukać tego pod maską, czy sygnał wchodzi do ECU zobaczę tylko na diagnostyce? Na komputerze? Czy jest inny sposób?

    laguna,renault,1,9 DTI - Brak mocy -czujnik położenia pedału hamulca

    Przy okazji chciałby zapytać czy ktoś wie od czego jest widoczna na zdjęciu kostka? Jak wyjmowałem czujnik pedała hamulca to zauważyłem ją nie podłączoną
  • Poziom 16  
    To czy sygnał dociera do ECU będzie wiadomo jak podstawisz dobry stycznik, a piny sterownika to najlepiej po schemacie (np. z Autodaty), ewentualnie po kolorach przewodów ale po drodze mogą być złączki (które też mogły skorodować i nie mają przejścia) i kolory mogą się zmienić.

    Sprawdź PW, na czerwono to czego potrzebujesz.
  • Poziom 15  
    Wróciłem od znajomego i niestety klapa, bo znajomy w megance ma inny czujnik na 3 przewody, to raz, dwa u niego faktycznie po naciśnięciu pedału hamulca obroty spadają, a trzy wyjąłem u mnie czujnik z kostki i z zamknąłem obwód najpierw na dwóch pinach od stopu, a później drugie piny i zero rezultatu, żeby jeszcze tego było mało to ponownym zamontowaniu czujnika okazało się, że nie działają światła stop, informacja o wciśniętym hamulcu to jest zamknięty obwód, czy otwarty? Jeśli zamknięty to po wypięciu kostki nie powinno być sygnału do ECU że hamulec wciśnięty? Czy można odpiąć ten sygnał- przewód przed samym ECU?
    U znajomego jak wypnę czujnik to nie ma sygnału że hamulec jest wciśnięty samochód wchodzi normalnie na obroty a jak naciśnie na hamulec to bardzo słabo wchodzi na obroty.
  • Poziom 16  
    Jak Będziesz tak próbował metodą prób i błędów to w końcu coś uwalisz, rzuć okiem na ten schemat co ci podesłałem.
  • Poziom 35  
    sprawdz ten egr i ustawienie pompy. lubiały tam pekac koła od pompy i ustawienia leciały w kosmos. raz miałem lagune która nie miała luzów zaworowych.

    sprawdz to
  • Poziom 39  
    W Grudziądzu wszystkie warsztaty zamknięte?
    Jak chcesz naprawić coś o czym nie masz zielonego pojęcia?
    Teraz możesz pisać znany tekst lamerów o tym po co jest forum.
  • Poziom 15  
    Napiszę. Dziękuję bardzo trans-serwis za pomocną dłoń. Wszystkie warsztaty otwarte i w każdym z nich super fachowiec wszechwiedzący, więc może masz rację, ja byle lamer, jak śmiałem pomyśleć, że cokolwiek w moim temacie mogę zdziałać och wybacz mi trans-serwis.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    W PB inna przyczyna - przepustnica.